AndroidHealthClinic

Jorgyboy's Log: Beastmode!

Tja train je om je spieren 'genoeg' te prikkelen of om elke keer maximale stimulans te geven. Up to you, ik ga voor t tweede.

• Topic Starter Topic Starter
Tja train je om je spieren 'genoeg' te prikkelen of om elke keer maximale stimulans te geven. Up to you, ik ga voor t tweede.

Goed punt, al denk ik dat ik nu ook dicht bij het tweede zit. Door het feit dat je om de dag weer zo goed als een fullbody training doet, kan je niet altijd tot het uiterste gaan. Ik heb zaterdag mijn borst getraind en moest gisteren (maandag) mijn schouders trainen en had het gevoel dat ze nog niet volledig uitgerust waren van de training zaterdag, dus veel zwaarder dan dit ga ik niet trekken. Heb trouwens ook de hele tijd het gevoel dat ik moe ben en ben niet erg actief... 3x per week squat, 2x deadlift, 2x BP, 2x BOR, 2x MP, 2x Pull Ups, 2x dips; het vreet wel aan me.

Training van gisteren:

Workout B:

Squat:
12*30
12*40
5*55
5*55
5*55
5*55
5*55
5*55
Deze squatsessie ging beter als de vorige! Had ook wel goede sportschoenen aan nu, misschien dat het daardoor komt! ;)

Military Press:
12*20
12*25
5*35
5*35
5*35
5*35
5*35
Dit was momenteel zo goed als de limiet, had bijna een failure op de laatste twee sets, maar het is me nog net gelukt. Volgende keer 37,5 wordt spannend!

Bent-Over-Row:
12*30
5*40
5*40
5*40
5*40
5*40
Gaat nog vrij goed, 5 reps is nog niet zo zwaar met dit gewicht.

Wide-Grip Pull-Ups:
10*BW
10*BW
10*BW

Training van donderdag, weer workout A:

Bench Press:
12*20
12*40
5*5*55
Ging beter als verwacht. De eerste 5 waren de zwaarste, verschoot ervan dat het nadien toch zo goed nog ging.

Squat:
12*30
12*40
5*5*57,5
Blijft goed gaan.

Deadlift;
8*40
7*50
6*70
5*80
5*90
Ben begonnen met een normale grip bij de 90kg, maar na de 2e rep ben ik toch moeten overschakelen op een mixed grip.

Dips:
8*(BW+10kg)
8*(BW+10kg)
Heb hierbij een dumbbell tussen mijn knieën gekneld; damn, deze waren zwaarder dan verwacht!

Ga zometeen thuis een training proberen te placeren. Weer workout B, maar dan zonder de squat aangezien ik de 60kg niet op mijn traps krijg. Ben vooral benieuwd naar de military press met 38kg. Hoop dat ik die nog haal, maar ik vrees ervoor. Play time's over!

Laatst bewerkt:
je bent nog goed bezig zie ik! Je grip gaat wel goed komen, gewoon blijven proberen.
Ik zou voor je workout B ipv squats een keertje bulgarian split squats gaan doen, dat is leuk voor de verandering en dan pak je toch even je quads aan.

je bent nog goed bezig zie ik! Je grip gaat wel goed komen, gewoon blijven proberen.
Ik zou voor je workout B ipv squats een keertje bulgarian split squats gaan doen, dat is leuk voor de verandering en dan pak je toch even je quads aan.

Dankje :) Jup, zal ik doen.

Heb je raad opgevolgd en heb bij mijn training van daarnet de bulgarian split squats erbij gedaan. Leuke oefening, voelde het toch een beetje branden in mijn quads, maar had vooral moeite met de stabiliteit en moest nog een beetje mijn evenwicht zoeken.

Workout B:

Bulgarian Split Squat:
12*L*BW + 12*R*BW
12*L*BW + 12*R*BW
12*L*BW + 12*R*BW

Military Press:
12*20
8*28
5*38
5*38
5*38
5*38
5*38
Had gedacht dat ik hierop ging failen vandaag, maar het ging wederom beter dan verwacht. Ben ik heel erg blij om! :D Op naar de 40kg volgende week in de gym!

Bent-Over-Row:
12*20
12*30
5*44
5*44
5*44
5*44
5*44
Dit ging dan weer iets moeilijker dan verwacht. Op zich zijn er nog niet al te veel problemen om het gewicht tot aan mijn buik/borst te krijgen, maar de vorm en techniek zijn al aan het minderen, in die zin dat ik ze niet meer zo traag kan uitvoeren. Rug blijft niettemin parallel en volledig gestrekt dus bol staat hij nog zeker niet.

Dumbbell Biceps Curl:
10*14
10*14
Gingen beter dan verwacht en zeker het tweede setje dacht ik dat ik nooit aan 10 zou geraken, maar mits een beetje doorzettingsvermogen is het nog vrij mooi gelukt!

Vanaf deze maandag gaat misschien mijn chick mee fitnessen in mijn gym waar we op kot zitten. Aangezien we enkel ma-vrij op kot zitten en op vrijdag niet kunnen trainen, kunnen we enkel van maandag tot en met donderdag naar gym. Aangezien mijn vriendin dan graag het maximum eruit zou willen halen, zou ze graag 4x per week naar de gym gaan, maw elke dag (ma-di-wo-do). Uiteraard ga ik haar dan moeten begeleiden en ondersteunen en dus ben ik misschien wel genoodzaakt mijn trainingsschema overboord te gooien en weer over te stappen op een split.

Die MP is netjes. Doe je m ook echt met je hakken tegen elkaar en knieen op slot?

goede training man, die bulgarian split squats zijn inderdaad vrij zwaar. Je moet echt proberen om je op 1 been te focussen en je volle gewicht op dat been te zetten.

Die MP is netjes. Doe je m ook echt met je hakken tegen elkaar en knieen op slot?

Jup, hakken staan tegen elkaar en ik buig geen millimeter door men knieën, maar ik begrijp je verbazing; ik had hetzelfde :) In de gym was die 35kg precies zwaarder dan de 38kg hier bij mij thuis, dus ik denk dat mijn stang hier thuis minder dan 10kg is, al kreeg ik dan bij de BOR weer het gevoel dat die 44kg hier thuis veel zwaarder was dan de 40kg in de gym, dus ik begrijp het niet helemaal meer :)

goede training man, die bulgarian split squats zijn inderdaad vrij zwaar. Je moet echt proberen om je op 1 been te focussen en je volle gewicht op dat been te zetten.

Heb het geprobeerd en voelde mijn quads toch wel, dus het was zeker een goede training. Volgende keer ga ik het nog eens met bodyweight doen denk ik, de training erna misschien proberen wat extra gewicht erbij te knallen.

Training van gisteren, dinsdag 28 februari:

Bench Press:
12*20
12*40
5*5*57,5
Ging enorm vlot. Alle 25 traag en clean uitgevoerd; bij de voorlaatste set heb ik nog 3 mini-reps gemaakt onderaan. De laatste set heb ik zelfs 2x gedaan want ik had 5 reps gedaan dacht ik, maar mijn trainingsmaat dacht dat ik er maar 4 had gemaakt, dus heb ik er meteen nog maar 5 achteraan gegooid :)

Chest-Press:
12*50
8*75
7*80
Squatrack was bezet.

Squat:
12*40
8*50
5*5*60
Was redelijk zwaar. Hangt blijkbaar vaak af van het eten of de nachtrust.

Deadlift:
8*50
6*70
5*80
3*90
5*95
Wooptidoodel, bijna 100kg :)

Dips:
10*(BW+10kg)
10*(BW+10kg)
Heavy ass shit, maar toch wel 2 reps per set erbij dus we blijven groeien :)

Onderrug is weer wat stijver als normaal, maar ook mijn triceps en mijn borst voel ik. Was lang geleden dat ik beide spiergroepen nog eens gevoeld had!

Duh, squatten is dé oefening bij uitstek om op je bek te gaan qua pre-wo voeding of nachtrust :p

Uhu, dat heb ik nu toch ook wel gemerkt :)

Training van vandaag, workout B:

Squat:
12*40
8*50
5*5*62,5
Begint zwaarder en zwaarder te worden; had al kleine pijntjes (stijfheid?) en verzuring na de 2e (werk)set.

Military Press:
12*20
8*30
5*5*40
**** damn! Het is me gelukt! :)

BOR:
12*30
8*40
5*5*45
Minder strict als vroeger, maar tik nog steeds men borst aan en rug blijft parallel, dus geen problemen.

Wide-Grip Pull-Ups:
12*BW
11*BW :fuu:
Heb eigenlijk 12 reps gedaan, maar de laatste vond ik niet strict genoeg om erbij te zetten :)

Nice die MP en goed dat je op je squat toch 2.5kg heb geplakt terwijl t vorige keer al k*t en zwaar ging. Maarreh, moet jij niet weer s trainen?

Nice die MP en goed dat je op je squat toch 2.5kg heb geplakt terwijl t vorige keer al k*t en zwaar ging. Maarreh, moet jij niet weer s trainen?

Ben zaterdagavond uit geweest en was zondagochtend pas om 8u terug thuis en moest er om 11u al weer uit. Zondag had ik dus gewoon de kracht niet om ook maar iets op te heffen en maandag&dinsdag had ik het ****ing druk dus had ik ook geen tijd om binnen te springen in de gym. Vannacht wat last gehad van koorts en voel me nog niet helemaal kiplekker, dus ik ga wachten tot morgen en dan ga ik weer een training neerpoten ;)

Training van gisteren.

Workout A:

Squat:
12*40
8*50
5*5*65
Bijna failure.

Bench Press:
12*20
12*40
5*5*60
Bijna failure.

Wegens geen tijd meer voor een goede deadlift, snel maar een superset gedaan met dips/pull-ups:

Superset BW-dips & Wide-Grip Pull-Ups:
10 ss 10
10 ss 10

Deadlift ga ik morgen thuis doen, samen met de rest van workout B, zonder de squat uiteraard, maw deadlift, MP en BOR.

Momenteel echt een slechte week (5 dagen) achter de rug, zowel qua slaap, eten als qua training dus ik moet snel weer de draad terug oppikken wil ik niet ineens overal stilvallen. Jammer van deze verloren week!

Is dat niet een beetje weinig per training?

Training van daarnet;

Workout B

Military Press:
12*20
8*30
5*42
5*42
5*42
5*42
5*42

BOR:
12*30
8*40
5*48
5*48
5*48
5*48

Biceps Curl:
10*14
10*14

Normaal moest er nog een deadlift bij, maar ik voel me zo rot dat dat er niet meer in zat. Ik denk dat men relatie voorbij is en ben ook redelijk verkouden, dus ben beetje down...

Oh k*t. :( Sterkte.

Training van gisteren en jawel, mijn eerste failure :(

Workout A:

Squat:
12*40
8*55
5*5*67,5
Ik blijf erbij, dit gaat niet lang meer goed gaan. The failure is close, with this one!

Bench Press:
12*20
8*40
5*62,5
5*62,5
5*62,5
4*62,5 (5e rep hele lichte spot volgens spotter)
4*62,5 (5e rep normaal gespot)

:sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad::sad:

Deadlift:
8*50
5*70
3*90
5*100
Heftig.

Sterkte met je relatieshit dude.

Gewoon blijven verhogen die squat!

Terug
Naar boven