AndroidHealthClinic

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand hier ervaring met autotuning?

Mijn ecu wordt nu met stage 1 software geupgraded door Dion (saab rijders kennen Dion wel) maar zit er aan te denken om nog het eea aan te passen, zoals race kat, open sportfilter, geen al te gekke dingen. Maakt een race katalysator veel verschil?
Uitlaatgassen kunnen sneller weg stromen en het geheel wordt minder warm, wat ook bevordelijk is. Open sportfilter kan meer lucht aanzuigen.

Dit zou ik dan doen voordat de ecu getuned wordt, zodat alles op elkaar afgestemd kan worden.

Iemand hier ervaring met autotuning?

Mijn ecu wordt nu met stage 1 software geupgraded door Dion (saab rijders kennen Dion wel) maar zit er aan te denken om nog het eea aan te passen, zoals race kat, open sportfilter, geen al te gekke dingen. Maakt een race katalysator veel verschil?
Dat soort aanpassingen die je eigenlijk ook in je software aanpassingen te verwerken.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.063
Ja is ook niet voor nu, dat is de volgende stap wanneer het wel weer wat meer mag.

Tegenwoordig heb je bij veel tuners verschillende stages, stage I is veelal alleen software matig, stage II twee zijn wat kleine aanpassingen zoals een intercooler en een sportfilter, stage III een grotere turbo. Ik zou niet zomaar fysiek iets aanpassen, maar aan je tuner vragen hoe verder te gaan.

Hey buddy,

Ik denk serieus om zo eentje aan te schaffen.
Het mooi weer komt eraan.
Je kan je stalen ros uit de stal halen.
Wat denk je?
02.jpeg

Dan ben je niet bekend met Zweedse kwaliteit. Die blokken (benzine) halen 5 ton ;)
Niet als je zelf zaken aan het in- en uitlaattraject gaat veranderen. Het vermogen wordt dan ook niet hoger. Vraag advies aan die Dion over die accessoires en laat afstellen met de accessoires gemonteerd. Op een motor kan zelfs een DB killer de hele afsteling bij de tuning verpesten.

• #2.069
Niet als je zelf zaken aan het in- en uitlaattraject gaat veranderen. Het vermogen wordt dan ook niet hoger. Vraag advies aan die Dion over die accessoires en laat afstellen met de accessoires gemonteerd. Op een motor kan zelfs een DB killer de hele afsteling bij de tuning verpesten.
Nee ik ga niets zelf doen, alles gaat via Dion.. niet zomaar een tuner.

• #2.072
Maar goed, tuning komt altijd met risico's. Alles slijt ook sneller. Ik rij er ook maar max 7000 per jaar mee.

Nee ik ga niets zelf doen, alles gaat via Dion.. niet zomaar een tuner.
Als 1 goede tuner alles op zich neemt zal het wel goedkomen. Als alles onder zijn regie gebeurt is hij ook verantwoordelijk voor de waarborging van een goed resultaat. Alleen betaal je er dan wel naar.

Maar goed, tuning komt altijd met risico's. Alles slijt ook sneller. Ik rij er ook maar max 7000 per jaar mee.
Matige tuning zoals stage 1 en bv. polijsten van sommige interne onderdelen, en verwijdering van de restricties ten behoeve van emissie en geluidsproductie kan een verbetering van de efficientie geven met lager verbruik, en hoger vermogen, maar ook minder slijtage.

• #2.075
Hammer curls SS Dippen
3x8x12,5
3x8x17,5 ss 1x10xbw
1x8x22,5 ss 1x10xbw
2x8x25 ss 2x10xbw

Lying bb extensions (behind the head)
20x30
2x15x40
2x10x50

Bb curls
3x8x50

Db kickbacks
4x12x12,5

Concentration curls, slow reps
3x8x12,5

Wrist roller
4x3

• #2.076
Matige tuning zoals stage 1 en bv. polijsten van sommige interne onderdelen, en verwijdering van de restricties ten behoeve van emissie en geluidsproductie kan een verbetering van de efficientie geven met lager verbruik, en hoger vermogen, maar ook minder slijtage.

Kán. Maar niet wanneer je geregeld gaat planken.

Uit een 2.8l turbo blok moet je met wat aanpassingen tot wel 400pk met een redelijke betrouwbaarheid kunnen halen.

• #2.079
Week 3. Dag 3.

Deficit deadlift
1x130
1x130
10x130

Paused squats
3x4x120

Lunges ss Knee raises
5x12x60 ss 5x12

Standing calve raise ss Good mornings
5x20x60 ss 5x8x60

+ single leg bw calf raises

Tot nu toe gaat het goed met de onderrug. De DL staat ook nog op een laag pitje, zwaarder dan 130 gaat bij gebrek aan materiaal niet. Het volume ga ik wel langzaam opschroeven.

hoe hoog is de deficit? Ik neem aan dat je op wat plates staat oid? Wel lekker voor de hammies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven