MuscleMeat

kan je met 50 jaar er nog goed uitzien?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Ik ben van mening dat als je toch je buikspieren dikker maakt dat je huid toch wat strakker trekt..t zal niet helemaal weg gaan maar zeker wel helpen..
Tja kijk eens om je heen na een willekeurige 40-plusser, wat denk je dan:P
En je houding zegt ook een hoop hoor, als jij idd beetje onderuitgezakt loopt..tja ;)
In ieder geval, have fun tonight!

Hmm tja zou kunnen want de meeste foto's van strakke buiken zijn niet van 40 jarige of nog ouder
Toch wil ik me daar niet helemaal achter verstoppen.
Kijk een vet% van 10 % of lager dat red ik niet want dan zijn ook al mijn spieren weggesmolten maar ik merk wel dat ik nu rond de 17/16% zit dat het acceptabel wordt (misschien is 15/14% helemaal top)
Ik ga toch mijn core spieren iets anders/harder trainen om te kijken wat ik er uit kan halen.
Ja dus ook mijn onderrug moet daar maar aan mee doen want ik vermoed dat die ook een deel van je shape bepaald.. misschien sta ik wel te veel met mijn pens naar voren door zwakkere onderrug spieren???

Nog steeds veel spierpijn in de benen (vooral Hams) was een goede training Zaterdag
Vanavond rug / biceps / buik en ik heb er zin in (komt vast door het mooie weer)

Ik probeer dat ook, die abs dikker maken, train me buik en onderrug ook maar lijkt wel of me abs ver naar achter liggen ofzo, echt veel vet heb ik ook niet op het moment.
Ik zie vaak mensen waar die abs uitpuilen, zo in een bolling naar buiten komen, bij mij lijkt het omgekeerd.

Houding doet enorm veel idd ! Kreeg ik als tip mee van sportfysio toen ik weer begon onder zijn begeleiding. Veel op core gefocussed met daarbij ook aandacht voor houding. Volgens mij heeft extra hard aanpakken van je buikspieren niet gek veel zin, 1 maal per week (mij verteld althans) zwaar is voldoende omdat je ze ook meepakt bij veel andere oefeningen.

Met die tips en hard werken (incl voeding) ging ik van way above 20% BF naar nu tussen 14 en 15. Dat in combi met houding levert me (vlgs vrouw die in kledingzaak werkt) breedtemaat broek op van 30 ipv 34 wat het ooit was !

(die 30 doe ik niet aan, moet wel ruimte hebben natuurlijk, maar om je een idee te geven)

Je klinkt beetje gedemotiveert ook, niet flikken kerel, knallen moet je !

Dan maar een randje met muscles, beter dan 90% van je leeftijdsgenoten met hun bierpens en puffy nipples !

Ik ga aan belly vacuum doen. Gewoon altijd, bammmmmmm

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.185
Mijn ABS zijn al behoorlijk dik... Vind ik zelf
Ik zou zeggen kijk even wat oude foto's van mij bij de pics
Ja ik kan niet mijn vingers tussen de gleuf vastklemmen ( dit gaat mooie antwoorden opleveren :). ) maar ik verdien mijn centen ook niet met bb

Vanavond vol getraind
Niet ingehouden want ik had een goed gevoel ( weet alleen de gewichten niet meer exact )
Latt pull 12x57 12x64 10x71 8x78 met straps Pfff
Low row 12x50 12x60 10x70 8x70
Bor 4x12 x50 kg
Hammerstrenght high row 12x30 3x12 x35 kg (per kant)
Dumbbell row 4x12 x28 kg

Biceps curl machine 4x12x25 kg
Hammer curl 9kg dumbbell 4x12reps
Ez stang 20 kg 4x12 reps

Even op de loopband gewandeld tegen de spierpijn

Laatst bewerkt:
Das zeker niet verkeerd Grosje;) Flinke low row ook..ik vind die altijd behoorlijk pittig.
Hoewel jij volgens mij de biceps wel iets harder kan aanpakken.....;)

• #1.187
Ja die bicepstraining moet weer omhoog maar ik ben nog steeds een beetje terughoudend
Merk ook wel dat ik de kracht niet meer heb na een flinke rugtraining dan heb ik de biceps al goed gebruikt
Ik heb wel weer voor het eerst zonder pijn de Curls gedaan dus ik wil dat nog niet verder forceren, normaal doet de aanhechting bij de onderarm pijn.
Merkte vanochtend ook al dat de biceps genoeg had gedaan, vooral rechts voel ik nu al :)
Maar het gaat momenteel erg goed met de nek en rug en daar ben ik blij mee
Nog niet helemaal weg maar gisteren betrapte ik me er op dat ik de knoop (de plek die ik steeds voel) gewoon even kwijt was.
erg goed nieuws dus.. maar nu even afwachten hoe mijn spieren gaan reageren

Laatst bewerkt:
Ja ik kan niet mijn vingers tussen de gleuf vastklemmen

Dit is precies wat ik bedoel, zoals bij jou je abs zijn, dikke blokken zelfs als jij wat vet hebt zie je ze nog.
Een maat van had precies hetzelfde net als jou van die dikke abs, je ziet ze bijna altijd.

Bij mij staan naar binnen of zijn minder ontwikkeld, ik weet het niet.
Toen ik in me jeugd 3 x per week aan vechtsport deed en 4 keer per week ging rennen zag je ze een klein beetje en ik stond toen best droog.

Iemand zei mij een keer dat het te maken heeft met je binnenbuik hoe die staat.
Anyway had ik maar van die abs zoals jij hebt of zoals die maat van me heeft.

• #1.189
Tja abs daar heb ik inderdaad mazzel mee.
Heb ze inderdaad altijd wel gehad maar ik heb ook mijn leven lang gesport en geen jaar over geslagen
Vanaf mijn 8e gevoetbald
Toen ik 18 was had ik al een goed fysiek alleen graaddroog mager
Pas op mijn 32e ben aan fitness gaan doen
Toen werden de buikspieren alleen maar groter
Maar goed jij hebt vast weer andere pluspunten waar ik jaloers op kan zijn

• #1.190
Vandaag een vrije dag omdat mijn zoon weer opgehaald moest worden van Schiphol
10 dagen USA was voorbij, gesloopt kwam hij terug met een jetlag
Maar goed... Ik was dus toch vrij dus dan maar trainen
Borst
Chestpress machine 12x90. 12x100 12x110 10x120 8x130
Bench press 15x30 12x50 10x60 5x70 4x70
Incline press 12x30 12x40 10x50 8x60
Dumbbell flyes 4x 12reps x14 kg p hand
Dumbbell press 4x5reps 22 kg p/hand (was me toch iets te zwaar aan het einde)

Triceps push down 12x21 3x12 x27,5 kg
Overhead triceps extention 4x12x21 kg
Kick back 4x12x 12kg
Liggende french press 4x12reps x14 kg dumbbells p hand
Bench pres small grip 4x20 reps stang20 kg

Crunches op swissbal ball 4x50 reps
Legg raises 4x15 reps

Laatst bewerkt:
Een knaller van een training man. Pffff petje af die BP.

Geen klachten van je rug en biceps training gehad? Ziet er in ieder geval weer goed uit Grosje! Nu hopen dat de klachten beperkt blijven. ;)

• #1.193
Thanks, ik ben weer op de goede weg
Durf meer kracht te zetten met de machine dus daar had ik me zelf al vermoeit
Maar de losse bench ging wel weer aardig maar nog niet echt een makkie
Vroeger kon ik net die 10 of 15 kg meer
Wie weet haal ik dat over een tijdje wel weer, maar nogmaals zonder al te veel reactie trainen is voor mij al de beloning

Het belangrijkste is dat je kan blijven trainen en dan maakt gewicht ff niets uit. Gezondheid gaat altijd voor.

• #1.195
Het belangrijkste is dat je kan blijven trainen en dan maakt gewicht ff niets uit. Gezondheid gaat altijd voor.

Klopt helemaal en daar kom je pas achter als je zelf iets vervelends mee maakt.
Nu ben ik nog echt gezond op een pijntjes na... Dus echt te klagen heb ik niet ;)

Klopt helemaal en daar kom je pas achter als je zelf iets vervelends mee maakt.
Nu ben ik nog echt gezond op een pijntjes na... Dus echt te klagen heb ik niet ;)
Kan het alleen maar beamen... je leert pas echt gezondheid waarderen als je het (bijna helemaal) kwijt bent geweest.

Mooie training! :)

Hopps, 5 om 5 oef, geen gezeur Gros doet t gewoon!! Erg netjes hoor! Fijn dat de klachten steeds meer en meer naar de achtergrond verdwijnen..! Top

• #1.198
Kan het alleen maar beamen... je leert pas echt gezondheid waarderen als je het (bijna helemaal) kwijt bent geweest.

Mooie training! :)

Thanks

---------- Post toegevoegd 8 May 2013 om 10:33 ----------

Hopps, 5 om 5 oef, geen gezeur Gros doet t gewoon!! Erg netjes hoor! Fijn dat de klachten steeds meer en meer naar de achtergrond verdwijnen..! Top

Ja het gaat steeds iets beter dus ik verleg mijn grenzen met trainen.
Gisteren heb ik me niet echt ingehouden en vanochtend niet zo veel reactie dus mag niet klagen.
Armpjes zijn wel zwakker geworden de laatste tijd dus daar kan ik nog wel wat voordeel uit halen bij het benchen en bij de rugoefeningen. Techniek blijft nu gewoon het belangrijkste, niet gek doen om toch die 5 kg meer te pakken maar proberen de oefening netjes uit te voeren. Fysiek ziet er momenteel ook niet slecht uit heb niet echt het idee dat ik lichter qua gewicht wordt maar ik oog wel droger. Dus misschien toch spierwinst:p
Er is echter wel een groot verschil tussen de ochtend (vrij strak) en de avond (bolle buik) maar dat zal toch wel met de core spieren te maken hebben (nog harder trainen dus)

Laatst bewerkt:
Ja ik kan niet mijn vingers tussen de gleuf vastklemmen ( dit gaat mooie antwoorden opleveren :). ) maar ik verdien mijn centen ook niet met bb

Vanavond vol getraind
Niet ingehouden want ik had een goed gevoel ( weet alleen de gewichten niet meer exact )
Latt pull 12x57 12x64 10x71 8x78 met straps Pfff
Low row 12x50 12x60 10x70 8x70
Bor 4x12 x50 kg
Hammerstrenght high row 12x30 3x12 x35 kg (per kant)
Dumbbell row 4x12 x28 kg

Biceps curl machine 4x12x25 kg
Hammer curl 9kg dumbbell 4x12reps
Ez stang 20 kg 4x12 reps

Even op de loopband gewandeld tegen de spierpijn

.........en men zit op meso te wachten ?

Ik heb me voorgenomen me niet meer te laten verleiden tot zulks soorts reply's :D

• #1.200
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven