Fitness Seller

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat mij altijd zo fascineert, is dat voor de “gemiddelde”, of eigenlijk zelfs heel ver bovengemiddelde lifter, 160 of 180kg benchen voor 1 of 2 reps echt een doel is waar iemand heel zijn lift carrière naar toe kan werken. En dan nog lukt het de meesten waarschijnlijk niet.

En dan zet je youtube of instagram aan en kan je zo een volledig willekeurige pro bodybuilder (bodybuilder!!! dus niet powerlifter of iemand die daar specifiek voor traint) uitzoeken die 180 op de incline voor 10 reps doet alsof het niks is, of 200 flat.

Ik snap dat gewoon niet :o En ja, tuurlijk, tren, slin, hgh, igf, blabla. I dont give a f**k. Dat gebruikt iedereen... Dus daar ligt het gewoon niet aan.

Die gasten zijn gewoon zo zo zo ongelooflijk superhuman.

Wat mij altijd zo fascineert, is dat voor de “gemiddelde”, of eigenlijk zelfs heel ver bovengemiddelde lifter, 160 of 180kg benchen voor 1 of 2 reps echt een doel is waar iemand heel zijn lift carrière naar toe kan werken. En dan nog lukt het de meesten waarschijnlijk niet.

En dan zet je youtube of instagram aan en kan je zo een volledig willekeurige pro bodybuilder (bodybuilder!!! dus niet powerlifter of iemand die daar specifiek voor traint) uitzoeken die 180 op de incline voor 10 reps doet alsof het niks is, of 200 flat.

Ik snap dat gewoon niet :o En ja, tuurlijk, tren, slin, hgh, igf, blabla. I dont give a f**k. Dat gebruikt iedereen... Dus daar ligt het gewoon niet aan.

Ik snap wat je bedoeld man. Maar moet wel zeggen dat je wel een groot verschil neemt. Ik ken zat mensen die natty gewoon 160 - 180 kunnen benchen, ook niet natty mensen die dat kunnen. Daarnaast zijn er (zover ik weet) niet super veel pro bodybuilders die zomaar 180 - 200 voor 10 reps benchen. Kan aan mij liggen

Bro, meen je die? :roflol:

Je vergelijkt nu wel een beetje appels met peren... De "iedereen" in powerlifting die ook tren/slin/etc. gebruiken, benchen ook nog wel meer dan 200 flat vaak hoor. Tuurlijk zijn er ook zware kuurders die sucken, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan regel.

Verder wat Apw zegt. Daarnaast (los van de fake plates en shit) zet iedereen zijn beste lift op insta en shit. Bodybuilders op top niveau met super korte armen zetten dan idd hun 160 incline erop, maar zelden zul je diezelfde gast ook (veel) zien deadliften op een filmpje.

Verder wel eens, sommigen zijn wel echt superhuman. Niks dan respect voor top bodybuilders en al helemaal als ze ook nog sterk zijn. Maar je moet normale average joe's natty niet vergelijken met volgekuurde elite atleten. Dan moet je ze ook vergelijken met volgekuurde elite powerlifters/strongmen en die zijn echt nog wel stukken sterker.

Ik snap wat je bedoeld man. Maar moet wel zeggen dat je wel een groot verschil neemt. Ik ken zat mensen die natty gewoon 160 - 180 kunnen benchen, ook niet natty mensen die dat kunnen. Daarnaast zijn er (zover ik weet) niet super veel pro bodybuilders die zomaar 180 - 200 voor 10 reps benchen. Kan aan mij liggen
Vroger waren dat Kevin Levrone, Chris Cormier en Ronnie C. Daarvoor stonden Mike Mentzer en Boyer Coe daar ook om bekend.

Ik denk dat bijna elke open pro bodybuilder wel 160-180 ofzo voor een paar goede reps kan benchen, minimaal. Wat wel zo is, is dat ze het zeker niet allemaal dagelijks doen, omdat het veel te gevaarlijk is.

Maar wat ik meer gewoon bedoelde is het enorme verschil tussen elite bodybuilders en de rest van de (kurende en serieus trainende) bevolking. Dat zij, ondanks dat ze daar niet specifiek op trainen, alsnog zo belachelijk sterk zijn. Vind ik soms gewoon moeilijk te bevatten.

Je vergelijkt nu wel een beetje appels met peren... De "iedereen" in powerlifting die ook tren/slin/etc. gebruiken, benchen ook nog wel meer dan 200 flat vaak hoor. Tuurlijk zijn er ook zware kuurders die sucken, maar dat zijn eerder uitzonderingen dan regel.

Verder wat Apw zegt. Daarnaast (los van de fake plates en shit) zet iedereen zijn beste lift op insta en shit. Bodybuilders op top niveau met super korte armen zetten dan idd hun 160 incline erop, maar zelden zul je diezelfde gast ook (veel) zien deadliften op een filmpje.

Verder wel eens, sommigen zijn wel echt superhuman. Niks dan respect voor top bodybuilders en al helemaal als ze ook nog sterk zijn. Maar je moet normale average joe's natty niet vergelijken met volgekuurde elite atleten. Dan moet je ze ook vergelijken met volgekuurde elite powerlifters/strongmen en die zijn echt nog wel stukken sterker.

Je mist mijn punt een beetje...

Iets terug in dit topic zei Camelus dat het zijn doel is om ooit een pr van 180 te halen. Of neem bijvoorbeeld @Shadow Project, die op weg is naar de 200 ooit, hopelijk voor hem. Dit zijn 2 voorbeelden van mensen die ook serieus en al meerdere jaren trainen, niet vies zijn van een spuitje, goed weten wat ze doen etc. Ik vind dat al onwijs knap, want ik ben zelf echt een slapjanus. Dus absoluut geen disrespect, eerder alleen maar bewondering voor zulke krachtstats.

Maar we hebben het dan over een single... dus 180x1.

En als je dus op youtube kijkt naar een willekeurige pro, die je dat soort gewichten ziet reppen alsof het niks is, met constant tension, zonder uit te locken etc etc... Dat is gewoon sick, vind ik. Gewoon het verschil daartussen.

Dat er blubberlifters zijn die nog veeeuuul sterker zijn dan bodybuilders geloof ik graag... Maar dat is niet wat ik er mee bedoelde.

Ik denk dat bijna elke open pro bodybuilder wel 160-180 ofzo voor een paar goede reps kan benchen, minimaal. Wat wel zo is, is dat ze het zeker niet allemaal dagelijks doen, omdat het veel te gevaarlijk is.

Maar wat ik meer gewoon bedoelde is het enorme verschil tussen elite bodybuilders en de rest van de (kurende en serieus trainende) bevolking. Dat zij, ondanks dat ze daar niet specifiek op trainen, alsnog zo belachelijk sterk zijn. Vind ik soms gewoon moeilijk te bevatten.
Ik denk dat jij echt overschat hoeveel mensen serieus 10+ jaar goed trainen, op hun voeding letten (om nog maar zwijgen om ook nog (flink) bij te kuren). In mijn dagelijks leven wordt ik al best wel gezien als een "sportfreak" (wel in krachtsport/judo, absoluut niet aan mijn fysiek te zien) en ik heb zelden echt op mijn voeding gelet, nooit mijn slaap erg serieus genomen, zelden tot nooit meer dan whey gebruikt als supps (en zelfs dat al lang niet altijd) etc.etc. Ik ken letterlijk hooguit 10 mensen die 10 jaar op rij (redelijk) serieus met de sport bezig zijn geweest qua gymtraining (en dus erbij voeding, rust, etc.).

Misschien ken jij betere/fanatiekere mensen, dat kan hoor. Vergeet ook niet dat vooral Camelus ook een behoorlijk laag bw heeft voor die krachtstats. En dat gasten als Camelus en Shadow bij lange na niet zo veel/goed kuren als prof BBers. Ik denk dat er bij de huidige generatie top BBers voor mijn jaarsalaris per maand aan shit in gaat.

James hollingshead met z'n korte armpjes benchd en deadlift meer dan een gemiddelde blubberlifter en anders ian viallere ook.

Misschien heeft snowke wel een heel karig jaarsalaris.
Dit is absoluut waar :roflol:

Kom op boys. Ik heb geen idee wie James of Ian is, maar ook hier geld weer; je vergelijkt nu dus enorme beesten met de gemiddelde blubberlifter. Vergelijk hem met Hafthor of Zydrunas Savickas. Wel top level met top level vergelijken...

Dat is mijn hele punt. Ik snap jou punt ook hoor, maar dat zijn ook toptalenten. Bekijk eens de top strongmen en dan haal je de vetz*kken weg. Een Hafthor Bjornsson of Mariusz Pudzianowski is/was ook veel buffer dan de gemiddelde serieuze bodybuilder, ook al trainen ze er niet op. De gemiddelde topper in de NFL of zwaargewicht boxen is ook buffer dan de gemiddelde bodybuilder die er fanatiek in is. In elke sport (waar kracht een rol bij speelt, dus geen duursport of iets als voetbal ofzo) komen toppers boven die bovenaan de genen poule staan. Als jij geweldige genen hebt om buff te worden, wordt je meestal ook sneller sterk. Als jij geweldige genen hebt om 100m te sprinten, wordt je waarschijnlijk ook sneller buff dan gemiddeld. Dat is toch altijd zo?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.133
2 dagen rust gehad, was ziek.

vandaag armen

hammer curls
10x7,5
10x12,5
8x17,5
8x22,5
8x25
6x27,5

Bb curls
8x30
3x8x40

Concentration curls
3x8x17,5

Lying db extensions (2 hands, 1 db)
20x12,5
20x17,5
20x22,5
20x27,5
15x32,5

Db kickbacks
3x12x12,5

Dippen
3xF

Side raise
6 sets

Wrist roller
4x4

• #2.134
Je mist mijn punt een beetje...

Iets terug in dit topic zei Camelus dat het zijn doel is om ooit een pr van 180 te halen. Of neem bijvoorbeeld @Shadow Project, die op weg is naar de 200 ooit, hopelijk voor hem. Dit zijn 2 voorbeelden van mensen die ook serieus en al meerdere jaren trainen, niet vies zijn van een spuitje, goed weten wat ze doen etc. Ik vind dat al onwijs knap, want ik ben zelf echt een slapjanus. Dus absoluut geen disrespect, eerder alleen maar bewondering voor zulke krachtstats.

Maar we hebben het dan over een single... dus 180x1.

En als je dus op youtube kijkt naar een willekeurige pro, die je dat soort gewichten ziet reppen alsof het niks is, met constant tension, zonder uit te locken etc etc... Dat is gewoon sick, vind ik. Gewoon het verschil daartussen.

Dat er blubberlifters zijn die nog veeeuuul sterker zijn dan bodybuilders geloof ik graag... Maar dat is niet wat ik er mee bedoelde.

Die gasten wegen dan ook zo'n 40 kg zwaarder en trainen en juicen al heel wat jaartjes.

Regelmatig ziekjes Camelus? Waar komt dat van ? Of gooi je de handdoek te snel in de ring ?

• #2.140
@th0maz welke shampoo gebruikte jij ook alweer 2x per week?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven