XXL Nutrition

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
Is net als fietsen he, verleer je ook niet :D Ben nu thuis een beetje pushups en shit aan t doen, twee gewichtjes van een kilo of 8... Volgende week komt mn pullup bar aan de muur te hangen dus dan kan ik al een stuk meer :)

Hahaha hoop het voor jou bro, it's been a long time since you've played the game! :D

Hmmz, je gaat toch nog wel terug naar een gym binnenkort? Of ga je een home-gym bouwen?

Squat:
2*12*20
8*40
8*50
5*62,5
5*65
5*67,5
5*70
5*72,5
Was in een flexibele bui gisteren; allemaal ATG, zo diep als ik kon. Had bij de laatste zwaarste sets/reps soms wel wat 'onstabiele' benen, die niet meer helemaal recht stonden, maar naar buiten/binnen wilden komen. (Voeten op schouderbreedte, halve cm naar buiten gedraaid.)

Leg Curl:
12*40
12*45
12*50
12*55

Walking DB Lunges:
16 stappen * 10kg
16 stappen * 12kg
16 stappen * 14kg
Doe dit steeds doorheen de halve gym bijna, wordt altijd aangekeken als een malle :roflol: Zeker als ik halverwege ben, en nog amper boven geraak en zwaar aan het hijgen, puffen en zweten ben. Zo'n zalige oefening, maar ook zo'n aandachtstrekker, ongelooflijk :roflol: 'whatthe****ishedoing.jpeg'

Leg Extension:
12*40
12*45
12*50
12*55

Standing Calf Raise:
15*(smithstang + 40)
15*(smithstang + 50)
10*(smithstang + 60)
8*(smithstang + 60) (heb er nog wat extra bijgedaan, maar die waren schots en scheef, dus tel ik er niet bij ;) )

Kon vlak na de training amper normaal de gym uit wandelen, maar dat ging vrij snel terug over. Of ik 'recupeer' snel, of de training was niet extreem. 75kg squat moet volgende week wel lukken, net als 16kg's lunges.

Squat:
2*12*20
8*40
8*50
5*62,5
5*65
5*67,5
5*70
5*72,5
Was in een flexibele bui gisteren; allemaal ATG, zo diep als ik kon. Had bij de laatste zwaarste sets/reps soms wel wat 'onstabiele' benen, die niet meer helemaal recht stonden, maar naar buiten/binnen wilden komen. (Voeten op schouderbreedte, halve cm naar buiten gedraaid.)

Leg Curl:
12*40
12*45
12*50
12*55

Walking DB Lunges:
16 stappen * 10kg
16 stappen * 12kg
16 stappen * 14kg
Doe dit steeds doorheen de halve gym bijna, wordt altijd aangekeken als een malle :roflol: Zeker als ik halverwege ben, en nog amper boven geraak en zwaar aan het hijgen, puffen en zweten ben. Zo'n zalige oefening, maar ook zo'n aandachtstrekker, ongelooflijk :roflol: 'whatthe****ishedoing.jpeg'

Leg Extension:
12*40
12*45
12*50
12*55

Standing Calf Raise:
15*(smithstang + 40)
15*(smithstang + 50)
10*(smithstang + 60)
8*(smithstang + 60) (heb er nog wat extra bijgedaan, maar die waren schots en scheef, dus tel ik er niet bij ;) )

Kon vlak na de training amper normaal de gym uit wandelen, maar dat ging vrij snel terug over. Of ik 'recupeer' snel, of de training was niet extreem. 75kg squat moet volgende week wel lukken, net als 16kg's lunges.

Netjes man! Ga je 5x5 doen op squat?

Netjes man! Ga je 5x5 doen op squat?

Thanks!

Jup, doe de squat niet graag maar wat moet, dat moet. Daarom dat ik 5*5 ga doen, kort, maar zwaar. Even afzien, snel ervan af en toch goede mooie gewichten proberen te pakken.

Gisteren gaan zwemmen voor de eerste keer in een jaar ofzo en ik ben tot de conclusie gekomen dat, ondanks dat ik een redder ben, ik echt niet kan zwemmen. Mijn techniek is verre van optimaal en ookal zwem ik sneller/beter dan 80% van het zwembad, er dient nog veel verbeterd te worden. Misschien is mijn oog voor techniek/vorm/detail gewoon vergroot sinds ik degelijk train, dat kan ik ook.

