Fitness Seller

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.181
Gelukkig enkel een kreetje :D

Echt pijn doet het inderdaad niet, dus ga maandag wel proberen met MP te doen. Moest het niet lukken, dan sla ik maandag gewoon over.

Schouderpijntjes of schouderblessures? :p

Ja precies. En als je vaker pijntjes zou krijgen zou ik wat meer pre-hab doen.

Beide :D linker schouder subluxatie bij smal bankdrukken, paar keer verrekt, een paar keer gewoon overbelast. Maar nu voelen ze al een hele tijd als nieuw :)

Laatst bewerkt:
  • #1.183
Ja precies. En als je vaker pijntjes zou krijgen zou ik wat meer pre-hab doen.

Beide :D linker schouder dislocatie bij smal bankdrukken, paar keer verrekt, een paar keer gewoon overbelast. Maar nu voelen ze al een hele tijd als nieuw :)

Meer opwarming bedoel je?

Auwtch, die dislocatie lijkt me best pijnlijk :o
Wat heb je veranderd waardoor ze nu als nieuw voelen?

Meer opwarming bedoel je?

Auwtch, die dislocatie lijkt me best pijnlijk :o
Wat heb je veranderd waardoor ze nu als nieuw voelen?

Opwarmen, stretchen, versterken (rotator cuffs enzo), soft tissue work. Alleen 3 setjes face pulls voor elke training kunnen al een goed verschil maken, een paar jongens uit mn gym zijn me al zeer dankbaar voor die tip. En niet te vergeten natuurlijk je techniek voor bankdrukken etc verbeteren zodat je schouders in een gunstigere positie zitten.

EDIT: Ik bedoelde subluxatie, niet dislocatie van mn schouder ;)

Jorgyboy to make gains @ 1.20

• #1.186
Opwarmen, stretchen, versterken (rotator cuffs enzo), soft tissue work. Alleen 3 setjes face pulls voor elke training kunnen al een goed verschil maken, een paar jongens uit mn gym zijn me al zeer dankbaar voor die tip. En niet te vergeten natuurlijk je techniek voor bankdrukken etc verbeteren zodat je schouders in een gunstigere positie zitten.

EDIT: Ik bedoelde subluxatie, niet dislocatie van mn schouder ;)

Oké, thanks! Zal wat meer opwarming doen vooraf vanaf nu dan!

Jorgyboy to make gains @ 1.20

Hmmz. Lage odds voor een niet zo zekere bet. Ik volg niet.

mooie rep-out man.

• #1.189
Geen idee wat het was deze ochtend, maar kreeg geen hap door mijn keel. Amper anderhalve sandwich en twee sneden brood met kippewit. Nadien zwaar naar wc geweest, maar nog steeds geen honger. Groepswerk gehad, nog eens goed naar wc geweest (frieten te vettig? teveel gebraad?), zeker 5kg afgevallen maar nog altijd niet. Nu wel even binnengesprongen in de McDo en twee cheeseburgers gegeten. Had daarnet geen honger, maar nu krijg ik precies wel wat honger.

Sebiet maar als pre-workout kip met rijst eten, dan knallen in gym, whey-shakeje met chocomelk (500ml) en de dag eindigen met kwark. Of er nog een handvol gezouten noten bij doen?

• #1.190
6 augustus 2012: 60,9kg

28 april 2013: 66,7kg

Tijdspanne: 9 maanden
Gewichtstoename: 6 kilo

Thoughts?

• #1.194

Steady zou ik ze niet noemen. Gaat precies echt constant op en neer.

Rustig aan, niet te veel vet gainen.

En zeker die noten erbij nemen, eten papz*k:mad:

Ga direct even uitrekenen hoeveel kcals ik al binnen heb vandaag. Als het nodig is, zal ik ze zeker eten ;)

Thanks brah's, vind het zelf echt veel te weinig, zeker als ik in de spiegel kijk. Op sommige momenten heb ik echt het gevoel dat het 6kg vet is en dat men maag op ontploffen staat, 's ochtends lijkt het vaak alsof men abs er gaan doorkomen.

Toen ik op 60kg stond, was men VP tussen 10% en 14% denk ik. Nu zit het tussen de 12% en de 16% denk ik.

