Fitness Seller

Kaluro going for the triple digits~

Jep.

- Voeten MAX op schouderbreedte, recht vooruit
- Grip net buiten mijn benen, waar de knurling begint
- Knieen goed naar buiten duwen (niet te ver)
- Kont naar achteren, borst naar voren, knieen wat naar voren tot mijn schenen de stang raken
- Liftoff.. knieen naar achteren tot de stang boven mijn knieen zit, dan hip thrusten.

Ik ga eerst eens wat met de stance breedte oefenen. Ik neem aan dat een stance tussen conventional en sumo in, ook gewoon oké is?

Ja tuurlijk. Of je nou tot de plates staat met je voeten of een stuk minder breed. Dat is maar net wat fijn voor je voelt.
Al is het wel zo dat hoe breder je kan staan hoe minder groot de rom word en dus hoe zwaarder je kan liften uiteindelijk. Ik probeer altijd zo breed mogelijk (paar cm van plates af) Maar heb dan ook lange benen.
Merk dat toen ik de swtich maakte ik veel meer uit mijn LB kan halen sumo style dan conv. Echt veel meer. Puur door biomechaniek wat beter is voor mij als ik sumo style lift.

Ik ga eerst eens wat met de stance breedte oefenen. Ik neem aan dat een stance tussen conventional en sumo in, ook gewoon oké is?
Zo'n tussenin stand is vaak niet echt ideaal omdat je armen en knieen elkaar in de weg gaan zitten.

• Topic Starter Topic Starter
Ja tuurlijk. Of je nou tot de plates staat met je voeten of een stuk minder breed. Dat is maar net wat fijn voor je voelt.
Al is het wel zo dat hoe breder je kan staan hoe minder groot de rom word en dus hoe zwaarder je kan liften uiteindelijk. Ik probeer altijd zo breed mogelijk (paar cm van plates af) Maar heb dan ook lange benen.
Merk dat toen ik de swtich maakte ik veel meer uit mijn LB kan halen sumo style dan conv. Echt veel meer. Puur door biomechaniek wat beter is voor mij als ik sumo style lift.

Ja ik las het volgende over sumo, wel interessant:

The sumo deadlift may be superior to the conventional deadlift when training for increasing muscular size because of the greater amount of time spent accelerating. It is also helpful for that similar hip extension moments are produced for less lower back loading.

From their analysis of moments, the researchers suggest that the primary lower body muscles used during a conventional deadlift are the hamstrings, gluteus maximus, gastrocnemius and soleus. On the other hand, they concluded that the primary lower body muscles used during a sumo deadlift are the gluteus maximus, hamstrings, quadriceps and tibialis anterior.

The main differences between groups are therefore the involvement of the quadriceps and tibialis anterior in the sumo deadlift and the involvement of the gastrocnemius and soleus in the conventional deadlift. This corresponds with the commonly held view that the sumo deadlift is more like a squat, because of the much higher quadriceps involvement.

http://www.strengthandconditioningresearch.com/2012/11/26/conventional-and-sumo-deadlifts/

Zo'n tussenin stand is vaak niet echt ideaal omdat je armen en knieen elkaar in de weg gaan zitten.

Zit wat in inderdaad, maar zodra ik 1.5x schouderbreedte ga staan, kan ik mijn handen binnen mijn benen doen. Dat zou het op moeten lossen.

Ik ga experimenteren, eventueel met wat filmpjes voor tips, bedankt jullie ;)!

squat is bij mij ook nogal hakkelijk nu, maar zit ook te kutten met aanhechtingen.

deadlift gaat goed bij mij, bench ook, ohp ook.

alleen begin ik klein beetje last van ellebogen te krijgen (tricep aanhechtingen)

squat is bij mij ook nogal hakkelijk nu, maar zit ook te kutten met aanhechtingen.

deadlift gaat goed bij mij, bench ook, ohp ook.

alleen begin ik klein beetje last van ellebogen te krijgen (tricep aanhechtingen)

Heb ik ook gehad toen ik 6x per week een 3-day split deed op een kelei schema.
Was echt belachelijk volume (Ik ging wel fuarking hard moet ik zeggen).
Ik heb toen de triceps extension movements er tijdelijk (weekje of 3) uit gehaald (en NIET vervangen door presses) en dat heeft me goed geholpen.

