XXL Nutrition

Jorgyboy's Log: Beastmode!

Dude sterke bench weer man! Gaat lekker denk :D
Volgende keer wat triples, doubles of singles proberen om kracht een zetje te geven?

Lekkere training sterke bench die 75 is zeker niet te zwaar als je daarmee was begonnen had je er denk wel 8-10 herhalingen uitgeknald ;)
Probeer t volgende keer is.

• Topic Starter Topic Starter
Dude sterke bench weer man! Gaat lekker denk :D
Volgende keer wat triples, doubles of singles proberen om kracht een zetje te geven?

Bench vliegt inderdaad best goed vooruit nu :)

Meh, triples doe ik altijd al ongewild, singles of doubles spreken me zo niet aan, tenzij je uit ervaring spreekt en er serieuze vooruitgang mee hebt geboekt? Of iemand anders?

---------- Post toegevoegd Thu 28 Mar 2013 om 21:22 ----------

Lekkere training sterke bench die 75 is zeker niet te zwaar als je daarmee was begonnen had je er denk wel 8-10 herhalingen uitgeknald ;)
Probeer t volgende keer is.

Misschien wel, al weet ik niet hoe de vorm dan had geweest. Met 70kg slaag ik er nu in om 10 reps mooi en gecontroleerd uit te voeren, terwijl dat de vorige keren nog vaak met wat gebibber, gestoot en soms net niet tot op de borst ging :)

Ben van 60 ineens snel gegroeid naar 70, wil nu niet te snel vooruit gaan.

Bench vliegt inderdaad best goed vooruit nu :)

Meh, triples doe ik altijd al ongewild, singles of doubles spreken me zo niet aan, tenzij je uit ervaring spreekt en er serieuze vooruitgang mee hebt geboekt? Of iemand anders?

Geen idee, had ergens gelezen dat dit erg goed was voor kracht ontwikkeling. Iets in de trant van Wendler 5/3/1 ofzo

Kracht is natuurlijk niet direct mijn doel, wil vooral massa bij krijgen.

(Yes, I know, massa en kracht gaan zo goed als hand in hand. :o)

Als je voor massa gaat is zeker verstandig om gewoon toch bij 6-15 reps te blijven.
Kracht komt vanzelf wel.
Je gaint ook al kracht als je volgende week toch wel die 12 reps haalt.
Dus mooi doel dan voor de volgende training.

Kracht is natuurlijk niet direct mijn doel, wil vooral massa bij krijgen.

(Yes, I know, massa en kracht gaan zo goed als hand in hand. :o)

Wou net zeggen, ik vind kracht altijd wel leuk :D

Maar idd, massa gaat voor. Vond alleen mn bench zo slap en niet vooruitgaan dat ik toen maar 5x5 op een dag ben gaan doen, en het heeft voor mij zeker invloed!

Als je voor massa gaat is zeker verstandig om gewoon toch bij 6-15 reps te blijven.
Kracht komt vanzelf wel.
Je gaint ook al kracht als je volgende week toch wel die 12 reps haalt.
Dus mooi doel dan voor de volgende training.

Is nu wel mijn plan, tenzij JochemB of iemand anders met een overtuigende redenering kwam/komt, natuurlijk.

Hoop het echt, want die 12e zat er vandaag echt NET niet in, zo klote :( Begon te duwen en dacht dat ik hem had, maar halverwege, net op dat punt waar je kapot gaat, stopte het en hoewel ik bleef duwen, begon de bar langzaamaan te zakken :sad:

Wou net zeggen, ik vind kracht altijd wel leuk :D

Maar idd, massa gaat voor. Vond alleen mn bench zo slap en niet vooruitgaan dat ik toen maar 5x5 op een dag ben gaan doen, en het heeft voor mij zeker invloed!

5*5 is zeker niet slecht als je bench even vastzit, maar momenteel zit'ie vrij los :D Daarbij, 5'jes en singles/doubles is nog best een groot verschil, denk ik. Anyway, we gaan beide vrij goed, jij op jouw manier, ik op de mijne. Zolang het goed gaat, heeft het geen zin om te veranderen. Van zodra het wat stroever loopt, misschien dat we dan eens van manier moeten wisselen ;)

Oh sorry dat wist ik niet, zal het voortaan niet weer zeggen

Hahaha maakt niet uit bro, maar hoor het gewoon niet graag :D

Haha precies, ik denk dat ik nog 1 weekje 5x5 doe en dan is het mooi geweest :p

Squat:
2*12*20
8*40
5*65
5*67,5
5*70
5*72,5
5*75
Ik denk dat ze allemaal diep genoeg waren, want ze gingen eigenlijk allemaal enorm moeilijk :roflol:
Laatste rep van 75kg-set heb ik paused gedaan; dat doen we nooit meer :o

Walking DB Lunges:
16 stappen * 12kg
16 stappen * 14kg
16 stappen * 14kg
Dodelijk, echt kapotgaan.

Leg Curl:
12*45
12*50
12*55
7*60

Leg Extension:
12*45
12*50
12*55

Standing Calf Raise:
15*(smithstang + 50)
15*(smithstang + 60)
12*(smithstang + 65)

Al bij al goede training, al doe ik liever 4 sets, maar daar had ik vandaag de tijd niet voor.

Ik squat sowieso wel een beetje paused, ik ga niet in 1x door hoor. Jij wel dan?

Lekkere training ik blijf onderin meestal wel even zitten maar t zal misschien nog niet eens 1 sec zijn maar tis geen bounce in ieder geval.

Lekkere training ik blijf onderin meestal wel even zitten maar t zal misschien nog niet eens 1 sec zijn maar tis geen bounce in ieder geval.

Thanks.

Denk ook niet dat het echt hoeft om er langer dan een seconde te blijven zitten, al merk je wel dat het zo een pak zwaarder wordt :) Kan natuurlijk ook zijn omdat het mijn laatste rep was ...

Anyway, bouncen doe ik ook niet, denk ik, want echt erop letten doe ik niet.

Woensdagochtend nog snel gaan trainen, voor mijn vriendin aankwam. Voordien een whey-shake met chocomelk naar binnen gegoten, kreeg toen al wel wat last van mijn maag, maar verder geen aandacht aan gegeven.

Bench Press:
2*12*20
12*40
12*60
12*60
10*65
8*65
Tevreden :)

Deadlift:
12*70
12*70
12*90
10*90
Allemaal touch&go, best tevreden.

Squat:
2*12*20
8*50
8*60
8*60
8*70
Vooral tevreden over de laatste set, die ging beter dan verwacht.

Woensdag dus al wel wat last gehad van mijn maag, maar niet meteen problemen. Woensdagnacht rond een uur of 6 ineens wakker geworden, paar maal moeten overgeven. Nadien om 8u, 11u, 13u, 14u, 15u nog eens, kon niets binnenkrijgen, ook niet binnenhouden. Zelfs water kwam er terug uit. Buikgriep volgens dokter, twee dagen niets eten, enkel kleine slokjes water proberen te drinken.

Jaar geleden ook gehad, toen was BW na buikgriep 58kg.
Deze morgen was BW, na 1 dag buikgriep: 65,5kg.

Hopelijk gaat er vandaag niet meer teveel af. Drinken gaat beter, overgeven hoef ik niet meer, maar heb nog wel buikpijn en krijg geen eten binnen. Hopelijk zak ik niet onder de 65kg :o

Is gewoon vocht, maak je geen zorgen. Dat zit er met 2 daagjes weer aan ;)

Terug
Naar boven