Leuk dat je weet waar je goed in bent, maar weet je ook waar je slecht in bent? ''Stength is knowing your own weakness''. Kikvorsman is een elite-opleiding, net als de commando's gaat het om vertrouwen, pas je niet in de groep, of vertrouwen ze je niet, word je er gewoon uitgeknikkerd.
(topic niet helemaal gelezen, maarja

)
+1
@Phosfor;
1. Je schrijven is er op 2 dagen flink op achteruit gegaan moet ik zeggen.
2. Ben je echt 1m59? Niks mis mee maar dan moet je toegeven of toch ten minste beseffen dat je de grootste moeite gaat hebben om anderen bij te houden, laat staan dat je ze kan overtreffen. Zulke opleidingen eindigen meestal in een "afvalrace". Geloof me, als je niet meekunt zullen ze je vroeg of laat moeten "lossen" en dan is het over en uit.
3. Zeer mooi dat je geen moeite denkt te hebben met een wandeling van meer dan 40km alleen is het geen wandeling maar een mars en dat is ietsje anders. Je moet de groep volgen (soms 2-3 man maar soms ook in peleton) en de gemiddelde lengte zal toch wel rond de 1m80 schommelen. Denk je dat je hun pas zal kunnen aanhouden? Heb je eigelijk al ooit 40km "gewandeld"? Dit is trouwens soms wel dagen na elkaar en dan spreek ik nog niet over je rugzak van 30kg, gevechtswebbing en wapen van samen 10kg en het slaaptekort en/of honger.
4. Wat ik wil zeggen is dat je moet beseffen dat je hier wel heel hoog mikt en dat het lijkt alsof je niet echt weet waar je aan begint. Veel kans dat je zal afhaken en er dan volledig met stopt terwijl het leger best wel gemotiveerde mensen als jij kan gebruiken.
Maar de realiteit slaat ons dikwijls keihard rond de oren en doet beseffen dat niet echt àlles tussen de oren bevind. Er zullen mensen zijn in je opleiding met een grotere fysiek en een minstens even grote motivatie en zij zullen jou de das omdoen, geloof me.
5. Je overtuiging is echter toch bewonderingswaardig dus wil je best een paar tips geven
Maak in ieder geval een lijst op van wat je allemaal wil bereiken. Vervolgens een schema van hoe en wanneer je de verschillende doelen wil halen.
In het begin om de dag trainen maar niet alleen met gewichten, vooral op uithouding. Telkens weer die grens opzoeken en er dan overgaan. Als ik jou was begin je best met je zwakste punten. Na een tijd de druk verhogen door verschillende dagen na elkaar te trainen en dan weer rust,enz.
Deze zomer is het Dodenmars in Bornem (100km wandelen) en in augustus is het Mars van de Ijzer aan de kust (4 dagen 32km per dag wandelen) inschrijven zou ik zeggen. Je kan best van me aannemen dat je jezelf verschillende keren zal afvragen waar je eigelijk mee bezig bent. Dat gevoel moet je dan vermenigvuldigen met 10 en dan kan je inschatten hoe je je regelmatig in opleiding zult voelen. Wanneer je de Mars van de Ijzer doet ook even indenken dat er mannen in het leger zijn van het kaliber die jij in je opleiding zult tegenkomen die deze mars uitlopen in militaire kledij!
Kort samen gevat, dingen zoeken waar je niet goed in bent en daarop trainen, karakter opbouwen.
6. En je goed informeren!!!