Net terug van de gym trouwens:

Wendler training: Military press Cycle 1 Week 2

Military Press:
2*12*20
8*30

3*37,5
3*40
12*42,5 (Repout: minstens 3)
Eentje minder dan vorige keer, maar wel 2,5kg erbij. Laatste rep duurde ook echt 10 sec. Was aan het duwen maar de stang bleef op dezelfde hoogte. Bleef zo lang hangen, dat ik na een tijd (per ongeluk) uitblies en meteen dacht: "SHIT, dat had ik niet moeten doen!" :p Gelukkig toch blijven duwen en uiteindelijk de armen toch kunnen strekken en men hoofd eronder gekregen.

Bench Press:
10*47,5
10*47,5
10*47,5
10*47,5
10*47,5
Laatste set alle reps met 2 sec hold gedaan onderin, enorm traag laten zakken en krachtig naar boven. Reden? Gewoon, omdat het kon. Goeie burn wel hierna.

Pull-Ups:
10*BW (chins, overhands)
10*BW (close)
10*BW (wide)
10*BW (hammergrip)
Geen idee wat ik aan het doen was, gewoon wat random zoeken naar een leuke grip :) Lijkt wel alsof Guts en Bob gelijk hebben; bij de wide-grip pull-ups voelde ik mijn rug precies het minste, terwijl mijn goal toch wel echt de V-rug is :o

Wou nadien nog lateral raises doen, maar op aanraden van Bob toch maar achterwege gelaten. Oorzaak van schouderpijn heb ik trouwens ook gevonden volgens mij: niet oververmoeid ofzo, maar ik denk dat het eerder komt door de manier waarop ik de stang terug leg bij de MP. De stang ligt net iets onder de hoogte van mijn griep. Hier moet ik meer door mijn benen zakken en minder mijn schouder naar voor draaien, als iemand begrijpt wat ik bedoel..?

Laatst bewerkt:
Ik doe juist chins voor meer wijdte.
Lekkere repout op je MP trouwens :D

Mooie repout op je mp man. Ik zelf vond dit het leukere gedeelte van wendler hoe zwaarder het word hoe eerder je faalt. Dus ga niet te snel omhoog komt vanzelf wel.
Verder ben ik wel benieuwd. Ik deed ook altijd wide pull-ups voor een v, maar welke kan je dan wel het beste doen Close chin-ups of wide chin-ups of pull-ups of hammer grip pull-ups ben wel benieuwd.

---------- Post toegevoegd 6 May 2013 om 23:38 ----------

Mooie repout op je mp man. Ik zelf vond dit het leukere gedeelte van wendler hoe zwaarder het word hoe eerder je faalt. Dus ga niet te snel omhoog komt vanzelf wel.
Verder ben ik wel benieuwd. Ik deed ook altijd wide pull-ups voor een v, maar welke kan je dan wel het beste doen Close chin-ups of wide chin-ups of pull-ups of hammer grip pull-ups ben wel benieuwd.

• #1.197

Hopelijk is er iemand in dit topic die daar het antwoord op weet :)

Even my 2 cents.
Vandaag toch even de close grip lat pulldowns gedaan & voelde echt mijn lats helemaal openrekken & samenkomen.
Misschien toch niet zo slecht voor de V?

Ik doe helemaal geen pulldows of pullups :(

dat dere poverty home gym van 1.90meter hoog

Geen idee wat ik aan het doen was, gewoon wat random zoeken naar een leuke grip :) Lijkt wel alsof Guts en Bob gelijk hebben; bij de wide-grip pull-ups voelde ik mijn rug precies het minste, terwijl mijn goal toch wel echt de V-rug is :o

No shit, Sherlock :trollface:

Wou nadien nog lateral raises doen, maar op aanraden van Bob toch maar achterwege gelaten. Oorzaak van schouderpijn heb ik trouwens ook gevonden volgens mij: niet oververmoeid ofzo, maar ik denk dat het eerder komt door de manier waarop ik de stang terug leg bij de MP. De stang ligt net iets onder de hoogte van mijn griep. Hier moet ik meer door mijn benen zakken en minder mijn schouder naar voor draaien, als iemand begrijpt wat ik bedoel..?

Ik snap niet precies wat je bedoeld, ik weet niet wat je bedoeld met een 'griep'? Bij mij is dat een virale ziekte. Kan je de barbell niet gewoon met front squat grip uit het squatrack pakken?

Terug
Naar boven