AndroidHealthClinic

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.121
Mening of visie, net hoe je het wil verwoorden

Maar dan heb ik het over ietwat mindere vorm, geen dramatische vorm

120 is mindere vorm, maar zeker niet dramatisch (zoals op de meet, weet niet of je je die nog kan herinneren?). 130 is volgens mij (en men trainingspartner) niet slechter, al ben ik daar niet 100% zeker van.

• #1.122
Bench Press:
2*12*20
12*40
8*60
Pfoeh, deze ging al niet goed. Was warm id gym, had een écht slechte nacht achter de rug, én nog maar één maaltijd omwille van groepswerken, deadlines en les (jup, ik ben ernaartoe geweest! :D). Wist al dat het niet goed zou komen :sad:

9*70 (nog hetzelfde als de vorige keer, wel 2 minder dan PR)
6*70 (k*t, 2 minder als de vorige keer, 4 minder dan beste 2e set ooit)
6*70 hoepeloes
4*70 + wat reps met spotter

K*t klote damn! Ik ga weer achteruit! :mad:

Dips:
12*BW
12*(BW+6)
12*(BW+12)
10*(BW+16)
Zweep erop nu! Gekeken naar men beste vorige training en die moest en zou ik gewoon evenaren! Ook in geslaagd, al was die laatste set echt crazy!

DB Fly:
15*12
15*12
12*14
9*14

Incline geknoei:
Normaal Incline DB BP, maar enige bankje was bezet. Dus dan maar naar de smith gegaan, maar na één set erin gedaan te hebben direct mee gestopt. Een bankje genomen van aan de andere kant van de gym en ermee naar de cage gegaan (niemand die deze gebruikt, behalve ik), bench stang genomen en dan daarin maar ge-incline bp-ed. This gym is MINE!

DB Biceps Curl:
12*10
12*12
10*14

DB Hammer Curl:
10*10 (rug tegen muur, samen)
10*10 (rug tegen muur, samen)
8*10 (rug tegen muur, samen)
7*10 (rug tegen muur, enkel)

Neem biceps eigenlijk niet meer zo serieus :o
Het is momenteel de enige spiergroep waaraan je ziet dat ik train dus die kan ik gerust wel wat 'verwaarlozen'.

Jammer dat t wat minder ging maar alsnog lekkere training!

• #1.124
Oké, boys, de beachboy in mij komt naar boven. Was wat aan het rondsurfen op youtube en wat begon met Camille LeBlanc - Bazinet (wat een godsgruwelijk lekker wijf, zie spoiler 1) eindigde met Ryan Terry (zie spoiler 2) en spoiler 3.

Spoiler 1:

Spoiler 2:

Spoiler 3:

In combinatie met het feit dat ik weeral een maand stilsta (geen gains) en daarnet op de weegschaal zo'n 68kg woog, met avondeten nog in mijn maag. Beetje pijnlijke constatatie en dus ben ik beginnen denken; hoewel ik tegenwoordig vaak niet aan mijn 3000kcal kom (wel altijd mooi minstens 2x bodyweight aan eiwitten, dus zo'n 150 gram of meer per dag), kan het misschien ook komen aan het feit dat ik mijn splitschema al bijna zo'n 8 maanden hanteer, zonder al te veel wijzigingen.

Misschien is het tijd om een nieuw schema te gaan zoeken? Een drie dagen split (liefst)? Iemand een idee?

IK las beachboy in me komt naar boven, dus ik dacht meteen pics. Wat een teleurstelling :sad:

Ow en gewoon je kcals iets verhogen ;)
Extra handje noten, wat olijfolie, glas melk en voila.

• #1.126
Geen nieuw schema?

Imo niet echt nodig. Ik volg al 2jaar ofzo een 4dag split en mijn gains staan niet stil. Gewoon je voeding aanpassen ;) Als je te weinig eet maakt het niet uit of je nu full body, ub/lb, split ... volgt. Lichaam kan niet groeien

Als je het beu bent of eens iets anders wil proberen kan je dat natuurlijk altijd doen.

• #1.128
Imo niet echt nodig. Ik volg al 2jaar ofzo een 4dag split en mijn gains staan niet stil. Gewoon je voeding aanpassen ;)

Als je het beu bent of eens iets anders wil proberen kan je dat natuurlijk altijd doen.

Denk inderdaad ook wel dat het komt door men voeding, al ga ik misschien ook gewoon niet meer 'hard' genoeg in de gym? Al komt dat dan misschien gewoon weer meer door men trainingsbuddy :roflol:

Ga morgen toch eens kijken naar trainingsschema's voor 3 dagen split. Misschien wat meer/minder oefeningen en meer/minder sets/reps. Eens proberen :)

Nieuw schema hoeft niet, maar kan wel een leuke verandering zijn & motivatie. Ik vind het wel eens leuk om iets helemaal nieuws te testen & zien hoe dat ik erop reageer.
Maar zoals arnodsi zegt: het begint bij je voeding :)

'T zal voornamelijk aan je voeding liggen, ik zou me niet al te druk maken om minder clean eten zolang je target kcals maar haalt. Wel vind ik traditionele splits zoals je nu doet overrated en vind ik voor naturels een hogere frequentie veel effectiever.

Ligt inderdaad aan je voeding, maar als je denkt dat je schema aan vernieuwing toe is zou ik dat zeker doen. Ik weet niet of jij nog tot beginners gerekend kunt worden? Maar naturel trainers en beginners gaan beter op UB/LB dan op splitschema's.

Maar als je een split lekkerder vind trainen moet dat voor weinig problemen zorgen denk ik zomaar.

• #1.132
Thanks boys!

Het ligt inderdaad voornamelijk aan mijn voeding, want er zijn dagen dat ik echt niet ver boven de 2000kcal uit kom, denk ik. Durf het niet elke dag uit te rekenen :o (Voor vandaag zit ik aan zo'n 1700kcals, volgens myfitnesspall. 4 eieren met spek, 14 boterhammen (10 deze middag om 13u, 4 deze ochtend om 8u), glas chocomelk en wat paardenvlees deze ochtend. Maw, soms lukt het wel :) )

4 dagen split is momenteel wat teveel, aangezien ik in het weekend niet kan trainen. 4 op 5 dagen naar de gym begint wat veel te worden, zeker de voorbije weken met de vele deadlines. Samen met het feit dat ik al zo goed als mijn hele fitnessleven splits doe (2 maanden SL) ga ik toch eens kijken naar goede 3-dagen schema's.

---------- Post toegevoegd 27 April 2013 om 14:38 ----------

'T zal voornamelijk aan je voeding liggen, ik zou me niet al te druk maken om minder clean eten zolang je target kcals maar haalt. Wel vind ik traditionele splits zoals je nu doet overrated en vind ik voor naturels een hogere frequentie veel effectiever.

Veel reps/sets? Of meer dan 1x per week de compounds?

Thanks boys!

Het ligt inderdaad voornamelijk aan mijn voeding, want er zijn dagen dat ik echt niet ver boven de 2000kcal uit kom, denk ik. Durf het niet elke dag uit te rekenen :o (Voor vandaag zit ik aan zo'n 1700kcals, volgens myfitnesspall. 4 eieren met spek, 14 boterhammen (10 deze middag om 13u, 4 deze ochtend om 8u), glas chocomelk en wat paardenvlees deze ochtend. Maw, soms lukt het wel :) )

4 dagen split is momenteel wat teveel, aangezien ik in het weekend niet kan trainen. 4 op 5 dagen naar de gym begint wat veel te worden, zeker de voorbije weken met de vele deadlines. Samen met het feit dat ik al zo goed als mijn hele fitnessleven splits doe (2 maanden SL) ga ik toch eens kijken naar goede 3-dagen schema's.

---------- Post toegevoegd 27 April 2013 om 14:38 ----------

Veel reps/sets? Of meer dan 1x per week de compounds?

Zijn genoeg members hier die 3x per week gaan trainen & toch gainen, kijk maar naar bob k bijvoorbeeld. Misschien moet je ook eens Wendler of Madcow overwegen? Werkt perfect als je 3x kan trainen :)

• #1.134
Zijn genoeg members hier die 3x per week gaan trainen & toch gainen, kijk maar naar bob k bijvoorbeeld. Misschien moet je ook eens Wendler of Madcow overwegen? Werkt perfect als je 3x kan trainen :)

Juist! Bob k! Dacht er daarstraks tijdens het werk nog aan; mijn vriendin 'mired zijn fysiek, dus wou eens in zijn log gaan kijken hoe hij juist traint :D

En die members waarover je spreekt, voornamelijk Wendler en Madcow?

Ligt inderdaad aan je voeding, maar als je denkt dat je schema aan vernieuwing toe is zou ik dat zeker doen. Ik weet niet of jij nog tot beginners gerekend kunt worden? Maar naturel trainers en beginners gaan beter op UB/LB dan op splitschema's.

Maar als je een split lekkerder vind trainen moet dat voor weinig problemen zorgen denk ik zomaar.

UB / LB is ook gewoon een splitschema:rolleyes:

Juist! Bob k! Dacht er daarstraks tijdens het werk nog aan; mijn vriendin 'mired zijn fysiek, dus wou eens in zijn log gaan kijken hoe hij juist traint :D

En die members waarover je spreekt, voornamelijk Wendler en Madcow?

Everybody be mirin' bob.
Ik dacht eerst even aan Vortexx, maar die deed een variant van Hypertrophy/Power split - niet gemakkelijk voor een 3-daagse cyclys denk ik. :D

UB/LB kun je ook makkelijk 3x per week doen, dan schuif je gewoon een training op.
Ik vind trainen in een UB/LB schema heerlijk

• #1.138
Vandaag geen tijd gehad om even te zoeken naar een goed schema. Wel nog eens op de weegschaal gaan staan en men vriendin mijn vetpercentage laten meten, voor de eerste keer.

Bodyweight: 66,7kg.

Vetpercentage: 15%

Denk dat 15% redelijk hoog is en denk dus dat men vriendin het niet helemaal correct heeft gedaan, maar het kan wel. Ah wel, in ieder geval is doorbulken de enige juiste weg die ik nu kan inslaan :)

• #1.139
Ben even met Bob K aan het overleggen en de kans zit erin dat ik met Wendler ga beginnen vandaag.

Training vandaag is dan: Squat, DB BP & DB Row
Woensdag: Squat, BP en Pull Ups
Vrijdag: Squat (waarschijnlijk vervangen door dips), MP & DL

Vind het persoonlijk wel iets te weinig om te doen op 1 dag. Bob K is ook even offline (:mad:); iemand suggesties voor assistance voor vandaag? Of is het punt van Wendler om écht niets anders te doen, dan deze oefeningen?

Ben even met Bob K aan het overleggen en de kans zit erin dat ik met Wendler ga beginnen vandaag.

Training vandaag is dan: Squat, DB BP & DB Row
Woensdag: Squat, BP en Pull Ups
Vrijdag: Squat (waarschijnlijk vervangen door dips), MP & DL

Vind het persoonlijk wel iets te weinig om te doen op 1 dag. Bob K is ook even offline (:mad:); iemand suggesties voor assistance voor vandaag? Of is het punt van Wendler om écht niets anders te doen, dan deze oefeningen?

Whatsapp hem, dat vindt hij toch niet erg.
Maar om op je vraag te beantwoorden: bedoeling van Wendler is je volledig te focussen op je main lifts om dan wat assistance work erbij te doen.
Ik neem een variant van Wendler: main lift volgens 5/3/1 principe om dan mijn workout te vervolledigen met mijn andere (split-schema) oefeningen.

Bijvoorbeeld:
Deadlift (5/3/1)
Wide Grip Lat Pulldown/Weighted Pullups
T-Bar Rows
Straight-Arm Lat Pulldown

Het hoeft natuurlijk niet die hoeveelheid oefeningen te zijn, of die. Maar dan krijg je wel een idee.
Nog opties genoeg - check even Vortexx zijn log. Die doet zijn main lifts ook volgens Wendler maar heeft meerdere assistance oefeningen :)

Terug
Naar boven