- Waardering
- 18.783
- Lengte
- 1m72
- Massa
- 90kg
- Vetpercentage
- 16%
Ben ik ook wel benieuwd naar idd, erg zieke progressie iigHoeveel tijd zit er tussen die twee foto's? Flinke progressie iig!
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ben ik ook wel benieuwd naar idd, erg zieke progressie iigHoeveel tijd zit er tussen die twee foto's? Flinke progressie iig!
Hoeveel tijd zit er tussen die twee foto's? Flinke progressie iig!
Sterkte met je rug!
Er is natuurlijk ook nog iets anders dan de sportschool in het leven toch? Beetje lol hebben is wel nodig. Anders sta je daar op je zestigste met je leeggelopen lichaam en kapotte gewrichten. Alleen de moeite waard als je er ook echt rijk mee kn worden ofzo en verder niet hoeft te werken (wat mij betreft).Toch wel zo'n 7 jaar. Achteraf gezien was ik liever toen al gaan blasten&cruisen. Dan was ik nu 3x zo groot geweest. Maar goed, dan had ik natuurlijk ook dezelfde mindset moeten hebben..Ik heb altijd wel getraind maar gewoon veel dingen fout gedaan. En dan heb ik het over crappy food eten, te veel eten, focussen op de weegschaal, nooit diep genoeg cutten en verkeerd trainen of te weinig trainen. Achja het is een leerproces..Voor nu gewoon een aantal jaartjes genieten van mijn shape die beter en beter gaat worden om vervolgens rustiger aan te gaan doen.
Hahaha, aangezien jij de 50 jaar niet gaat halen zijn de genoemde klachten gerechtigheid ten opzichte van de natty's van over de 50.Daar moet ik echt wat aan gaan doen.
Het is niet alleen het trainen waardoor ik klachten krijg maar ook de dagelijkse dingen kunnen pijn veroorzaken. Zelfs wanneer ik wat langer zit dan ben net een stijve opa wanneer ik opsta.
EchtEr is natuurlijk ook nog iets anders dan de sportschool in het leven toch? Beetje kol hebben is wel nodig.
Ja, niet zoals jij meteen 15 pizza’s bestellen eh.
Wil jij kameeliteiten?
Maar ook dan moet je rug oké zijn. Constant rugpijn is klote, en verkloot je plezier in alles.Er is natuurlijk ook nog iets anders dan de sportschool in het leven toch?
Beetje mooie tijd hebben is veel waard.
Na 5 jaren nog nergens last van, komt wel als ik 34 ben. Neemt niks weg van het feit dat als camelus het anders had opgebouwd het niet in 1x voor rugproblemen zorgt 🤫Tuurlijk niet, wat denk je dat 200kg in je nek met je gewrichten doet?
Tuurlijk niet, wat denk je dat 200kg in je nek met je gewrichten doet?
Eens, snap ook niet dat hier een vergelijking met Camelus gemaakt wordt en in een eerder topic met Wovano. Je zal het vast goed bedoelen met je advies Raphie, maar snap wel dat het type fysiek dat jij hebt totaal niet in de buurt komt van maximaal genetic potential en er gewoon 0 vergelijking is met gasten die jarenlang dedicated hebben getraint en op hun voeding hebben gelet (zowel natty als enhanced).Als je techniek altijd perfect is en je een beetje gunstig gebouwd bent om te squatten, niks.
Kijk maar naar Tom Platz. Die kerel is dik in de 60 en heeft nergens van last. Kan geloof ik zelfs nog 315 (140kg dus) voor 15 reps doen tegenwoordig, lol.
“Ik squat nooit meer dan 80kg omdat het te gevaarlijk is” klinkt meer een beetje als een smoesje omdat je gewoon slap bent en niet hard wil trainen.
Hoop dat je snel je rug probleem kunt fixen! Beterschap @Camelus 💪🏼Alohaaa
Zo, alweer een tijdje (6 weken) aan het cruisen. De eerste weken zelfs helemaal niets gezetHet lijkt mij nu te lukken om geen vieze vette pad te worden tijdens cruise en mijn gewicht vast te houden.
Voorlopig blijf ik lekker cruisen, minimaal nog tien weken..ik zie wel.
Van mijn laatste blast heb ik geleerd dat je net zo goed kunt stoppen met blasten wanneer de rek er uit is. Dus mijn blasts zullen in het vervolg korter duren, leef ik ook weer wat langer
Kwa training heb ik de drie bigboys weer opgepakt. Heeeeel laag begonnen. Denk aan 5x5x60 squat, 6x3x80 bench, 3x3x100 deadlift. Niet dat ik niet zwaarder kon, maar met de gedachte mijn rug op deze manier een beetje te sparen. Dat ging goed tot aan gisteren. De planning was 5x5x110 squat. Maar de verleiding was te groot. Er stond namelijk een pikkie beetje uit de hoogte te doen die naast mij ook aan het squatten was. Uiteindelijk even een poepie laten ruiken en 12x180 gedaan als topsetje. Vandaag veel pijn en de onderrug zat weer vast. De oorzaak van mijn onderrugklachten weet ik nu. Ik heb een enorme holle onderrug. Dit moet ik zien te fixen, dit gaat niet vanzelf beter worden. Momenteel probeer ik mijn glutes sterker te maken door back extensions op de roman chair en mijn core dmv plankings. Hoop dat dit resultaat gaat opleveren. Uiteindelijk moet ik hiervoor ook naar de fysio, maar dit stel ik nog drie maanden uit totdat ik mijn zorgverzekering hierop aan kan passen. Ik loop hier al drie jaar mee rond dus deze drie maanden kunnen er ook nog wel bij.
Ik kwam vandaag nog een oude foto tegen die ik naast mijn shape van vandaag heb gezet. Toch leuk om jezelf soms met je vorige versie te vergelijken.
Het grappige is dat ik mijzelf toen al een behoorlijke beer vond. En momenteel durf ik niet eens meer een tanktop aan omdat ik te skinny ben
![]()
Is jullie shit niet leeftijdsgebaseerd nu en dat van camelus gewoon minder snugger gezien de lange stop met squats? Als het een beetje opgebouwd was en hij heeft de kracht...
Eens, koud / zonder opbouw direct naar 180 is idd wel ambitieus
de slijtage klap komt later pas, zo rond de 40, wanneer je dit soort belasting jaar in / jaar uit doet.
kracht zegt niks, de rest van je lichaam moet er ook tegen kunnen.
Kameel, ga eens naar een goede manueel. Dat kan een hoop oplossen. Meerdere en ik hebben goede ervaring met Jaap, vroeger ook actief op dit forum.Ik heb last van hyporlordose. Dus meer gewicht dragen is meer druk op mijn rug die in de verkeerde houding staat.
Hahaha, aangezien jij de 50 jaar niet gaat halen zijn de genoemde klachten gerechtigheid ten opzichte van de natty's van over de 50.
Ik ga zo skeeleren op het industrieterrein, ook glutes en onderrug.
Meer glutes is minder onderrug problemen
Succes met herstellen en het vinden van een nieuwe balans, heeft bij mij 10jr geduurd, hopelijk voor jou sneller.