Fitness Seller

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
Sterkte met je relatieshit dude.

Gewoon blijven verhogen die squat!

Thanks, er zit beterschap in, we zijn weer bijna bij de zonneschijn die na de regen komt :)

Mijn eten van de laatste dagen is ook ruk, meestal maar 2 maaltijden per dag en ook niet elke avond kwark, dus echt veel vooruitgang zit er niet meer in. Probeer het allemaal weer een beetje op te krikken, maar gaat niet zo gemakkelijk op dit moment.

Gisteren wel weer naar de gym geweest, maar ik voel dat de fails er gaan aankomen, want de langverwachte fail op de MP was er eindelijk (alstu Mc ;) ), anyway, training van gisteren:

Squat:
12*40
8*50
5*5*70
Verlies van vorm en diepte, doe mijn best om toch nog zo diep mogelijk te gaan, maar dan zit ik echt zwaar tegen failure aan, dus dit was enorm nipt.

Military Press:
12*20
8*30
5*45
5*45
3*45 FAIL
2*45 FAIL
5*40
Hetgeen Mc al veel vroeger had verwacht, is uiteindelijk toch gebeurt nu. Het moest er ooit van komen, ben toch trots dat ik het tot hier heb kunnen rekken. :sad:

Bent-Over-Row:
12*30
8*40
5*5*50
Vorm is toch niet meer hetzelfde als die van bij 30kg. Rug is nog wel steeds recht en parallel met grond, dus dat zit nog wel lekker, alleen gaat het allemaal iets sneller als vroeger. 2" up en 2" down zit er niet meer echt in :)

Wide-Grip Pull-Ups:
12*BW
12*BW
De gemakkelijkste en leukste oefening van allemaal ... :)

Begin stronglifts toch wel een beetje beu te worden. Elke training opnieuw starten met die ****ing loeizware squats vernken men hele trainspirit nog voor ik begin. Nog 2 weken volhouden en dan heb ik het schema 2 maanden gevolgd. Zou dan graag toch terug op een massa-schema overstappen, met iets meer afwisseling dan dit, of is dat geen goed plan?

Danku :D

Nu word het lastig: goede vorm behouden en leren met max weights. Daar groei je van. Stronglifts ken ik niet maar UB/LB of push/pull/benen kan ik je aanraden.

Die Push/Pull/Benen lijkt me misschien nog wel wat. UB/LB zit weer weinig variatie in. Zou toch graag 3 verschillende trainingen hebben...

Vandaag moest ik thuis trainen en dus kon ik niet squatten en benchen met zware dumbbells voor een goede 5x5 gaat niet zo gemakkelijk dus dacht ik, **** it! Even een volledige andere training, gewoon met de dingen die ik wil en vooral nog eens wat meer reps dan die 5x5!

DB Bench Press:
12*12
12*20
12*20
12*20
12*20

DB Fly:
15*10
15*10
15*10

DB Shoulder Press:
12*12
12*12
12*14
12*16
12*16

Lateral Raise:
12*6
12*8
12*8

Superset DB Curls & DB Triceps Extensions:
12*12 ss 15*12
12*12 ss 15*12

Aaaaaaaaaaaaaaaah ... voelt lekker :) Men borst voelde al lekker opgepompt na de tweede set BP en dat gevoel was lang geleden. Nu haat ik stronglifts nog harder en wil ik nog sneller terug naar een split :p

Borst deed nog pijn van zaterdag, dus heb ik gisteren (dinsdag) er maar gewoon een rugtraining van gemaakt. Voelde goed :)

Bent-Over-Row:
12*20
12*40
12*40
12*40
12*40

Lat Pulldown:
12*55
12*60
12*60
12*65

Mid Row:
12*40
12*40
12*45
12*45

Wide-Grip Pull-Ups:
12*(BW-36)
8*(BW-30)
8*(BW-36)
Wtf? Die zijn even zwaar als BW! In het vervolg toch terug gewoon op BW doen, denk dat ik er minstens evenveel had kunnen doen!

Ik heb echt geen idee meer welk schema ik moet volgen. Met stronglifts ben ik amper anderhalve maand bezig, maar ik ben het zo beu als koude pap. Onder het motto "Wat je graag doet, doe je beter" wil ik dus terug gaan naar een split. Aangezien ik het zaterdag en dinsdag al gedaan had, heb ik het dus gisteren nog maar een keer gedaan, maar dan nu borst en triceps:

Bench Press:
12*20
12*40
10*60 (11e was fail, jammer, wou naar 12)
9*60 (WTF?)
8*60 (WTF?!)
7*60 (WTF??!!)
12*50
Dit is mijn beste BP-sessie ooit :o

Incline DB Bench Press:
12*16
12*18
12*20
8*22
Mooi, ook beste sessie ooit.