Heb ik ook gehad toen ik 6x per week een 3-day split deed op een kelei schema.
Was echt belachelijk volume (Ik ging wel fuarking hard moet ik zeggen).
Ik heb toen de triceps extension movements er tijdelijk (weekje of 3) uit gehaald (en NIET vervangen door presses) en dat heeft me goed geholpen.

ja ik ga me ohp assistance eruit gooien en vervangen door een side raise oid. even rustig aan met die elleboogjes :P

ja ik ga me ohp assistance eruit gooien en vervangen door een side raise oid. even rustig aan met die elleboogjes :P

Wide grip upright rows (tot tepelhoogte)! Echte aanraders.
Zie je eigen log. ;)

---------- Toegevoegd om 15:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:13 ----------

Vandaag staat de benchpress op het schema.

Bench Press
3x77.5kg
3x87.5kg
3+x100kg
Altijd een fijn gevoel om twee plates te kunnen benchen.
8 reps zou moeten lukken, 9 op een goede dag, 10 als ik helemaal hyped ben en super agressief.. misschien dat Cman me wat kan leren wat dat betreft.
Maargoed dat ik thuis train, zat mijzelf helemaal te psychen voor die 2 presses. Schelden, mezelf slaan alles om maar die focus te houden haha :P

Ik train vandaag thuis met een "Rogue ohio bar", die is gekalibreerd op 20kg, nu gaan we merken of die stangen bij de sportschool echt 17kg zijn.. inb4 max 4-5 reps; dat die stangen maar 10kg zijn ofzo.

was gezellig Kaluro en Ess.
Thnx ook voor de tips en het eten.

Fijn dat ik nog net op tijd aan mijn jas dacht.
Was awkward geweest anders als je morgen mijn kantoor in stormde "Mevrouw CF, deze had u gisteren nog bij mij laten liggen" haha

Succes man, als je 10x100 bencht evenaar je mijn bench VPR :cool:

Bad new brethren!
Thuis voelde de 80kg al apart zwaar aan. (Bij he unracken voel je gelijk hoe zwaar het gewicht aan voelt)
De 90kg voelde als 100kg op de gym.
Toen ging ik 100kg benchen... 5x100kg :mad::mad::mad::mad:
Het kan natuurlijk zijn dat ik een slechte week heb vanwege ziekte, maar dat lijkt me sterk.
Ze hebben in de gym een weegschaal, ik ga vandaag eerst zonder barbell op de weegschaal staan, en daarna met barbell. Dan even vluchtig rekenen om te kijken hoeveel die stang nu precies weegt. :mad::mad:

Wel heb ik ook mijn 20kgs gewogen, die wogen 21.4 en 21kg respectievelijk, maar dan nog.
Kaluro is not amused.

Alternatief kan het ook zo zijn dat ik weer moest wennen aan andere gripbreedte (De knurling rings zitten op mijn stang op andere breedte dan in de sportschool) en een breed ipv smal bankje, maar dan nog.

was gezellig Kaluro en Ess.
Thnx ook voor de tips en het eten.

Fijn dat ik nog net op tijd aan mijn jas dacht.
Was awkward geweest anders als je morgen mijn kantoor in stormde "Mevrouw CF, deze had u gisteren nog bij mij laten liggen" haha

Ja het was zeker gezellig :cool:
Ik heb je zelfs zien zweten, iets wat ik niet had verwacht.
Je had echt hoge kroc row reps :') wat deed je? 43x8kg?! Belachelijk hoe goed jij het doet op hoge reps.
Overigens, had je nou twee jassen aan? Een leren jas met daarover een lange stoffen jas?

Enfin, workout:

Bench Press
3x80kg
3x90kg
5x100kg

Overhead Press
5x10x42.5kg ..dit voelde dan weer niet veel zwaarder aan dan op de sportschool.

Pullups
5xBW small neutral grip
5xBW wide neutral grip
5xBW small pronated grip
3xBW wide supinated grip + 2xBW small pronated grip

Kroc Rows
20x30kg.. Dat was pas moeilijk :o.

Upright rows
12x30kg -> 50 myo reps, wat te licht.

Incline dumbell curl
12x12.5kg -> 30 myo reps.

Dat was ie, kort maar krachtig.

Daarna hutspot (met spek ;) ) gegeten met Ess en Nicky, had ook nog kip in de grill gedaan maar dat was net iets te overmoedig :D

Laatst bewerkt:
Goeie crow rows ;)

Ah jammer man! Volgende keer beter!
Misschien had je je dag niet ofzo, heb ik ook wel eens last van :(

Hmm toch 10kg barbells in de sportschool denk je? Of iets daar tussenin.

Ah jammer man! Volgende keer beter!
Misschien had je je dag niet ofzo, heb ik ook wel eens last van :(

Zou kunnen maar ik heb bij het unracken toch vaak al een goed gevoel over hoe zwaar het is.
En deze 100kg voelde misschien wel even zwaar als de 107.5 of 110 op de spoortschool. :p

Wacht maar.. spoedig haal ik je vpr in ;).

Hmm toch 10kg barbells in de sportschool denk je? Of iets daar tussenin.

Ik ga er vanavond achter komen.. Ik weet wel dat de bar bij mijn "120" kg bench press doorboog alsof het van hout gemaakt was. :o

Will keep you guys posted!

---------- Toegevoegd om 09:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:41 ----------

Ik zal overigens ook eens iets positiefs posten:

Bij fietsen en squatten is mijn kniepijn nu minimaal. (Wat voorheen een stuk erger was)
De dagen na het squatten had ik altijd nog flink knielast.
Echter heb ik na de afgelopen squatdag maar 1 dag minimale knielast gehad en momenteel weer pijnvrij.
Dus het gaat de goeie kant op. :)

Zou kunnen maar ik heb bij het unracken toch vaak al een goed gevoel over hoe zwaar het is.
En deze 100kg voelde misschien wel even zwaar als de 107.5 of 110 op de spoortschool. :p

Wacht maar.. spoedig haal ik je vpr in ;).
Die kans zit er dik in aangezien ik me voorlopig meer focus op de dumbell press. Maar als jij me inhaalt zal mij dat alleen maar weer meer motiveren om weer te gaan benchpressen :D

Wel heb ik ook mijn 20kgs gewogen, die wogen 21.4 en 21kg respectievelijk, maar dan nog.
Kaluro is not amused.

Alternatief kan het ook zo zijn dat ik weer moest wennen aan andere gripbreedte (De knurling rings zitten op mijn stang op andere breedte dan in de sportschool) en een breed ipv smal bankje, maar dan nog.

Ja het was zeker gezellig :cool:
Ik heb je zelfs zien zweten, iets wat ik niet had verwacht.
Je had echt hoge kroc row reps :') wat deed je? 43x8kg?! Belachelijk hoe goed jij het doet op hoge reps.
Overigens, had je nou twee jassen aan? Een leren jas met daarover een lange stoffen jas?

Enfin, workout:

Ik denk dat de stang @sportschool 15 kg was
srs
(en dat i.c.m. je gewichten die kennelijk iets meer wegen dan de 20 kg)

flinke crocs had je idd, meine gute!

en yups...ik ben wel van van de hoge reps idd ;)
stond dan ook wel te trillen toen jij me pushte om er nog een paar extra uit te gooien :P

en ja, had een leren jasje aan en daarover een winterjas.

Haha jarenlang minder gains gemaakt dan gedacht. Alsnog wel nette train :)

Ik denk dat de stang @sportschool 15 kg was
srs

We gaan het vandaag zien, als je gelijk hebt krijg je een karmakoekje.

flinke crocs had je idd, meine gute!
Ik was ook wel trots, tot mevrouw er even 43 deed. ;)

I
en yups...ik ben wel van van de hoge reps idd ;)
stond dan ook wel te trillen toen jij me pushte om er nog een paar extra uit te gooien :P
Ja ze vlogen omhoog man, die barsnelheid bij jouw 40e rep was hoger dan bij mijn 1e rep.

I
en ja, had een leren jasje aan en daarover een winterjas.
Koukleum :P

Haha jarenlang minder gains gemaakt dan gedacht. Alsnog wel nette train :)

Ik train pas een maandje of.. 5-6 bij die gym, heb daarvoor thuis getraind.
Maar het is wel demoraliserend haha, ben ik erg vatbaar voor. :o

mirin powerlevel

Terug
Naar boven