Anyway, mijn techniek dient verbeterd te worden, maar daarvoor moet ik eerst leniger worden. Probleem bij zowel crawl als schoolslag is dat wanneer ik mijn armen helemaal vooruit probeer te strekken, mijn lats zeggen: "Ho, stop!". Ik dien echt 'kracht' te zetten via mijn schouders (?) om mijn lats uit te strekken en mijn armen zo ver mogelijk naar voor te krijgen. Hierdoor krijg ik snel verzuring in mijn lats wat zwemmen echt onmogelijk maakt.

Bij crawl komt er dan ook nog het probleem van mijn triceps bij, die ook snel verzuren, om nog maar te zwijgen van mijn schuine (?) buikspieren (romp/lage rug), die toen ik thuis kwam pijn deden van het 'kantelen'.

Laatste rugtraining was maandag, triceps heb ik deze week niet getraind maar enkel wat bij de BP van woensdag en obliques/romp/lage rug enkel bij de squat van donderdag. Spierpijn wegens training lijkt me dus niet de oorzaak, eerder 'onlenigheid'.

Heeft iemand van jullie nog dit probleem? Of zijn jullie allemaal best lenig?

Ik ben ook niet lenig ik probeer nu gewoon beetje te stretchen na het douche zie nog niet echt duidelijk resultaat maar t komt vanzelf wel.
Hoe vaak zwem je in de week dan?

Ik ben ook niet lenig ik probeer nu gewoon beetje te stretchen na het douche zie nog niet echt duidelijk resultaat maar t komt vanzelf wel.
Hoe vaak zwem je in de week dan?

Welke stretches doe je dan allemaal?

Ga proberen vanaf nu elke week 1x op zaterdag avond mee te gaan met men broer en pa. Dat is dan een uurtje in het bad zitten en proberen op te bouwen naar 60 baantjes. Gisteren amper 42 gezwommen aangezien techniek niet goed zat en ook de conditie is niet echt aanwezig. (Plus het bad zat retevol waardoor je geen enkel baantje recht kon zwemmen :mad:)

Ja ik denk dat meerdere keren zwemmen wel goed.
Ik doe t zelf voor voetbal om wat leniger te worden en voor squat dus het zijn gewoon standaardvoetbal stretchen.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept.

Ja ik denk dat meerdere keren zwemmen wel goed.
Ik doe t zelf voor voetbal om wat leniger te worden en voor squat dus het zijn gewoon standaardvoetbal stretchen.
Ik heb me er nog niet echt in verdiept.

Bedoel je meerdere keren zwemmen per week?

Ah, de meeste van die stretchoefeningen ken ik wel want heb vroeger ook gevoetbald, maar dat is niet direct voor het bovenlichaam hé?

Ga eens wat opzoeken op het forum over combinatie zwemmen, KT en lenigheid.

Hahaha hoop het voor jou bro, it's been a long time since you've played the game! :D

Hmmz, je gaat toch nog wel terug naar een gym binnenkort? Of ga je een home-gym bouwen?

Yep, truethat. En ik ben het eigenlijk niet van plan. In mn nieuwe huis (ja ben verhuisd inmiddels) heb ik plek zat tegenover de krappe 10m die ik eerst had. Setje gewichtjes, pushups in allerlei vormen en een pullup bar it is. Ga denk ik recon ron doen met wide hammergrip voor rug/biceps, pushups moet ik nog iets voor verzinnen. Doe nu setjes van 12 diamonds tot ik dat niet meer red, dan setjes van 12 regular pushups en daarna kickbacks e.d. Voor benen zit er niet meer op dan 1 legged squats enzo.

Je kan niet meer zwemmen omdat je te zwaar wordt! :cool:
Dealwithit.jpg

Yep, truethat. En ik ben het eigenlijk niet van plan. In mn nieuwe huis (ja ben verhuisd inmiddels) heb ik plek zat tegenover de krappe 10m die ik eerst had. Setje gewichtjes, pushups in allerlei vormen en een pullup bar it is. Ga denk ik recon ron doen met wide hammergrip voor rug/biceps, pushups moet ik nog iets voor verzinnen. Doe nu setjes van 12 diamonds tot ik dat niet meer red, dan setjes van 12 regular pushups en daarna kickbacks e.d. Voor benen zit er niet meer op dan 1 legged squats enzo.