DB Fly's:
15*9
15*9
15*10
15*10
Had met 10kg kunnen beginnen.

Dumbbell Triceps Extension:
12*14
12*14
12*14

Triceps Cable Pulldown:
12*27
10*27
8*27
7*27
Geen tijd meer, dus speedreps zonder pauze, lekker :)

Goede training, zeker borst, alleen maakt dat mijn keuze nu extra moeilijk. Het is duidelijk dat stronglifts mij sterker heeft gemaakt (duh?) terwijl ik nu pas aan de echte zware gewichten kwam en de eerste fails zich begonnen voor te doen. Moet ik nu toch nog even terug naar stronglifts - en weer elke ****ing training beginnen met die klote squat - of zou ik toch het beste gewoon doen wat ik graag doe en met een nieuwe split beginnen?

Tja, ik zou toch voor UB/LB gaan... Je zegt dat je het niet afwisselend genoeg vindt, maar je kunt de oefeningen toch een beetje afwisselen zodat je niet elke keer hetzelfde doet? Dan zou je wel elke LB-training kunnen squatten, zodat je toch 1/2x per week squat...

Of wel gewoon een split gaan doen en kijken hoe dat bevalt. Wat je ook doet, je kunt altijd nog veranderen.

Die Push/Pull/Benen lijkt me misschien nog wel wat. UB/LB zit weer weinig variatie in. Zou toch graag 3 verschillende trainingen hebben...

Je hoeft juist niet elke keer hetzelfde te doen. Ik heb nu minder variatie in mn workouts met push pull benen dan met mn oude UB/LB.

Ga anders een tijd een simpele versie doen van wat ik deed.

UB1
Benchpress
Pullups (verschillende grepen)
Incline DB Bench
DB Row
Rear Delt Raise/facepulls
BB Curl of DB Curl (afwisselen)

UB2
Militairy Press
BOR
Dips
Lat Pulldown
Lateral Raise
Cable Overhead Extension

LB1
Squat
Leg Press
Leg curl
Standing Calf Raise supserset
Abs

LB2
Deadlift
Leg Extension
Hyperextension
Seated Calf Raise
Abs

Laatst bewerkt:
Tja, ik zou toch voor UB/LB gaan... Je zegt dat je het niet afwisselend genoeg vindt, maar je kunt de oefeningen toch een beetje afwisselen zodat je niet elke keer hetzelfde doet? Dan zou je wel elke LB-training kunnen squatten, zodat je toch 1/2x per week squat...

Of wel gewoon een split gaan doen en kijken hoe dat bevalt. Wat je ook doet, je kunt altijd nog veranderen.

Jij bent ook van mening dat als ik stronglifts niet meer graag doe, ik het beste die stronglifts gewoon moet opgeven?

UB/LB is misschien inderdaad wel een goede keuze, al kan ik 3x per week normaal wel in de gym trainen, en 1x in het weekend thuis. Dan lijkt mij een push/pull/LB-variant wel op zijn plaats, waarbij ik dan in het weekend een extra training kan doen van die spieren die het minst geprikkeld zijn, waardemeter is dan de spierpijn ofzo?

Het heeft volgens mij niet echt zin om door te gaan met stronglifts en dan elke keer met tegenzin naar de gym te gaan, is niet echt goed voor je motivatie, dus dan zou ik inderdaad wel iets veranderen. Ook omdat je nu een beetje vastloopt met de gewichten. Je zou natuurlijk wel wat elementen uit stronglifts kunnen behouden.
Persoonlijk vind ik UB/LB het fijnst, maar ja, dat is persoonlijk... Je moet er zelf gewoon even voor gaan zitten, goed rondlezen en een schema in elkaar zetten.

Het heeft volgens mij niet echt zin om door te gaan met stronglifts en dan elke keer met tegenzin naar de gym te gaan, is niet echt goed voor je motivatie, dus dan zou ik inderdaad wel iets veranderen. Ook omdat je nu een beetje vastloopt met de gewichten. Je zou natuurlijk wel wat elementen uit stronglifts kunnen behouden.
Persoonlijk vind ik UB/LB het fijnst, maar ja, dat is persoonlijk... Je moet er zelf gewoon even voor gaan zitten, goed rondlezen en een schema in elkaar zetten.

Die failures moesten er ooit aan komen en misschien dat de echte gains nu pas komen en als ik er dan nu mee stop, dan was deze anderhalve maand voor niets? :(

Als ik terugstap naar een split, ga ik inderdaad wel elementen houden uit stronglifts, zeker die 5x5 squat - waarschijnlijk neem ik dan 3x5 - en dan elke week 2,5kg erbij.

Zijn er geen standaard UB/LB of Push/pull/legs-schema's? Want ik vind er enkel 'zelfgemaakte' en ben wel benieuwd waar ze hun mosterd vandaan halen, zeker omdat ik geen echte krak ben in het maken van schema's :)

Heb deze nu wel gevonden in het topic van Shutterspeed; is dit massa gericht?

Upperbody / lowerbody

Een ander soort split is de verdeling van onder en bovenlichaam.

Maandag en donderdag pak je upperbody, dinsdag en vrijdag pak je lowerbody. Mogen uiteraard ook andere dagen zijn als je maar let op de verdelingen tussen rust en trainingsdagen. Hier een voorbeeld schema. Je hoeft niet precies de oefeningen te doen die hier staan. Compound oefeningen zou ik er wel in laten.

Maandag -> Upperbody

-Incline bench
-Cable crossover
-Military press
-CGBP
-T-Bar row
-BB curl

Dinsdag -Lowerbody
-Squat
-Leg press
-SLDL
-Calf press
-Leg raise

Donderdag –Upperbody
-Pullup
-BB row
-Hammer curl
-Flat bench
-Skullcrushers
-Side lateral raise

Vrijdag -Lowerbody
-Deadlift
-Leg curl
-Front squat
-Calf raise
-Crunch

Je pakt van elke oefening doorgaans rond de 3 werksets van 8-12 herhalingen, maar pin je hier niet op vast.
Belangrijk is dat je niet tot failure traint, zoals je met een klassiek splitschema wel kunt doen.

Laatst bewerkt:
Zijn er geen standaard UB/LB of Push/pull/legs-schema's? Want ik vind er enkel 'zelfgemaakte' en ben wel benieuwd waar ze hun mosterd vandaan halen, zeker omdat ik geen echte krak ben in het maken van schema's :)

Heb deze nu wel gevonden in het topic van Shutterspeed; is dit massa gericht?

Jonge wat post ik nou net :o

Je hoeft juist niet elke keer hetzelfde te doen. Ik heb nu minder variatie in mn workouts met push pull benen dan met mn oude UB/LB.

Ga anders een tijd een simpele versie doen van wat ik deed.

UB1
Benchpress
Pullups (verschillende grepen)
Incline DB Bench
DB Row
Rear Delt Raise/facepulls
BB Curl of DB Curl (afwisselen)

2x borst, 2x rug, 1x biceps, 1x schouders

UB2
Militairy Press
BOR
Dips
Lat Pulldown
Lateral Raise
Cable Overhead Extension

2x schouders, 2x rug, 1x borst (dips?), 2x triceps (dips/extensions?)

LB1
Squat
Leg Press
Leg curl
Standing Calf Raise supserset
Abs

LB2
Deadlift
Leg Extension
Hyperextension
Seated Calf Raise
Abs

Oké, dat lijkt me wel iets. 4x per week dan, liefst in de gym, al kan ik wel een UB doen thuis nog, denk ik. Wel weinig armwerk, maar dat zit al in bij de borst/rug/schouders oefeningen waarschijnlijk.

:roflol: HaHaHaHa :roflol:

Daar heb ik helemaal overgelezen, sorry MC! :D

Wat bedoel je met dat vetgedrukte? Met inclinewerk pak je je schouders ook. En voor die compounds heb je je armen nodig hoor, think hammergrip pullups.

Ik doe 2x2 daagse split en bevalt prima, je kan makkelijk varieren hoor!

Wat bedoel je met dat vetgedrukte? Met inclinewerk pak je je schouders ook. En voor die compounds heb je je armen nodig hoor, think hammergrip pullups.

Met die vetgedrukte dingen ging ik even kijken hoe vaak elke spiergroep geviseerd werd om er een beetje een oog in te krijgen :) Elke spiergroep wordt wel voldoende aangesproken dus dat zit wel snor, ofniet?

Uhu, armen zullen wel meegroeien.

Ik doe 2x2 daagse split en bevalt prima, je kan makkelijk varieren hoor!

Oké, dat is mooi. Ben die stronglifts zo beu als iets, dus ben blij dat ik terug wat variatie erin kan gooien.

Ga dit weekend rust nemen - voel mijn triceps, rug en borst nog - en dan kan ik vanaf maandag dit schema overnemen. Ik ga proberen dan MA (UB1) - DI (LB1) - DO (UB2) - VRIJ (LB2) te doen, behalve deze week dan want dinsdag kan ik niet dus de eerste LB1 zal deze week even wegvallen.

Oké, vandaag dus begonnen met UB/LB. Hierbij mijn eerste UB:

Bench Press:
12*20
12*40
10*60
7*60
8*60

Wide-Grip Pull-Ups:
12*BW
11*BW
10*BW

Incline DB Bench Press:
12*22
8*22
8*18 ???

DB Rows:
12*14
12*16
12*18
Techniek is nog niet echt top. Nog eens even wat over inlezen.

Rear Delt Raises:
12*6
12*6
12*6
Techniek hierbij zit nog niet helemaal volledig goed. Voel het wel goed tussen mijn schouderbladen, maar ik weet niet of het de bedoeling is dat ik het hier voel?

Barbell Curls:
12*(Stang + 10)
8* (Stang + 20) kak
12* (Stang + 15)

Bench press is ten opzichte van donderdag precies weer achteruit gegaan. Voeding staat nog steeds niet op punt, maar pfoeh, mentaal blijft het toch ook niet lukken zo.

Wegens schooldrukte ben ik dinsdag niet kunnen gaan trainen. Geen LB1 dus en normaal ging ik vandaag naar de gym voor LB2, maar kom ik er net achter dat ik geen propere (sport)kleren meer bij heb dus valt dat plannetje ook in het water.

Vanaf volgende week proberen de 4x per week te halen en ook mijn voeding terug op punt te zetten. Twee weken paasvakantie nu, dus 'vrije tijd' genoeg, al mag ik wel mijn studies niet verwaarlozen...

Anyway, UB2 van gisteren;

Military Press:
12*20
12*30
8*40
7*40 (lange pauze)
8*40

BOR:
12*30
12*40
12*40
10*40 ???

Dips:
12*BW easy peasy
15*BW
15*BW
Wou eerst 3x12xBW doen, maar de eerste 12 gingen zo gemakkelijk dat ik er maar 15 van heb gemaakt. Dips met BW hebben echt geen zin meer dus volgende keer klem ik weer die dumbbell tussen mijn benen.

Lat Pulldown:
12*60
12*60
12*65

Lateral Raise:
12*7
12*7
12*7
Wat een loeizware oefening is dit toch weer zeg, altijd die lage gewichtjes maar toch afzien als de knetter.

Cable Overhead Extension:
12*18
12*23
12*27
Had weinig tijd meer, dus deze allemaal snel achter elkaar gedaan zonder pauze. De eerste twee setjes waren veel te licht, de laatste begon eindelijk zwaar te zijn. Ga deze trouwens ook wel afwisselen met dumbbells extensions denk ik.

Al bij al een leuke training, alleen rust en eet ik te weinig waardoor ik niet snel/voldoende recupereer om elke training opnieuw vooruitgang te boeken.

Hm, als ik jou was zou ik gewoon om en om UB en LB doen. Dan had je gister dus gewoon LB1 kunnen doen, en dan de volgende keer UB2 etc... Nu heb je de hele week geen LB gedaan.

Hm, als ik jou was zou ik gewoon om en om UB en LB doen. Dan had je gister dus gewoon LB1 kunnen doen, en dan de volgende keer UB2 etc... Nu heb je de hele week geen LB gedaan.

Dat had ik inderdaad misschien beter gedaan, maar heb er gisteren niet bij stil gestaan dat ik geen propere kleren meer bij had voor de LB van vandaag. En daarbij, ik doe toch liever UB dan LB :p

Misschien dat ik morgen nog wel een paar deadliftsetjes en squatsetjes doe.

Deze avond even gaan lopen met mijn vader. Volgens de app op mijn iPhone, Nike+ Run ofzoiets, heb ik 11km gedaan op 50 minuten. Aangezien mijn laatste 'looptraining' ongeveer een half jaar geleden is, hecht ik hier weinig geloofwaardigheid aan. Wel ben ik ervan overtuigd dat ik minstens 10km heb gedaan, op minder dan een uur tijd en dat vind ik toch zeker niet slecht, rekening houdende met de laatste keer.

Terug
Naar boven