Jorgyboy
Huge Freak
- Waardering
- 1.123
- Lengte
- 1m75
Whatsapp hem, dat vindt hij toch niet erg.
Maar om op je vraag te beantwoorden: bedoeling van Wendler is je volledig te focussen op je main lifts om dan wat assistance work erbij te doen.
Ik neem een variant van Wendler: main lift volgens 5/3/1 principe om dan mijn workout te vervolledigen met mijn andere (split-schema) oefeningen.
Bijvoorbeeld:
Deadlift (5/3/1)
Wide Grip Lat Pulldown/Weighted Pullups
T-Bar Rows
Straight-Arm Lat Pulldown
Het hoeft natuurlijk niet die hoeveelheid oefeningen te zijn, of die. Maar dan krijg je wel een idee.
Nog opties genoeg - check even Vortexx zijn log. Die doet zijn main lifts ook volgens Wendler maar heeft meerdere assistance oefeningen![]()
Heb zijn nr niet, en ga hem er ook niet teveel mee lastigvallen

Oké, net even in jou log gaan neuzen. Zie inderdaad de Wendler-spirit wel terugkomen, maar dat is dan ook enkel met je mainlifts want voor de rest, maak je eigenlijk gewoon de spiergroep af, waardoor je precies terug gewoon in een splitschema komt, of lijkt dat gewoon bij mij zo?
Want bij mij zou het vandaag zijn:
Zware squat
Lichte DB BP
Lichte Rows
En dus train ik benen + borst + rug vandaag, terwijl jij in jou voorbeeld enkel rug traint, ja?
Snap er echt helemaal niets meer van

); iemand suggesties voor assistance voor vandaag? Of is het punt van Wendler om écht niets anders te doen, dan deze oefeningen?

doe inderdaad maar een cycle op deze manier, daarna kan je altijd nog aanpassen. Assistance kan je imo best wat meer doen als je daar zin in hebt, als je je maar niet zo ver naar de klote traint dat je de volgende 5/3/1 lift daardoor verpest.