XXL Nutrition

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.667
Werkt voor mij ook veel beter op de benen, helaas was de keuze tijdens lockdown maar beperkt en zat je vaak toch beperkt met alleen een standaard squat.

Jij hebt ook het geluk dat jouw gym veel meer aan apparatuur heeft voor de benen.
Kwa benen heb ik gelukig niet veel nodig, die groeien wel.

Ik heb altijd de focus gelegd op bankdrukken, maar groei is minimaal. Tijd voor wat anders dus. Hiernaast krijg ik vaak last van mijn schouders op de flatbench en loop ik al minstens twee jaar met onderrugklachten rond. Luiers verschonen, mijn zoontje vasthouden etc en de zeurende pijn is er. Dus dan maar de oefeningen waarop je echt zwaar kunt gaan zoals legpress en squat bewaren voor het einde van de training. Dan hoef ik niet meer zwaar te gaan om het effectief te maken. En uiteraard de reprange opvoeren en rust inkorten.

Volgens mij deed Frank Zane het ook zo. En jouw benen zijn nu al beter.

Jij hebt ook het geluk dat jouw gym veel meer aan apparatuur heeft voor de benen.

Ik heb altijd de focus gelegd op bankdrukken, maar groei is minimaal. Tijd voor wat anders dus. Hiernaast krijg ik vaak last van mijn schouders op de flatbench en loop ik al minstens twee jaar met onderrugklachten rond. Luiers verschonen, mijn zoontje vasthouden etc en de zeurende pijn is er. Dus dan maar de oefeningen waarop je echt zwaar kunt gaan zoals legpress en squat bewaren voor het einde van de training. Dan hoef ik niet meer zwaar te gaan om het effectief te maken. En uiteraard de reprange opvoeren en rust inkorten.
Slimme en efficiënte manier idd, pre-exhaustion werkt goed voor benen! Met de gym waar ik train heb ik echt geluk en zijn er 101 mogelijkheden om benen te kweken. Op zich zijn ze ook niet slecht, maar zie nu wel het genetische aspect van bodybuilding mbt aanhechtingspunten etc, lengte... Maar niet zeiken en harder trainen, ze komen wel :p

• #2.670
Incline bench
10x60
10x80
10x100
10x110

Incline chest press (steekgewicht)
15x40
12x54,4
4x12x68 elke laatste 4 reps langzaam uitgevoerd, tevens fullstack van dit homoding

Pec deck
6 sets 15-10

Incline db press
12x30
10x35
8x35

Cable dips
zes sets dacht ik

Db side raises ss Overhead cable extensions
4x20x10 ss 4x?

Single arm rope extensions ss cable front raise
5 sets

• #2.671
schade van een weekje drankjes en hapjes valt reuze mee, nu een paar weekjes doorpakken en laat de zomer maar beginnen

20210531_122405.jpg

Getergd koppie ;)

Het probleem bij bankdrukken is dat je een perfecte houding moet hebben om er optimaal van te profiteren. De meeste mensen passen dit verkeerd toe, waardoor ze meer met hun schouders i.p.v. hun chest pressen. Als je geen goede chest genetics hebt, zoals ik, dan kun je beter niet bankdrukken imo. Enige uitzondering is decline benchpress, omdat je hier ook minder de focus legt op de schouders en meer op je chest. Ook kun je ook dieper zakken, waardoor je die stretch ook beter voelt. Persoonlijk heb ik de meeste baat bij dumbell presses, omdat je hier ook beter mee kunt corrigeren t.o.v. met een barbell bankdrukken.

Met de onderstaande oefening heb ik de beste progressie geboekt. Als ik die oefening doe krijg ik ook altijd de beste chest pumps.

1622456728586.png

Ik deed vroeger juist altijd dumbbells voor chest omdat ik altijd alleen trainde en nooit een spotter had. Sinds ik ben gaan barbell pressen, zowel flat als incline, is mijn chest echt aanzienlijk gegroeid.

Ik deed vroeger juist altijd dumbbells voor chest omdat ik altijd alleen trainde en nooit een spotter had. Sinds ik ben gaan barbell pressen, zowel flat als incline, is mijn chest echt aanzienlijk gegroeid.
idd voor mij German volume training en benchpress beste progressie tot hier toe mee gehad

Flat bench is natuurlijk een staple oefening, maar wel echt een schouder verzieker idd.

Ik heb al een paar maanden last van m'n rechter schouder, alleen bij flat bench, geen enkele andere oefening doet pijn. Ik ben er achter gekomen hoe dit bij mij is gekomen:
Ik heb/had de barbell te hoog in m'n rack hangen. Dus als ik wil beginnen met m'n set, en ik haal de barbell van het rack af, moet ik dus te ver naar voren reiken om de stang van het rack af te krijgen. Vanaf de eerste seconde dus gelijk al een fucked up houding in m'n schouders. Nu heb ik 'm 2 standen lager gezet en met unracken heb ik gelijk al perfecte houding en voel ik de schouderpijn zo goed als niet. Ook gelijk een dikke stretch vanaf de eerste rep al.

Wtf man

Niks te zien qua schade man.

Flat bench is natuurlijk een staple oefening, maar wel echt een schouder verzieker idd.

Ik heb al een paar maanden last van m'n rechter schouder, alleen bij flat bench, geen enkele andere oefening doet pijn. Ik ben er achter gekomen hoe dit bij mij is gekomen:
Ik heb/had de barbell te hoog in m'n rack hangen. Dus als ik wil beginnen met m'n set, en ik haal de barbell van het rack af, moet ik dus te ver naar voren reiken om de stang van het rack af te krijgen. Vanaf de eerste seconde dus gelijk al een fucked up houding in m'n schouders. Nu heb ik 'm 2 standen lager gezet en met unracken heb ik gelijk al perfecte houding en voel ik de schouderpijn zo goed als niet. Ook gelijk een dikke stretch vanaf de eerste rep al.

Wtf man

100+ kilo unracken vanaf een (te) lage stand is wel een b*ch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven