MuscleMeat

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
Borst- en bicepsworkout 15-12-2011

Benchpress:
15*20
12*40
10*60
8*60
4*60
5*55
6*50

Mijn trainingsbuddy heeft gisteren voor de eerste keer 60kg gepakt op de BP en deed er ineens 12 reps mee, terwijl ik maar aan 10 geraakte. Normaal niets speciaals, ware het niet dat hij nog nooit meer reps/sets/gewicht heeft gepakt als ik en dat, toen ik reeds 2 maand geleden al aan 60kg zat, hij amper 50kg omhoog kreeg. Borst was normaal mijn spiergroep, maar deze heeft hij dus ook al ingehaald... Was zeer pijnlijke ervaring en het enige dat ervoor heeft gezorgd dat ik niet rage-quitte was het feit dat mijn trainingsbuddy 80kg weegt en ik maar 63,5kg (volgens weegschaal gisteren na training).

Inclined Barbell BP (smith):
Geen bankjes meer vrij;
12*(stang + 20)
12*(stang + 30)

Inclined Dumbbell BP:
Bankje weer vrij!
10*20
7*22
9*18
8*18

Dumbbell Fly:
15*10
15*10
14*10
11*10

Dumbbell Curls:
12*14
7*14
6*14
4*16

21'en:
21*20
21*20
13*25

Comment op training:
Pfff. De afgelopen 5 maanden ben ik wel wat bijgekomen qua lichaamsgewicht, van 58kg naar 63kg ongeveer, maar de gewichten op de oefeningen volgen niet echt. De gewichten die ik nu in de gym neem, nam ik 2 maand geleden ook al, zij het misschien met iets minder reps toen. Echt veel vooruitgang is er niet en dat knaagt nu toch wel een beetje...

Voila, ben weer vertrokken ... lange tijd examens gehad waardoor laatste training al weer geleden is van 21 december 2011. Gewicht stond toen op 63kg, wel een beetje van verloren door het niet trainen, maar het echte gewichtsverlies kwam toen ik ziek werd; geveld door een virale infectie (buikgriep), beginnende staat van uitdroging en lichte oogvliesontsteking; maw, we zijn terug op 57kg.

Trainingsschema vanaf 4 februari 2012:
Workout A
5x5 Squat
5x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)

Workout B
5x5 Squat
5x5 Standing military press
5x5 Pendlay or Bent Rows
**2x8 Chin-ups

Vanaf nu ga ik stronglifts volgen, vandaag eerste training gedaan:

Squat:
12*stang
8*30
5*5*40

Dumbbell Bench Press:
12*12
8*18
5*5*22

Deadlift:
12*20
10*30
8*50
5*70

"Dips":
8*12
8*12
(Normaal gezien ga ik dips doen, maar aangezien ik deze week nog thuis train, waren het 'decline dumbbell bench presses' waarbij ik mijn polsen naar elkaar richtte, dus focus op de triceps.)

Laatst bewerkt:
WB again. En nou elke keer 5kg erop knallen! DB Bench en flat bencg ga je afwisselen?

Ahh, teruggevallen naar 57kg, das echt wel balen... Stronglifts is een goede keuze! Succes!

WB again. En nou elke keer 5kg erop knallen! DB Bench en flat bencg ga je afwisselen?

Thanks.
Aangezien ik nu een week thuis train, ben ik verplicht even de DB Bench te doen, maar vanaf volgende week ga ik weer naar de gym dus worden het terug normale benches.

Squat gaat per 2,5kg aangezien ik die 3x per week ga doen, dus dan is 2,5kg wel al genoeg. Deadlift gaat wel met 5kg per week gaan, de rest normaal allemaal met 2,5kg. MP, BOR en BP moet ik nog wel even zoeken naar het juiste gewicht om mee te beginnen. Normaal moet ik vandaag squatten, maar de achterkant van mijn bovenbenen en mijn onderrug zijn nog vrij stijf, dus vrees er beetje voor..?

Ahh, teruggevallen naar 57kg, das echt wel balen... Stronglifts is een goede keuze! Succes!

Ik weet het, het suckt, maar zo gaat het nu al een paar jaar, dat went wel :p

Ik hoop het, want ik wist echt niet meer welk trainingsschema ik moest doen, dus ik dacht: Hop, terug naar de basis. Geen tijdverspilling meer met assistance shit, enkel de nuttige!

Training van vandaag; enkel de dumbbell curls waren ietwat een uitdaging; de MP en BOR waren lachwekkend gemakkelijk.. Zo zwaar de training van zaterdag was, zo licht was die van vandaag. Beetje teleurgesteld.

Squat:
Te stijf van zaterdag.

Military Press:
12*stang
8*20
5*26
5*26
5*26
5*26
5*26

BOR:
12*20
8*30
5*34
5*34
5*34
5*34
5*34

Dumbbell Biceps Curl:
8*12
8*12

Squat:
12*20
10*30
5*5*46

Dumbbell Bench Press:
12*12
8*18
5*5*24 (pfoeh, heftig!)

Deadlift:
12*30
8*50
5*70
5*76

"Dips":
8*14
8*14
(Normaal gezien ga ik dips doen, maar aangezien ik deze week nog thuis train, waren het 'decline dumbbell bench presses' waarbij ik mijn polsen naar elkaar richtte, dus focus op de triceps.)

Deze training had toch wel weer wat meer pit in zich. Vooral bij de DB BP zat ik dicht bij een failure. Maakt op zich niet zoveel uit, want de volgende keer dat ik BP ga doen, zal het in de gym zijn met dus de barbell :)

Hoe ik 2 jaar geleden 115kg heb gedeadlift is me trouwens echt wel een raadsel, heb echt al genoeg moeite met 70-76kg nu!

Hopla, training van vandaag:

Military Press:
12*stang
8*20
5*30
5*30
5*30
5*30
5*30

BOR:
12*20
8*30
5*36
5*36
5*36
5*36
5*36

Dumbbell Biceps Curl:
10*12
10*12
10*12

Squat:
12*30
8*40
8*40
8*40

Was eerst van plan om geen squat te doen, maar op het einde had ik toch nog een beetje energie over dus heb ik me bedacht. Vanaf maandag terug in de gym, dus dan kan ik eindelijk 50kg nemen, aangezien ik die bij mij thuis niet over mijn hoofd krijg :)

MP ging nog vrij goed, was al zwaarder als vorige week, maar 5 reps is niet veel dus dat ging nog vlot. BOR was ook niet echt een probleem, al heb ik ze traag en strict uitgevoerd dus was het nog best leuk. De DB curls heb ik lekker strict uitgevoerd, dus die waren heftig. 14kg leek mij nog iets te zwaar om daar een paar mooie reps mee te doen, dus bleef ik maar even bij 12kg.

Squats heb ik er op het einde nog even bijgezwierd, maar die waren niet echt zo moeilijk. Enkel de stang in mijn nek krijgen was moeilijk, de rest was gewoon leuk en vooral bedoeld om de techniek nog wat te oefenen.

hey allen,
Ik zou graag willen weten dat ik genoeg eet voor meer massa te bekrijgen.

Om 6h30:4bruin bokes met kippewit en shake 100%whey nve
Om 9h30:2bruin bokes met kippewit,banaan,kiwi
Om 11h30:een bruin broodje met tonijn,mosterd en eitjes en soep
Om 14h30:appelsien,appel
Om15h30:whey shake en banaan
Om 18h:warm eten en daarna shake
Om 20h:brinta met laauw melk

Vroeg me af of het goed is kwa eten en dat het genoeg is
Meningen,reacties zijn altijd welkom

thx

Training van gisteren, weer terug in de gym, eindelijk!
Was wel mijn schoenen vergeten, dus ik moet op 'sleffers' (teenslipper) trainen... Niet meteen zo aangenaam, lijk wel een beachboy :p

Anyway, weer workout A:

Bench Press:
12*20
12*40
5*5*50 (Easy)

Squat:
12*20
10*30
5*5*50 (toch moeilijker dan het lijkt...)

