XXL Nutrition

Kaluro going for the triple digits~

Bezoekers in dit topic

OK.
Als je natrium-arm zout gebruikt komt je al een heel eind (bestaat voor 50% uit KCl in molariteit)

Ja klopt inderdaad, daar zat ik al naar te kijken. Ik vraag me af of het gewoon zout smaakt of toch wat afwijkt.

Nog niet veel cals voor zo'n grote jongen :)

't aantal eten op een dag voelt overigens als veel te veel af en toe. Qua moeite bedoel ik dan.
Ik geloof dat mijn onderhoud zo rond de 3700 ligt, ik sport atm 4x per week en loop sowieso 5 kilometer (bpm rond de 120, snelwandelen) die dagen.
Dus 4200 is dan toch een redelijke bulk :).
 
Ja klopt inderdaad, daar zat ik al naar te kijken. Ik vraag me af of het gewoon zout smaakt of toch wat afwijkt.
Voornamelijk zout, maar een licht bittertje.
 
Ik proef daarbij weinig verschil..wil je echt meer kalium tegenover natrium..dan zou ik gewoon kaliumtabs kopen?:rolleyes:

Hoe weet je trouwens zo 'nauwkeurig' je kalium/natrium inname?
 
Ik proef daarbij weinig verschil..wil je echt meer kalium tegenover natrium..dan zou ik gewoon kaliumtabs kopen?:rolleyes:

Hoe weet je trouwens zo 'nauwkeurig' je kalium/natrium inname?

Ik log al mn eten en weet over het algemeen hoeveel kalium er in X gram van Y zit. en qua natrium weet ik alleen dat ik een shitton aan ongezond eten wegvreet over het algemeen, of hier en daar een kant en klaar maaltijd.
Of soms 3 pakjes insta-noodles met 60g whey ernaast. Tel uit je winst natrium. Of 4 donuts post-workout (met whey of course)

Oké ik laat het best erg klinken. Maar 1 kant en klaar maaltijd is al gelijk >3.5g zout bijvoorbeeld. En in het eten dat ik doorgaans eet zit over het algemeen weinig Kalium. Dus momenteel ben ik begonnen met wat meer bananen, vriezerspinazie (paar 100 gram spinazie los wegeten is niks mis mee, best lekker.), sinaasappelsap enzo.

En Kaliumtabs zijn geloof ik flink gelimiteerd qua max dosering. En de RDA staat al op 4.5g.
 
True, true. Ik eet weleens kant en klare kip kapsalon uit de super..bevat 5g zout geloof ik:roflol: Gaat vrij hard met natrium dan..

1 voordeel: ik heb geen last van vochtretentie door zout eten..wel weer met veel drank en/of suikers
 
Brood en kant en klaar eten zijn de grootste natrium bronnen. Als je zelf vanaf scratch kookt, dan valt het allemaal wel mee toch?
 
Brood en kant en klaar eten zijn de grootste natrium bronnen. Als je zelf vanaf scratch kookt, dan valt het allemaal wel mee toch?
Nu vraag je wel heel veel van me Neet... :p Ik doe het periodes prima met vrijwel geheel zelf koken maar ik heb ook van die middelvinger periodes waar ik na de workout de jumbo inloop om te kijken of het dit keer de suiker of choco donuts zijn die korting hebben en eet vrolijk zo'n bak leeg onderweg naar huis, gevolgd door een whey shake.

Of adhv m'n dagelijkse extra activiteiten spiked m'n kcal inname naar de 4700, en dan heb ik er soms helemaal geen zin meer in. Dus dan maar big american pizza's of kant en klaar maaltijden in de vriezer hebben liggen. :p maar een enkele maaltijd is dus al >3.5g, terwijl je voor 3.5g kalium hard je best moet doen.
 
Brood en kant en klaar eten zijn de grootste natrium bronnen. Als je zelf vanaf scratch kookt, dan valt het allemaal wel mee toch?
Maaaaaar....

