XXL Nutrition

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.163
Wendler Training: Bench Press Cycle 1 Week 1

Bench Press:
2*12*20
12*40

5*55
5*60
17*62,5 (repout: min 5)

17 reps :cool:
Serieuze pomp nadien :roflol:

Military Press:
10*20
10*20
10*20
10*20
10*20
Meh.

Probleem: blessure!
Heb een soort van 'drukkende' pijn in de zijkant van mijn linkerschouder. Geen idee waar het vandaan komt, maar het is er wel. Het is wat druk, geen stekende pijn. Geen last van gehad bij de BP, wel wat bij de hoge reps van de MP. Kan het niet zelf 'opwekken', vind geen beweging die de pijn laat opkomen, ook geen lateral raises. Weet niet goed wat het is, iemand een idee?

Cable Row:
12*36
12*41
12*46
12*46
12*50

Cable Triceps Pulldown:
12*27
12*32
12*32
12*32

Goede (korte) stevige training!

Snel snel snel! Voetbal kijken!

Niet te snel denken dat je een blessure hebt, ff lekker wat dislocations doen en koelen, komt goed

17 reps is wel epic repout, max mag volgende cyclus zeker 10 kg hoger dan

• #1.166
Niet te snel denken dat je een blessure hebt, ff lekker wat dislocations doen en koelen, komt goed

Mjah, blessure is misschien wat overdreven, maar er is toch iets. Zal die dislocations eens opzoeken, en koelen? Hoe bedoel je dat?

---------- Post toegevoegd 2 May 2013 om 22:22 ----------

17 reps is wel epic repout, max mag volgende cyclus zeker 10 kg hoger dan

Danks :cool:
Dacht al dat niemand het ging opmerken :sad:

Max heb ik nu op 80kg genomen. Heb het nog nooit gebenched, dus het was een 'berekende' gok. Beste benchsessie was de volgende:
11*70
10*70
5*75
3*75

Hierna ging ik ervan uit dat ik 80kg wel minstens 1x kan pressen.

Koelen met ijspak of ijsklontjes

Moker nette repout :O

Moker = ziek, ongelooflijk, fantastisch etc :D

• #1.172
Schouder-update:
Als ik nu een lateral raise uitvoer zonder gewicht, dan voel ik een 'drukkende' pijn van zodra mijn bovenarm horizontaal is ongeveer, zowel in het naar boven gaan, als in het naar beneden komen. Echt heel veel zeer doet het niet, dus denk niet dat er echt wat mis is. Misschien wat oververmoeid ofzo?

Anyway, ga ik nu even squatten en deadliften in gym!

Klinkt bekend. Waar precies voel je de drukkende pijn? Ik zou een weekje rustig aan doen en behalve je main lifts geen extra schouderwerk doen. Als iets pijnlijk voelt gewoon overslaan.

Oppassen met die schouder dan. Als je dat laat escaleren zit je pas echt met de gebakken peren :)

Ziet er goed uit, maar zoals gezegd je kunt hoger met je BP..!! Blijven prikkelen :D

• #1.176
Klinkt bekend. Waar precies voel je de drukkende pijn? Ik zou een weekje rustig aan doen en behalve je main lifts geen extra schouderwerk doen. Als iets pijnlijk voelt gewoon overslaan.

Jij ook al last van gehad dan?

Euhm, de zijkant van mijn schouder / bovenkant van de bovenarm. Ergens in het rode gebied op de onderstaande afbeelding:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dus volgende week wel gewoon Wendler MP blijven doen, maar dan geen lateral raises meer?

Oppassen met die schouder dan. Als je dat laat escaleren zit je pas echt met de gebakken peren :)

Uhu, heb ik ook wel beetje schrik van, aangezien men broer paar jaar geleden ook last kreeg van zijn schouder, toen we beiden nog niets van BB afwisten. Hij heeft toen een speciale spuit gekregen en dergelijke, maar wegens blijvende pijn is hij toen gestopt met gym. Nu paar jaar (5?) later heeft hij geprobeerd het weer op te pikken, maar bij de minste inspanning heeft hij terug last.

Ziet er goed uit, maar zoals gezegd je kunt hoger met je BP..!! Blijven prikkelen :D

Volgende week is het 65kg, week nadien 67,5kg, dus ik kom er wel ;)

---------- Post toegevoegd 3 May 2013 om 13:11 ----------

Wendler Training: Squat Cycle 1 Week 1

Squat:
2*12*20
12*40

5*55
5*60
17*62,5 (min 5) :roflol:
Bij de 12e rep was ik bijna gefaald waardoor bij het naar boven komen een kleine strijdkreet te horen was. Toen ik helemaal boven was, zag ik via de spiegel de halve gym mijn richting uit staren en dus heb ik er nog 5 uitgeperst :o

Deadlift:
8*50
10*70
10*70
10*70
10*70
10*70
Best heavy :/

Windshieldwipers:
14x
10x
10x
Wat een briljante oefening :fire:

Hanging Leg Raises:
10x
10x
10x

En nu snel eten, want ben op lege maag gaan trainen en heb honger!

Weer zo'n epic repout van je :roflol:
Windshieldwipers is inderdaad een bazenoefening voor je core, helaas krijg ik eerder last aan mijn schouder als ik moet hangen dan aan m'n abs.

Ja zo lang het niet écht pijn doet zou ik je wendler lifts gewoon doen. Assistance oefeningen die je schouder belasten zou ik even overslaan zo lang je m nog voelt.

Ja ik heb ook wel verscheidene schouderpijntjes gehad :)

• #1.179
Weer zo'n epic repout van je :roflol:
Windshieldwipers is inderdaad een bazenoefening voor je core, helaas krijg ik eerder last aan mijn schouder als ik moet hangen dan aan m'n abs.

Uhu, die zag ik ook niet aankomen :roflol:

Aan je SCHOUDER? Had je dat niet eerder kunnen zeggen?! :mad:

Ja zo lang het niet écht pijn doet zou ik je wendler lifts gewoon doen. Assistance oefeningen die je schouder belasten zou ik even overslaan zo lang je m nog voelt.

Ja ik heb ook wel verscheidene schouderpijntjes gehad :)

Echt pijn doet het inderdaad niet, dus ga maandag wel proberen met MP te doen. Moest het niet lukken, dan sla ik maandag gewoon over.

Schouderpijntjes of schouderblessures? :p

Was het een strijdkreetje of een strijdscheetje tijdens het squaten? :eek:

Terug
Naar boven