Deadlift:
12*30
8*50
5*70
5*80

Dips:
2*15*BW

Mijn trainingsmaat doet een splitschema en bij hem stond gisteren borst/triceps op de planning, waardoor ik maar even ben begonnen met de BP om het samen met hem te doen. Nadien dus squat, gevolgd door deadlift; ik raad het niemand aan :o

Ohja, vanaf nu zijn het terug echte dips. Eigenlijk is het tijd voor weighted dips, maar men gym heeft geen belt of dergelijke ... :(

Laatst bewerkt:
DB tussen je benen klemmen? En dat zijn geen 50kg DBs die je pressed :p

te p*ssy voor squat+deadlift training?
mietje :P

te p*ssy voor squat+deadlift training?
mietje :P

Nope, ben ik niet te p*ssy voor aangezien ik het wel gedaan heb ;)
Moet wel toegeven dat het best heftig was, maar ik ga ervan uit dat dat geen schande is ;)

Training van gisteren, 16 februari 2012:

BOR:
12*20
12*30
5*5*37,5 (traag & clean)

Squat:
12*30
12*40
5*5*52,5 (Begrijp niet waarom ik dit al zo zwaar vind :s)

MP:
12*20
12*25
5*5*32,5 (traag & clean)

Wide-Grip Pull-Ups:
10*BW
10*BW
8*BW

Al bij al een mooie rustige training, al begint het toch zwaarder te worden. Hoop dat ik nog niet te dicht bij een failure ben, want zo zwaar zijn de gewichten nog niet, maar de tijd van een gemakkelijke training ben ik precies al wel voorbij :( #schaammijzelf

Waarom ga je niet tot failure dan?

Waarom ga je niet tot failure dan?

Omdat dat niet de echt de bedoeling is van stronglifts. Steeds 5x5 doen waarbij je elke training opnieuw het gewicht verhoogd. Uiteindelijk kom je wel op een punt waarbij je zal falen, maar ik hoop dat gewoon zo lang mogelijk uit te stellen, want zoveel te langer het uitgesteld wordt, zoveel te sterker ik ben :)

Training van gisteren; zat niet op kot dus moest ik het thuis doen maw geen squat (krijg geen 55kg over mijn hoofd) en geen normale dips. Ik heb dan maar besloten iets meer te deadliften en jonge, wat is dat een lekkere oefening!

Workout A:

Deadlift;
12*30
12*40
10*50
8*60
6*70
5*80
5*85 (Moest overschakelen op Mixed Grip)
5*70 (Straps even uit testen)

Dumbbell Bench Press:
12*12
12*18
5*5*26 (Heftig!)
12*18

Superset "Dips" en Dumbbell Curls:
10*16 + 10*12
10*16 + 10*12

Omdat dat niet de echt de bedoeling is van stronglifts. Steeds 5x5 doen waarbij je elke training opnieuw het gewicht verhoogd. Uiteindelijk kom je wel op een punt waarbij je zal falen, maar ik hoop dat gewoon zo lang mogelijk uit te stellen, want zoveel te langer het uitgesteld wordt, zoveel te sterker ik ben :)

Oke zit wat in, maar aan de andere kant zit je nu volgens mij zo laag dat de prikkel die je je lichaam geeft gewoon niet groot is. Daarnaast keer je toch een soort van terug naar KT dus als ik jou was zou ik een week of twee nemen om weer in te komen, te ontdekken wat je kan en wat je 5RMs zijn enzo en dan beginnen met stronglifts.

De gedachte achter stronglifts is het aanleren van een goede techniek op de belangrijke lifts, gewicht word steeds zwaarder... Ik zou gewoon lekker zo doorgaan en ik zou ook zoveel mogelijk bovenhands deadliften, grip wordt echt snel sterker.... Ik vond een paar weken terug 80 kilo bovenhands deadliften zwaar, zit nu al op 105 kilo bovenhands. Als de stang lichtelijk uit je handen glijd kan je hem bij de deadstop weer goed vastpakken.

'IkWilGrootWorden' geeft in mijn ogen een mooi antwoord op jou post, MC. Enkel de BP ging deze week nog gemakkelijk (in de gym, thuis niet) terwijl al de rest toch al serieus wat moeite begint te kosten. Ik ga er nu dan ook vanuit dat ik wel zwaar genoeg train om mijn lichaam een stimulans tot groeien te geven.

Ik probeer ook zo lang mogelijk bovenhands te deadliften, maar uiteindelijk gaat het om een training van mijn (onder)rug en niet van mijn onderarmen. Als ik voel dat mijn rug meer kan, zal ik er dus ook voor zorgen dat ik mijn grip geen probleem hoeft te zijn, ofwel door straps, ofwel door mixed grip. Uiteraard ga ik dat zo lang mogelijk uitstellen zodat mijn grip zelf ook wat beter wordt.

Terug
Naar boven