MuscleMeat

Jorgyboy's Log: Beastmode!

Mooie progressie op die pics bro, echt een wereld van verschil als je het mij vraagt.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.922
Mooie progressie op die pics bro, echt een wereld van verschil als je het mij vraagt.

3 jaar, 9kg. Is iets, maar had veel meer moeten zijn als ik ooit bob-like wil worden :o

Military Press:
2*12*20
8*30
5*42,5
5*47,5
6*50 (repout: 5, PR: 7)
Eentje minder dan PR. Had wel verwacht, amper geslapen vannacht en preworkout was pizzabuffer bij pizzahut :roflol:

Chin Ups:
10*(BW+5)
8*(BW+10)
6*(BW+15)
4*(BW+15) eentje meer dan vorige keer :D

Wide Grip Lat Pulldown:
10*nr 8
10*nr 9
8*nr 10
Eentje meer dan vorige keer.

BP: (smith)
12*stang
10*50
K*t-smith. En bench was constant bezet. Monday Chestday jij weet.

DB BP:
10*16
10*18
13*20

DB Hammer Curl:
8*10
8*12
7*14

Meh, niets speciaals, moet nog beetje inkomen :o

Gedane zaken nemen geen keer bro, en ik ben akkoord met Bob. Een wereld van verschil al.
En het wordt alleen maar beter als je pre-workout en post-workout Pizzahut is!

met chocomelk :eyebrow:

• #1.924
Gedane zaken nemen geen keer bro, en ik ben akkoord met Bob. Een wereld van verschil al.
En het wordt alleen maar beter als je pre-workout en post-workout Pizzahut is!

met chocomelk :eyebrow:

:roflol:

Ben nu al 3x in het afgelopen uur gaan schijten, wat moet dat zijn na 2x een pizzabuffet :roflol:

• #1.929
Onlangs een kerel in men gym leren kennen die blijkbaar vroeger meedeed aan kampioenschappen powerlifting. Bench van over de 200 en SQ en DL van 270, dacht ik. Hijzelf is amper 1m 72 groot, dus lijkt me best sterk. Nu lift hij een stuk minder, maar een BP van 140 zat er maandag nog vlot in. Anyway, laatste dagen veel met hem gepraat en aangezien hij ook lessen geeft in powerlifting, heeft hij me gisteren even leren sumo-deadliften. Aangezien men benen zwaar achterlopen op de rest en na men overbelaste onderrug, leek het mij misschien niet zo'n slecht idee om hierop over te schakelen. Anyone who disagrees?

Sumo-Deadlift:
2*8*60
2*6*80
4*100
2*120
1*130 (2e was fail, iets te lang gewacht, stang rolde van matje af :o)
2*130 Ging redelijk nog.

Ben blij en beetje verrast dat ik die 130 er in men eerste keer meteen uit kreeg. Kerel vond me ook best sterk. Vervolg van die zin is waarschijnlijk 'voor hoe je eruit ziet/voor je gewicht' :p Anyway, hij traint veel competitie powerlifters en ben hem wel geneigd om deze manier van deadliften te volgen. Weet niet hoe jullie hier tegenover staan, maar ik vond hem best prettig aanvoelen, beter dan de conventional deadlift om eerlijk te zijn.

Frontsquat: (smith)
2*10*10
4*6*30
2*6*40

Nog een paar goodmornings (techniek) en buikspieroefeningen.

Waarom denk je dat sumo's meer voor je wheels doen dan regular deads? Kan me voorstellen dat je je rug IETS ontlast t.o.v. regular deads maar als je echt problemen hebt met overbelasting skip dan uberhaupt deadlifts imo.

• #1.931
Waarom denk je dat sumo's meer voor je wheels doen dan regular deads? Kan me voorstellen dat je je rug IETS ontlast t.o.v. regular deads maar als je echt problemen hebt met overbelasting skip dan uberhaupt deadlifts imo.

Deadlifts skippen is geen optie, de intensiteit verlagen wel.
Wat ik vooral bedoelde is dat je bij een conventional DL de stang zo goed als altijd van de grond kan krijgen, maar dat dit niet betekent dat je techniek goed is. Bij men DL's van 130 was men onderrug bol vrees ik, omdat ik de techniek niet helemaal onder de knie heb/had en omdat er niemand bij stond die me kon corrigeren, maw je kan DL'en met een slechte techniek.

Bij een sumo-DL is die kans kleiner want, zoals ik gisteren reeds heb ondervonden, kreeg ik bij de eerste set met 130kg, de tweede rep niet meer omhoog. Bar kwam niet van de grond en dan voelde ik dat het niet ging lukken en ben ik gestopt. Bij een conventional DL had ik men onderrug waarschijnlijk wat gebolt, waardoor ik hem wel kon trekken. Snap je?

In plaats van 5*10 assistance te doen, ga ik vanaf nu 5*6 doen. Zowel voor FSQ als voor (sumo-)DL. Gaat Diaephi waarschijnlijk niet zo leuk vinden, maar zo spaar ik men onderrug toch iets meer. Ook ben ik van plan vanaf nu steeds die 4e week een deload week te nemen, zoals Wendler voorschrijft, ookal ben ik er mentaal niet aan toe. Heb het de voorbije cyclussen nooit gedaan omdat ik er geen nood aan had, maar blijkbaar had men lichaam het wel nodig.

Wil het trouwens ook niet steken op de SMTK meeting; ik ga ervan uit dat dat de druppel was die de emmer deed overlopen, maar ook niet meer dan dat.

Ja oke, zit wat in. Als je een sumo van de grond krijgt kan je m 9/10x ook uitlocken. Dus t is meer een kwestie van op safe spelen qua vorm?

Hoe heet die powerlifter?

progressie is er, vind hem zelf eerlijk gezegd niet geweldig (no hard feelings) maar je gaat in ieder geval omhoog!
keep it up ;)

• #1.935
Ja oke, zit wat in. Als je een sumo van de grond krijgt kan je m 9/10x ook uitlocken. Dus t is meer een kwestie van op safe spelen qua vorm?

Uhu, ik denk van wel. Heb hier al regelmatig geklaagd dat men DL niet top was bij de hogere weights en dat werd onlangs nog bevestigd in gym. Een sumo geeft een kleinere kans op foute techniek en als die quasi even doeltreffend is als een gewone DL, dan doe ik vanaf nu wel sumo.

Goede vraag; zal het hem binnenkort eens vragen.

Twijfel je aan zijn kennis of ben je gewoon geïnteresseerd?

En wat vind je van de sumo? Doen of niet?

progressie is er, vind hem zelf eerlijk gezegd niet geweldig (no hard feelings) maar je gaat in ieder geval omhoog!
keep it up ;)

Thanks, maar je hebt gelijk. Weet zelf ook dat het voor de tijdsperiode (3 jaar) absoluut niet voldoende is, maar ben wel blij dat er vooruitgang is.

Ach, dit is de eerste keer in men leven dat ik langer dan 10 maanden aan een stuk train, dus ben goed bezig :roflol:

Geoon geinteresseerd

Sumo heb ik niet zoveel verstand van

• #1.937
Geoon geinteresseerd

Sumo heb ik niet zoveel verstand van

Oké, no prob.

Naam is Ives Scheyltjens. Ook een (FB)vriend van Raf, al zegt dat geen **** uiteraard.
Staan een paar foto's op waar hij meedoet aan powerlifting competities. Seems legit.

Heb paar dingen gevonden op het net, waarbij hij in competities 160kg benchte, maar wel amper 180kg DL en maar 70kg SQ. Weird shit :roflol:
Hij heeft ook speciale geheime groep op FB, waarin hij trainingen post en uitleg over voeding. Snel even wat doorlopen en er staan dingen op die ik hier vind, maar ook sommige dingen waarbij ik me vragen stel. Snap hem niet zo goed. Blijf kritisch.

Zou ik aan Raf kunnen vragen of hij (Raf) Ives kent en of hij (Raf) weet of ik zijn (Ives) raad moet volgen of niet?

Bench Press:
2*20*20
8*40
5*50

5*65
5*67,5
6*72,5 + 2 spotted

Geen PR, maar wel blij dat ik het nog omhoog kreeg. Denk dat ik maar 1/2 reps onder mijn PR zat, dus ben niet veel kwijt.

MP:
5*10*30
****, dit was puffen :(

Cable Row:
10*nr5
10*nr9
10*nr9
10*nr9

DB Row:
12*24
10*26
- lange rust -
12*28

DB Curl:
10*10
10*10
6*14

Cable Pulldown:
10*nr6
10*nr7
8*nr8 + repout

Goede burn in triceps :cool:

Gewoon vragen, je hebt niets te verliezen

• #1.939
Gewoon vragen, je hebt niets te verliezen

Mjah, hij benchte toen 160kg en deed mee aan powerlifting competities, dus hij zal wel iets weten, ofniet?
En volgens hem zijn die foto's van in zijn beginjaren en zijn er geen van nadien.

Anyway, heb PM gestuurd naar Raf.

abo

Terug
Naar boven