Fitness Seller

Kaluro going for the triple digits~

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.341
Workoutje van net..

Squats
12x20
12x60
8x80
5x90
5x5x105

Deadlifts
5x60
5x80
5x100
5x120 - Klote backpumps... onderrug loopt helemaal vol en verkrampt/verzuurd helemaal, moet steeds paar minuten gaan liggen om het te laten zakken. Hierdoor de workout moeten verminderen en verkorten.
3x130
3x140
3x150

Shrugs
3x20x100 (Meer voor grip training eigenlijk)

Leg extension
3x12x115

Seated calf raises
3x12x40

Standing calf raise
5x8x165

Dumbell Shrugs
12x30
12x40
12x45

Ook onderweg naar huis (Ik wandel 2km) was de onderrug pomp echt zo'n obstakel. Ik supplementeer al Taurine, extra magnesium, extra kalium... 't mag niet baten.

Die "Golden Syrup" smaakt overigens naar een mix tussen ijskoffie en wijn ofzo. Enorm vreemd. Niet persé lekker maar ook niet vies. Niet al te zoet dus die zak gaat wel op.

Laatst bewerkt:
  • #3.342
@neet61 :

Mijn postworkout:

53362547_2216264655307663_6539805251166273536_n.png?_nc_cat=111&_nc_ht=scontent-ams3-1.png

Natrium anyone?

En vochtbaaltje vandaag na die stapel loempia's :D

Ook onderweg naar huis (Ik wandel 2km) was de onderrug pomp echt zo'n obstakel. Ik supplementeer al Taurine, extra magnesium, extra kalium... 't mag niet baten.
Weet je zeker dat je je glutes en abs voldoende inzet bij de DL, misschien 'hang' je teveel aan de rug?

• #3.345
En vochtbaaltje vandaag na die stapel loempia's :D

Weet je zeker dat je je glutes en abs voldoende inzet bij de DL, misschien 'hang' je teveel aan de rug?

Ja het is pas sinds ik bepaalde 'supps' erbij neem, hiervooor nooit last van gehad ;). Potato quality video van 4 jaar terug:

Vorm zit wel goed, is zelfs verbeterd met de jaren.

Laatst bewerkt:
Die jongen heeft ook issues bij het eten hoor, ik zat naast hem. Denk niet dat hij daar vanzelf het hele jaar op staat :)
Dat vertelde hij al. Al zou het bij hem wel makkelijker gaan dan bij mij. Ik was vroeger al 'the fat kid' uit de klas..

Je vorm op de deadlift lijkt me op basis van dit oude filmpje juist wel voor verbetering vatbaar. Je setup ziet er erg gehaast uit waardoor je met veel te weinig spanning aan de pull begint, de stang ligt ook te ver van je vandaan. Probeer de stang continu in contact met je lichaam te houden en probeer voordat je de pull begint eerst spanning op te bouwen en de slack uit de stang te trekken.

Je vorm op de deadlift lijkt me op basis van dit oude filmpje juist wel voor verbetering vatbaar. Je setup ziet er erg gehaast uit waardoor je met veel te weinig spanning aan de pull begint, de stang ligt ook te ver van je vandaan. Probeer de stang continu in contact met je lichaam te houden en probeer voordat je de pull begint eerst spanning op te bouwen en de slack uit de stang te trekken.
De rug moet toch ook meer gefixeerd blijven dan hier, toch? Ik zie wat doorbuigen en halverwege de lift weer rechttrekken. (zeg ik als leek ... :p)

• #3.351
De rug moet toch ook meer gefixeerd blijven dan hier, toch? Ik zie wat doorbuigen en halverwege de lift weer rechttrekken. (zeg ik als leek ... :p)

Dat was toentertijd enorm dicht bij mijn 5RM, ik was helemaal gehyped/opgefokt dus was gehaast bezig met het setje. Dus iets mindere vorm kon je daar op gooien, als t zwaar wordt gaat vorm altijd wel iets achteruit.

ja dat was een best gehaast setje inderdaad, klopt. Hier nog een wat rustigere van diezelfde periode:

Maar dat is alweer 4 jaar geleden, in de tussentijd flink wat verbeterd :-) Thanks voor de input!

Deze 1RM poging ziet er inderdaad al een stuk beter uit dan die 5RM, zeker als je er rekening mee houdt dat dit een maximaal gewicht was destijds.
Wat ik wel nog wil adviseren op basis van dat laatste filmpje is om je nek in lijn met je rug te houden (vaak betekend dat recht vooruitkijken/schuin naar beneden) en zeker niet naar de zijkant gaan draaien zoals halverwege het filmpje.

• #3.353
Wat ik wel nog wil adviseren op basis van dat laatste filmpje is om je nek in lijn met je rug te houden (vaak betekend dat recht vooruitkijken/schuin naar beneden) en zeker niet naar de zijkant gaan draaien zoals halverwege het filmpje.

Akkoord.:o ging geheel onbewust. Ik maak sindsdien al m'n lifts af voordat ik ook maar enige interactie met de omgeving begin.
En qua nek-uitlijning. Ik kijk meestal gewoon recht naar voren, voelt voor mij het beste. Er is best wat controversie over wat nu het beste is. Neutraal/schuin naar beneden, recht vooruit, of wat sommige elite kracht atleten zelfs doen is schuin naar boven kijken, met name Russische atleten geloof ik. Ik weet dat Rippetoe groot fan is van neutrale uitlijning en dus schuin naar beneden kijken maar het wordt minstens zo vaak tegen gesproken met best wat onderbouwing.

Thanks voor de input!

• #3.354
Workout van gisteren:

Het was echt belachelijk druk, spitsuur. Alle bankjes en dumbells continue bezet. Ik heb me dan ook maar teruggetrokken tot beschikbare apparaten:

Bench press
12 x 60
8 x 80
5 x 90
3 x 5 100
20 x 60

Hammer grip pulldowns
12 x 50
4 x 12 x 60

Chest Press machine
12 x 65
12 x 65
8 x 65
8 x 65

Hammer grip cable rows
4 x 12 x 50 met kort rust

Cable overhead triceps extension
3 x 12 x 64

Kort vaag workoutje maarja.

Prima volume wel.. hoe is de pomp met al dat zout ;)

• #3.356
Workout van net:

Gewicht in sportschool: 99.5kg
Duratie: 50 min
Opmerking: Kort rust tussen setjes, 45-60 sec.

Pendlay Rows
8 x 40
8 x 60
5 x 5 x 75

Incline Dumbell Press
- Ik had in geen jaar meer gedumbell pressed dus het was even aanvoelen -
12 x 20
12 x 32
3 x 8 x 36
12 x 30

Close grip bench press
12 x 40
3 x 8 x 60

Cable Pulldowns
12 x 50
3 x 8 x 65
12 x 50

Machine flyes
4 x 8 x 61

Dumbell side raises
3 x 15 x 6

Dumbell Curls (seated)
3 x 12 x 12

Train je nog steeds in dezelfde gym als eerst?

• #3.358
Terug
Naar boven