XXL Nutrition

Kan je de totale vetverbranding berekenen?

ELTinos

Dutch Bodybuilder
Waardering
1
Overal heb je eigenlijk leuke formules voor. Je kan de groeisnelheid van je nagels berekenen, maar is het ook mogelijk om je totale dagelijkse vetverbranding te berekenen?

Je kan zeggen dat dat je negatieve calorie-tekort is gedeeld door 7, maar dan heb je bijv. je metabolisme en dagelijkse vetinname achterwege gelaten.

De zoekfunctie en google leveren weinig op, dus mijn vraag is: is het mogelijk en zo ja hoe?

Overal heb je eigenlijk leuke formules voor. Je kan de groeisnelheid van je nagels berekenen, maar is het ook mogelijk om je totale dagelijkse vetverbranding te berekenen?

Je kan zeggen dat dat je negatieve calorie-tekort is gedeeld door 7, maar dan heb je bijv. je metabolisme en dagelijkse vetinname achterwege gelaten.

De zoekfunctie en google leveren weinig op, dus mijn vraag is: is het mogelijk en zo ja hoe?

vet-inname en metabolisme zijn al verwerkt in je berekende calorie-tekort.

1 pond lichaamsvet zou volgens die theorie 3500 kcal zijn. 3500*2,2=7700kcal; dus bij een energietekort van 7700 kcal zou je 1 kg lichaamsvet moeten verbranden.

Dit zijn natuurlijk nogal 'grove' richtlijnen. Er zijn te veel factoren welke bepalen hoeveel vet je uiteindelijk zal verbranden. Het is dan ook naar mijn weten niet mogelijk om dit exact te berekenen.

• Topic Starter Topic Starter
vet-inname en metabolisme zijn al verwerkt in je berekende calorie-tekort.

Lijkt me sterk. Als je je BMR eet en geen calorie-tekort hebt zou dat betekenen dat je geen vet verbrand (ook niet het vet dat je binnen krijgt), terwijl dan ook gewoon vet wordt verbrand...

Lijkt me sterk. Als je je BMR eet en geen calorie-tekort hebt zou dat betekenen dat je geen vet verbrand (ook niet het vet dat je binnen krijgt), terwijl dan ook gewoon vet wordt verbrand...

Oh dat... nou, als je op onderhoud eet dan kun je gersut stellen dat je AL je ingenomen vet ook verbrand, aangezien je geen vet aanzet en ook geen vet kwijtraakt.

Ik dacht dat het ging om de hoeveelheid vet die je kwijtraakt op een dag, niet hoeveel je verbrand. Je kunt vet verbranden en toch aankomen (sterker nog, grote kans dat dat gebeurd als je aankomt).

• Topic Starter Topic Starter
Is het naar iemands weten wel mogelijk om dat te berekenen?

Zoiets valt niet te meten, er zijn gewoon teveel factoren die invloed kunnen hebben op je vetverbranding. Je kunt het niet zomaar met een formule berekenen. Enigste manier is gewoon om de week je vet% meten.

Terug
Naar boven