MuscleMeat

Kameel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een baby of peuter slaan is echt ziek. En het richt enorme schade aan. Sowieso richt slaan mentale schade aan hechtingsproblemen etc.
Een pak slaag is nooit goed. Maar een corrigerende tik geven sta ik wel achter. En dan doel ik niet op een baby of een peuter natuurlijk. Maar je vervelende puberende zoon ff een tik geven. Moet zeker kunnen.

Een pak slaag is nooit goed. Maar een corrigerende tik geven sta ik wel achter. En dan doel ik niet op een baby of een peuter natuurlijk. Maar je vervelende puberende zoon ff een tik geven. Moet zeker kunnen.
Ik heb een (pre)puber (met dito grote bek): humor en consequent zijn werkt echt beter dan de confrontatie.

Ik heb een (pre)puber (met dito grote bek): humor en consequent zijn werkt echt beter dan de confrontatie.
Tuurlijk praten is altijd het beste, en als je er op die manier uitkomt is het goed. Maar sommige moeten gewoon even wakker geschud worden. En dan nogmaals echt niet d.m.v iemand helemaal lens slaan.

Tuurlijk praten is altijd het beste, en als je er op die manier uitkomt is het goed. Maar sommige moeten gewoon even wakker geschud worden. En dan nogmaals echt niet d.m.v iemand helemaal lens slaan.
Slaan is een brevet van onvermogen.
Praten en de zin en onzin van regels uitleggen werkt beter. En tot ze 18 zijn ben je als ouder verantwoordelijk, verantwoordelijk voor de veiligheid van het kind.
Dat is toch ook de reden dat een kind s'avond de telefoon inlevert, en jij als ouder invloed wilt hebben over met wie ze omgaan, etc.

Ehm gap. Aangezien hij zegt dat hij kut wordt heeft dat er wel wat mee te maken gap. Omdat pak slaag krijgen ook kut is gap.
Al zet je 2gr tren pw en zit je in een kcal defict van -3k ga je geen baby van een paar maanden oud slaan knuppel.
Hoe "kut" je prep dan ook mag zijn.
Wel spijtig om te horen dat jij kwa blijkelijk wel al "slaag" kreeg toen je nog geen jaar oud was.
Komt vast wel goed met jouw knul.

• Topic Starter Topic Starter
Ik mag hopen van niet. Even serieus; slaan is echt geen oplossing. Als je moet gaan slaan heb je eerder nagelaten goed te handelen. Het is wel fucking moeilijk dat opvoeden.

Absoluut niet. Zijn moeder zou dat ook nooit accepteren, die beschermd hem wel :) Maar nee, ik geloof niet in opvoeden met geweld. Ik kreeg ze vroeger ook, ik voelde ze niet eens meer.

Al zet je 2gr tren pw en zit je in een kcal defict van -3k ga je geen baby van een paar maanden oud slaan knuppel.
Hoe "kut" je prep dan ook mag zijn.
Wel spijtig om te horen dat jij kwa blijkelijk wel al "slaag" kreeg toen je nog geen jaar oud was.
Komt vast wel goed met jouw knul.
Dat slaan lijkt mij het ergste geval onder "kut" zijn, weet niet wat je nog kut kan doen in zijn geval. Paar maanden minder naar om kijken vind ik niet zo kut.
En ik heb nergens gezegd dat ik jonger dan 1 was. Meeste klappen ontvangen rond 5-10 jaar.

Edit: kut doen is misschien tov de mama? Dan oké, niet goed.

Slaan is een brevet van onvermogen.
Praten en de zin en onzin van regels uitleggen werkt beter. En tot ze 18 zijn ben je als ouder verantwoordelijk, verantwoordelijk voor de veiligheid van het kind.
Dat is toch ook de reden dat een kind s'avond de telefoon inlevert, en jij als ouder invloed wilt hebben over met wie ze omgaan, etc.
Slaan en een corrigerende tik, vind ik toch wel een wereld van verschil. Verder respecteer ik iedereen ze manier van opvoeden. Ik zelf persoonlijk ben er niet slechter op geworden om af en toe ff een tikkie te krijgen.

Moeilijke beslissing, ga je later spijt krijgen als je niet alles eruit hebt gehaald op gebied van competen? en op welk gebied denk je dat je zoontje er last van zou gaan krijgen?

