AndroidHealthClinic

Jorgyboy's Log: Beastmode!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.241
:roflol: nieuwe superdude! Bencht meer dan hij squat!

Beter ga je je focussen op je squat ipv bench! :trollface:

En dude, verhoog gewoon die gewichten. Dit is imo gewoon debiel :o

Bij zowel de squat, als de BP als de DL verhoog ik men max met 10kg, denk ik. MP verhoog ik met 5. Bij Diaephi heeft het schema zijn nut bewezen en ook Bob gelooft erin, dus het zal wel werken zeker?

Bij zowel de squat, als de BP als de DL verhoog ik men max met 10kg, denk ik. MP verhoog ik met 5. Bij Diaephi heeft het schema zijn nut bewezen en ook Bob gelooft erin, dus het zal wel werken zeker?

Beter rustig aan doen en niet gelijk op een plateau komen dan om na 3x verhogen al op een plateau te zitten ;)

In het begin heb je idd hoge repouts, maar je wilt niet te snel vastlopen, en je went beetje aan de repouts, buiten dat kan je lekker je techniek oefenen als niet lalles zwaar is

Volgende cyclus gewoon presses met 5kg verhogen en sq/dl met 10kg

In het begin heb je idd hoge repouts, maar je wilt niet te snel vastlopen, en je went beetje aan de repouts, buiten dat kan je lekker je techniek oefenen als niet lalles zwaar is

Volgende cyclus gewoon presses met 5kg verhogen en sq/dl met 10kg
Goed dat ik dit hier lees, wist het even niet meer. :)

Hahaha zeker wel nette repout die 17x, maar je hebt duidelijk je 1RM te laag geschat, zou je die niet gewoon aanpassen zodat je rond de 10 reps uit komt?

Vertel mij meester waarom ik hiermee een verkeerd advies geef :D

Wendler zegt gewoon beginnen met 90% van je 1rm

Dus gewoon doorgaan en elke cyclus verhogen

Tensij hij een verkeerde 1rm gekozen heeft, die dient wel actueel te zijn

Zoals ik al zei verwacht ik dat zijn 1RM hoger ligt dan hij zelf dacht ;)

• #1.253
Squat:
Beste sessie = 5*75 --> max gekozen van 80kg

Bench Press:
Beste sessie = 11*70 + 10*70 + 5*75 * 3*75 --> max gekozen van 80kg

Deadlift:
Beste sessie = 8*120 + 6*125 + 4*130 --> max gekozen van 140kg

Military Press:
Beste sessie = 6*45 --> max gekozen van 50kg

Lijkt me dat de meeste er toch niet ver naast zitten?

Zal volgende keer gewoon inderdaad presses verhogen met 5kg en de DL/Squat met 10kg.

Waar mee ik een vijfje kan dat is meestal 10kg van me max.

Die je nu hebt kan je wrs een 3tje mee.

Je zit bijna elke max er ver naast
Wendler calculcator, weight x 0,033 x reps + weight

• #1.256
Voor squat zou dat zijn: 87kg. Never nooit niet dat ik dit haal onder parallel.
Voor men bench hetzelfde. 75kg lukt net om een paar cleane reps mee te doen, maar 85kg zou me nooit lukken.

Deadlift komt uit op 142kg en heb er 140 voor genomen, dus dat zit wel redelijk snor.

Bij de MP kom ik uit op 53kg en heb er 50kg gepakt. Zo ver zit dat er ook weer niet vanaf, dus de MP klopt ook wel.

Volgens mij komt het vooral om:
1) we nemen 90% van de 1RM om mee te rekenen
2) ik ben een beest :cool:

Net even op weegschaal gaan staan en sta momenteel op zo'n 67,8kg. Is al wel even geleden dat ik nog naar wc moest en gisteren ook nootjes met zout (:o) gegeten, dus daar moet nog wel zo'n halve kilo af. Nevertheless, als Bobje op 13% staat, dan sta ik minstens op 15% en dat begint wel een beetje teveel van het goede te worden. Misschien wat cardio beginnen toevoegen na de trainingen?

Een 1RM zetten vergt ook wat perfectionering van je max attempt techniek imo, daarom wordt vaak een theoretische 1RM uit je 5RM berekend. Mijn theoretische 1RM voor squat en deadlift liggen momenteel ook hoger dan ik werkelijk zou kunnen, gewoon omdat ik dergelijke gewichten al een tijd niet heb aangeraakt en daar naar toe zou moeten werken.

Ik zou me niet meteen zorgen maken, is waarschijnlijk vocht man. Ben je echt chubby-vet? Als je echt ontevreden bent kan je eens een cut inplannen of misschien is zo nu en dan een paar cut-dagen inplannen wel iets voor jou, zoals ik dat nu doe in de weekenden. Ik doe het alleen nog te kort om te kunnen zeggen of het effectief is. Alleen wat cardio toevoegen lijkt me niet zo nuttig in de bulk om vet tegen te gaan omdat je die kcals er ook weer aan moet eten. Een beetje cardio is natuurlijk wel altijd gezond.

• #1.258
Een 1RM zetten vergt ook wat perfectionering van je max attempt techniek imo, daarom wordt vaak een theoretische 1RM uit je 5RM berekend. Mijn theoretische 1RM voor squat en deadlift liggen momenteel ook hoger dan ik werkelijk zou kunnen, gewoon omdat ik dergelijke gewichten al een tijd niet heb aangeraakt en daar naar toe zou moeten werken.

Ik zou me niet meteen zorgen maken, is waarschijnlijk vocht man. Ben je echt chubby-vet? Als je echt ontevreden bent kan je eens een cut inplannen of misschien is zo nu en dan een paar cut-dagen inplannen wel iets voor jou, zoals ik dat nu doe in de weekenden. Ik doe het alleen nog te kort om te kunnen zeggen of het effectief is. Alleen wat cardio toevoegen lijkt me niet zo nuttig in de bulk om vet tegen te gaan omdat je die kcals er ook weer aan moet eten. Een beetje cardio is natuurlijk wel altijd gezond.

Dus als ik je goed begrijp, ligt je theoretische 1RM in veel gevallen boven je echte 1RM omwille van de perfectionering van je techniek? Oké, dat begrijp, maar met welke 1RM moet je dan werken bij Wendler? Want als hij uitgaat van de echte 1RM, heb ik volgens mij echt wel de (bijna) juiste 1RM's gekozen voor deze cyclus, ookal spreken de meeste van mijn repouts dat tegen.

Denk niet dat het echt chubby-vet is, denk ook voornamelijk vocht, maar zal deze week eens proberen wat pics te schieten.
Gewoon minder zout proberen te eten? Een cut zie ik niet meteen zitten omdat binnen 3 weken men examens beginnen en ik me daar vooral op ga concentreren, dus dan zit ik liefst met een niet te strak voedingsschema aangezien focus en stress toch vooral op examens liggen.

Damn, had gehoopt dat cardio wat zou kunnen veranderen, maar blijkbaar niet. D

Dus als ik je goed begrijp, ligt je theoretische 1RM in veel gevallen boven je echte 1RM omwille van de perfectionering van je techniek? Oké, dat begrijp, maar met welke 1RM moet je dan werken bij Wendler? Want als hij uitgaat van de echte 1RM, heb ik volgens mij echt wel de (bijna) juiste 1RM's gekozen voor deze cyclus, ookal spreken de meeste van mijn repouts dat tegen.

Denk niet dat het echt chubby-vet is, denk ook voornamelijk vocht, maar zal deze week eens proberen wat pics te schieten.
Gewoon minder zout proberen te eten? Een cut zie ik niet meteen zitten omdat binnen 3 weken men examens beginnen en ik me daar vooral op ga concentreren, dus dan zit ik liefst met een niet te strak voedingsschema aangezien focus en stress toch vooral op examens liggen.

Damn, had gehoopt dat cardio wat zou kunnen veranderen, maar blijkbaar niet. D

Als je niet vaak 1-3 reppers lift dan wil dat nog wel eens voorkomen ja. Neem bijvoorbeeld mijn deadlift, ik heb een halfjaar geleden een max van 215 kg egzet, nu heb ik onlangs 9x177.5 gedeadlift wat een theoretische max van 131 geeft, maar denk je dat als ik vanavond 130 kg op mn barbell laadt dat ik die kan liften? Dat lijkt me sterk. Dan zou ik eerst een paar weken singles draaien en daar langzaam naar toe werken.

Nee, gewoon niks veranderen ;) vocht is vaak het gevolg van veel carbs eten, kan geen kwaad. Ik zou dan tot vlak voor je examens gewoon doorbulken, want tijdens je examens zal het eten niet goed meer lukken door de zenuwen, en heb je ongewild toch een cut van 2 weken. Ja toch? Zorg dan dat je nog wel gaat trainen en hou je eiwitten hoog en je zal vet verliezen.

Het verhaal van kcal in vs kcal uit blijft gewoon gelden, meer kcal uit (cardio) betekend minder kcal overschot dus minder gainen. Dat heeft dan ongeveer hetzelfde effect als op onderhoud gaan eten. Nou is die kcal in vs kcal uit regel niet zo zwart wit en is er wel wat te rekken maar echt effectief is het niet om rond onderhoud uit te komen.

• #1.260
Als je niet vaak 1-3 reppers lift dan wil dat nog wel eens voorkomen ja. Neem bijvoorbeeld mijn deadlift, ik heb een halfjaar geleden een max van 215 kg egzet, nu heb ik onlangs 9x177.5 gedeadlift wat een theoretische max van 131 geeft, maar denk je dat als ik vanavond 130 kg op mn barbell laadt dat ik die kan liften? Dat lijkt me sterk. Dan zou ik eerst een paar weken singles draaien en daar langzaam naar toe werken.

Nee, gewoon niks veranderen ;) vocht is vaak het gevolg van veel carbs eten, kan geen kwaad. Ik zou dan tot vlak voor je examens gewoon doorbulken, want tijdens je examens zal het eten niet goed meer lukken door de zenuwen, en heb je ongewild toch een cut van 2 weken. Ja toch? Zorg dan dat je nog wel gaat trainen en hou je eiwitten hoog en je zal vet verliezen.

Het verhaal van kcal in vs kcal uit blijft gewoon gelden, meer kcal uit (cardio) betekend minder kcal overschot dus minder gainen. Dat heeft dan ongeveer hetzelfde effect als op onderhoud gaan eten. Nou is die kcal in vs kcal uit regel niet zo zwart wit en is er wel wat te rekken maar echt effectief is het niet om rond onderhoud uit te komen.

Oké, got it. Met welke 1RM heb jij je Wendler schema dan berekend? Die van 231 of die van 215? Of ergens tussenin?

Hahaha, ja, je zou inderdaad wel kunnen zeggen dat ik 'cut' tijdens de examens. Weet nog dat ik vorig jaar examen had in de namiddag en voordien enkel een druif had gegeten :roflol: (no joke, deadsrs :sad:)
Heb dit jaar wel 7 examens op een dikke drie weken tijd. Normaal moet het wel lukken om een keer of 2/3 per week de gym te halen, maar dat zal afhangen van hoe men voorbereiding en de examens zelf lopen.

Geen cardio dus, gewoon drie weken blijven bulken!

Zit wel nog met een probleem op vlak van gym: binnen een week is men abbo afgelopen in Antwerpen, de gym waar ik normaal train en kan squatten. Na die week is het nog 2 weken en dan beginnen examens. Na examens is het schooljaar voorbij en heb ik terug een gym nodig op het thuisfront. In principe heb ik een pretty hardcore gym gevonden in Lille, alleen is daar geen los squatrack, noch een cage. Kan ik de squats uit Wendler vervangen door frontsquats in een smith?

Terug
Naar boven