Wie doet zo iets?

yzMPKt.jpg
 
True, true. Ik eet weleens kant en klare kip kapsalon uit de super..bevat 5g zout geloof ik:roflol: Gaat vrij hard met natrium dan..

1 voordeel: ik heb geen last van vochtretentie door zout eten..wel weer met veel drank en/of suikers

Mijn carb inname ligt ook >500 eh.

270g eiwit +/- = 1080kcal
100g vet +/- = 900kcal

4200-1980= 2220/4 = 555g carbs. :o
 
Maaaaaar....

Wie doet zo iets?

yzMPKt.jpg

Jezus Mina. Pan water opzetten, evt eerst in waterkoker. Ondertussen in een braadpan achtereenvolgens pak gehakt, 400 g voorgesneden groenten fruiten, pasta in kokend water + 9 min koken en groenten 9 min met tomaten puree nasuddderen. Opscheppen, gerapte kaas en binnen 15 min van winkel op tafel.

Oven voorverwarmen en pizza bakken is niet heel veel sneller hoor. #noexcuses
 
Jezus Mina. Pan water opzetten, evt eerst in waterkoker. Ondertussen in een braadpan achtereenvolgens pak gehakt, 400 g voorgesneden groenten fruiten, pasta in kokend water + 9 min koken en groenten 9 min met tomaten puree nasuddderen. Opscheppen, gerapte kaas en binnen 15 min van winkel op tafel.

Oven voorverwarmen en pizza bakken is niet heel veel sneller hoor. #noexcuses

Maar 4.5k kcal aan clean eten is ook niet altijd leuk. Het bereiden is dan tot daar aan toe..
 
Mijn carb inname ligt ook >500 eh.

270g eiwit +/- = 1080kcal
100g vet +/- = 900kcal

4200-1980= 2220/4 = 555g carbs. :o
Lekker man! Een droom voor mij zoveel kcals!
Jezus Mina. Pan water opzetten, evt eerst in waterkoker. Ondertussen in een braadpan achtereenvolgens pak gehakt, 400 g voorgesneden groenten fruiten, pasta in kokend water + 9 min koken en groenten 9 min met tomaten puree nasuddderen. Opscheppen, gerapte kaas en binnen 15 min van winkel op tafel.
Met die puree en kaas ben je toch ook goed opweg je natrium een boost te geven ;)
 
Maar 4.5k kcal aan clean eten is ook niet altijd leuk. Het bereiden is dan tot daar aan toe..
Dat moet een hele vracht zijn ja, niet makkelijk te verstouwen :)
Lekker man! Een droom voor mij zoveel kcals!

Met die puree en kaas ben je toch ook goed opweg je natrium een boost te geven ;)
puree bevat toch geen zout? kaas wel, maar tonnen minder dan kant en klare pasta gerechten
 
Dat moet een hele vracht zijn ja, niet makkelijk te verstouwen :)

puree bevat toch geen zout? kaas wel, maar tonnen minder dan kant en klare pasta gerechten
Moet ook eerlijk bekennen dat ik me nooit echt druk maak over mijn zoutinname..
 
Ja een subterm voor mensen die veel bloat ervaren en een sub-moonface krijgen ipv hun chiseled jawline :o
Ik heb sinds een tijdje structureel een redelijk ingevallen bek..ook wanneer ik bijvoorbeeld 8kg aankom in mijn vakantie
 
Ik heb sinds een tijdje structureel een redelijk ingevallen bek..ook wanneer ik bijvoorbeeld 8kg aankom in mijn vakantie

Wanna share your secrets? Ik zou je boek kopen.

Ik zag bij bulkpowders dat ze "Golden Syrup" whey hadden, hij klonk fout genoeg om te bestellen. Na de workout eens proberen. :roflol: Ik ben huiverig.. :o
 
Back
Naar boven