Wegens verhuis geen geld meer over voor gym? :)

Hmm, misschien ben je hier iets mee?
http://www.youtube.com/watch?v=POdzasJklxw

Je kan niet meer zwemmen omdat je te zwaar wordt! :cool:
Dealwithit.jpg

Hahaha zou betekenen dat iedereen boven de 65kg niet kan zwemmen :roflol:
Was het maar waar :sad:

Net terug van gym:

Military Press:
2*12*20
8*30
8*40
8*45 eindelijk die 8 repssssszzzz!!!
5*47,5

Front Raise:
12*8
12*9
12*9
12*10 (cheats :p)

DB Shoulder Press:
12*18
12*18
10*20 whut?
7*20

Lateral Raise:
12*8
12*8
10*8

Nog wat voor de achterkant schouders, rear delt flies ofzo? Doe normaal facepulls, maar cable station was bezet door een groep van vijf 18 tot 20 - jarige knuppels die voor de eerste keer een gym van dichtbij zagen denk ik. Staan een uur te praten voor een toestel, zonder het ook maar een keertje te gebruiken; geen zweet, geen verzwaarde ademhaling, geen versnelde hartslagen, niets ... Eén ervan was de 8kg db's aan het gebruiken voor biceps curls (wat moeten ze anders doen?) en ik had ze ook nodig voor 1 setje. Ik wachten tot hij klaar was met zijn setje en wanneer hij ze neerlegt om te rusten, ga ik er naartoe en vriendelijk als ik ben, vraag ik even: "Mag ik deze even gebruiken?", waarop hij antwoordt: "Als het dan echt moet...". Ik ging kapot. I was like; whut? Gade gij na graaf beginne doen tege mij? Gast, ast a ni aansta, houde uwen bek of anders steekk dezen dumbbell ergens wor de zon ni schijnt!

Uiteraard niet gezegd, maar wel gedacht en hem even vreemd aangekeken. Mijn setje rustig gedaan, weights bij hem neergelegd, waarop hij braaf antwoordde "Dankuwel." I lolled.

Close-Grip BP:
12*40
12*50
12*50 wtf?
7*55 (weight pr)

DB Triceps Extensions:
12*22
12*22
12*22

Nadien nog even gelopen, aangezien ik binnenkort de 10 miles van Antwerp weer mee ga lopen:

8 min: 10km/u
1 min: 12km/u
20 sec: 14km/u
20 sec: 16km/u
20 sec: 18km/u
Totaal: 10 min, 150 kcals, HR 182 (na 1 min terug op 140)

k*t TRAINING!!

Deadlift:
2*8*60
6*80
4*100

8*120
6*120
Voelde in men eerste set met 120kg dat men vorm niet correct was. Heb gevraagd men buddy er eens op te letten (hem gezegd waarop hij moest letten) en ook volgens hem was het niet helemaal juist. Nadien laten filmen; nope, vorm is niet helemaal wat het moet zijn. Startpositie is zo goed als juist, maar voor ik vertrek, voor ik kracht zet, strek ik al een klein beetje mijn benen waardoor mijn startpositie niet meer juist is voor ik echt kracht begin te zetten. Mijn benen zijn maw al bijna volledig gestrekt voor ik vertrek, waardoor ik enkel nog op mijn onderrug trek, en mijn rug zelfs niet meer helemaal recht is. Schouders hangen ook over de bar, terwijl ook dat volgens mij niet helemaal de bedoeling is? Hij ging het filmpje doorsturen, maar dan weten jullie het al. Best pissed off nu.

Wide-Grip Pull-Ups:
8*BW
8*BW
6*BW
6*BW
Ook hier even opnieuw op techniek gelet. Vroeger ging ik niet helemaal terug naar deadhang, maar stopte ik iets vroeger, kwestie van "de spanning erop te houden". Nu ben ik steeds helemaal terug naar dead hang gegaan, trage reps en dan krijg je dit ... k*t!

DB Row:
12*20
12*22
12*24

Lat Pulldown:
12*62,5
12*67,5
12*70
8*75

Cable Row:
12*36
12*41
12*46
9*50

Nadien ook aan men buddy gevraagd of mijn lichaam beter was dan een in-mijn-ogen pannekoek die er ook al paar jaar zit, waarop men buddy zegt dat mijn lichaam niet zoveel beter is dan die pannekoek. Krak, tot ziens zelfvertrouwen. Vraag nadien aan hem, wie er in de gym dan wel een beter lichaam heeft dan mij. Zegt hij dat er maar 1 iemand is, van de 20 ofzo die er rondlopen (allerhande leeftijden). Dat gaf me dan toch wel weer terug iets meer vertrouwen. (Zegt misschien ook gewoon veel over de gym... )

Dan even op de weegschaal gaan staan. 67kg. K*t. Twee/drie weken geleden, gaf die dit ook aan, misschien zelfs meer. Dit weekend, na maaltijd (5 sandwiches, 4 eieren, 150 gram spek, 500ml cola), gaf de weegschaal 69,1 aan. What the ****.

Vandaag ook nog maar 2300kcals, voorbije dagen niet echt op gelet. Nu omdat ik zo k*t bezig ben, toch even berekend van vandaag. Damn.

Dipje.

Sorry kraft, momenteel geen nood aan mopjes. Damn. Ben pissed op mezelf. Klote deadlift. Klote mensen in de gym die er niets van kennen en mij altijd maar zeggen dat ik hem goed uitvoer en dat mijn techniek op de meeste oefeningen perfect is. FUAAAAARRRRKKKK!!!

En EET NOU EENS JORGYBOY!!!

Hoop het bro, hoop het. Voel me k*t nu. Damn.

Kop op ouwe. Thanks voor dat filmpje btw!

Is idd het weer man, ik heb er ook last van. Minder eetlust en veel moe, het is echt even doorbeulen nu

Deze periode scheidt de mannen van de jongens ;)

You can do this!

Kop op ouwe. Thanks voor dat filmpje btw!

Probeer het bro.

En moest je kunnen lezen, zou je zien dat men trainingsbuddy eerst het filmpje aan me moet doorgeven vooraleer ik het hier kan uploaden. Vandaag vergeten te vragen, maar komt er wel aan, no worries.

Is idd het weer man, ik heb er ook last van. Minder eetlust en veel moe, het is echt even doorbeulen nu

Deze periode scheidt de mannen van de jongens ;)

You can do this!

Goh, het feit dat mijn DL niet volledig juist is komt niet door het weer hé, is gewoon men eigen schuld :)
Hoop inderdaad wel dat de pull ups beter kunnen dan dit, want dat was maar pijnlijke shizzle.

"You're the only one responsible for your failure or ... your success!"

Hé p*ssy, stop met wenen en ga trainen/eten!! :D
Iedereen heeft wel eens een off dag/week

http://forum.dutchbodybuilding.com/f137/training-vr-eet-meet-regio-antwerpen-333681/

True that, maar ik zou graag eens een "on week" hebben :) Ben al 5 jaar aan het kloten en nu ik eindelijk dacht wat vooruitgang geboekt te hebben, zet ik ineens weer een stap terug achteruit.

Bench Press:
2*12*20
12*40
8*60 damn al heavy
10*70 evenveel als vorige training (wel iets betere techniek denk ik)
8*70 één rep extra
7*70 één rep extra
3*75 exact hetzelfde als vorige training

Dips:
12*(BW+4)
12*(BW+8)
12*(BW+12)
9*(BW+16)

Incline DB BP:
12*22
12*24
10*24
6*24 (wow, heavy drop)

DB Fly
15*12
15*12
12*14

Tijd op, op naar de les!

Probeer het bro.

En moest je kunnen lezen, zou je zien dat men trainingsbuddy eerst het filmpje aan me moet doorgeven vooraleer ik het hier kan uploaden. Vandaag vergeten te vragen, maar komt er wel aan, no worries.

Huh? Dacht dat je deze bedoelde;

Wegens verhuis geen geld meer over voor gym? :)

Hmm, misschien ben je hier iets mee?
http://www.youtube.com/watch?v=POdzasJklxw

Maargoed, meer is beter natuurlijk :)

Ow, my bad, had ik niet door.

Graag gedaan dan bro!

Nu komt er hopelijk deze week nog een filmpje aan van mijn deadlift, waarbij de techniek niet helemaal snor zit.

Terug
Naar boven