Als je niet vaak 1-3 reppers lift dan wil dat nog wel eens voorkomen ja. Neem bijvoorbeeld mijn deadlift, ik heb een halfjaar geleden een max van 215 kg egzet, nu heb ik onlangs 9x177.5 gedeadlift wat een theoretische max van 131 geeft, maar denk je dat als ik vanavond 130 kg op mn barbell laadt dat ik die kan liften? Dat lijkt me sterk. Dan zou ik eerst een paar weken singles draaien en daar langzaam naar toe werken.
Nee, gewoon niks veranderen

vocht is vaak het gevolg van veel carbs eten, kan geen kwaad. Ik zou dan tot vlak voor je examens gewoon doorbulken, want tijdens je examens zal het eten niet goed meer lukken door de zenuwen, en heb je ongewild toch een cut van 2 weken. Ja toch? Zorg dan dat je nog wel gaat trainen en hou je eiwitten hoog en je zal vet verliezen.
Het verhaal van
kcal in vs
kcal uit blijft gewoon gelden, meer
kcal uit (cardio) betekend minder kcal overschot dus minder gainen. Dat heeft dan ongeveer hetzelfde effect als op onderhoud gaan eten. Nou is die kcal in vs kcal uit regel niet zo zwart wit en is er wel wat te rekken maar echt effectief is het niet om rond onderhoud uit te komen.