Slaan en een corrigerende tik, vind ik toch wel een wereld van verschil. Verder respecteer ik iedereen ze manier van opvoeden. Ik zelf persoonlijk ben er niet slechter op geworden om af en toe ff een tikkie te krijgen.

Vroeger was dat anders, iedereen ouder dan 25 zal nog wel eens een corrigerende tik hebben gehad. Mijn broer zelf nog klap gehad van non op school :haha:
Mocht een onderwijzer dit tegenwoordig horen, krijgt het kind en de ouders een gesprek met veilig thuis.

Ja maar waar trek je de grens?
Ik denk dat dat per ouder verschilt. Na 10 keer nog niet luisteren, terwijl het constant netjes en op de juiste manier gevraagd is. Ik moet zeggen bij mij heeft het gewerkt. Ik kon als kind zijnde ook echt het bloed onder me ouders hun nagels vandaan halen. Kreeg ik dan een lichte oorvijg, was ik toch wel de rest van de dag respectvol.

Vroeger was dat anders, iedereen ouder dan 25 zal nog wel eens een corrigerende tik hebben gehad. Mijn broer zelf nog klap gehad van non op school :haha:
Mocht een onderwijzer dit tegenwoordig horen, krijgt het kind en de ouders een gesprek met veilig thuis.
Ja maar ben je er nou slechter op geworden van die tik? Als ik nu die kinderen tegenwoordig van 12/13/14 jaar kijk. Grote smoelen. Dat durfde ik vroeger niet hoor bij onbekende volwassenen. (Een wild vreemde zal mijn kind ook niet hoeven te slaan).

Ja maar ben je er nou slechter op geworden van die tik? Als ik nu die kinderen tegenwoordig van 12/13/14 jaar kijk. Grote smoelen. Dat durfde ik vroeger niet hoor bij onbekende volwassenen. (Een wild vreemde zal mijn kind ook niet hoeven te slaan
Ook die zijn nog wel aan te spreken, zelfs in een groepje. Eerst goed kijken wie de leider is, dan hoef je er maar 1 aan te sturen. Anders verdeeldheid zaaien. Je moet ze een beetje erkenning geven, begrip voor hun situatie, beetje respect tonen en dan jou kant van het verhaal doen. En er het beste van hopen. Gaat mij zelden mis.
En anders doen ze maar wat ik verwacht dat ze moeten doen, omdat ik het zeg.

Ook die zijn nog wel aan te spreken, zelfs in een groepje. Eerst goed kijken wie de leider is, dan hoef je er maar 1 aan te sturen. Anders verdeeldheid zaaien. Je moet ze een beetje erkenning geven, begrip voor hun situatie, beetje respect tonen en dan jou kant van het verhaal doen. En er het beste van hopen. Gaat mij zelden mis.
En anders doen ze maar wat ik verwacht dat ze moeten doen, omdat ik het zeg.
In welke regio woon jij?

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat dat per ouder verschilt. Na 10 keer nog niet luisteren, terwijl het constant netjes en op de juiste manier gevraagd is. Ik moet zeggen bij mij heeft het gewerkt. Ik kon als kind zijnde ook echt het bloed onder me ouders hun nagels vandaan halen. Kreeg ik dan een lichte oorvijg, was ik toch wel de rest van de dag respectvol.

Je kunt natuurlijk ook op tig andere manieren straffen. Met mijn geschiedenis ben ik bang dat het van kwaad naar erger gaat indien ik mij hieraan ga wagen. Dat wil ik aboluut niet voor mijn zoon.

Je kunt natuurlijk ook op tig andere manieren straffen. Met mijn geschiedenis ben ik bang dat het van kwaad naar erger gaat indien ik mij hieraan ga wagen. Dat wil ik aboluut niet voor mijn zoon.
Klopt ben ik ook zeker met je eens. Zoals ik het uit jou bericht concludeer, ben je echt geslagen vroeger. En dat is natuurlijk nooit goed. En kan ik me heel goed voorstellen van uit jou kant, dat dit wel het laatste is wat je bij je eigen kind wilt doen. Verder ben ik er ook van overtuigd dat d.m.v goed communiceren je veel verder gaat komen. Alleen soms is het tikkie net ff nodig. Het zelfde als dat een hond soms ook in ze nek vel gegrepen moet worden, omdat het woordje “FOEI” niet meer werkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven