XXL Nutrition

Kan na je 40ste je lichaam nog blijvend veranderen ?

Eigenlijk wil ik het op het moment nog iets té hard, ondeduldig, zeer snel willen gaan met AAS, vooral je ziet dan jongeren in 1j tijd ongelooflijk transformeren door gebruik, tja en je zou dat ook willen...
Nu heb ik ook nog een beetje te maken met het feit dat ik zo graatmager begonnen ben, een man van 1m80 en 80 kg, zou al half beest zijn als hij in 2j 19kg wint, terwijl ik nu pas een normaal mannenfiguur heb, dus best nog wat geduld hebben, heb eigenlijk duegd gehad van al die reacties hier te lezen, je hoor toch heel andere dingen hier tussen de 35+ dan tussen de jonge kerels.
Ik weet, ben ik dan bv binnen 5j een stuk verder, dat ik dan het meest voldoening zou hebben het natural gedaan te hebben

• Topic Starter Topic Starter
Beste Lukie'

En je wast die hemden op de juiste temperatuur?;)

Groet,Imker

na n bepaalde leeftijd gaan je spieren minder goed groeien maar bodybuilding is altijd goed ,voor iedere leeftijd , er zijn genoeg bb'ers van 60 ,70 jaar met n goede fysiek .

http://www.youtube.com/watch?v=-5om6gbDwA8&feature=player_embedded#

en kijk maar eens naar bert goodrich,allereerste mr.america ,hoe die eruit zag op zijn 72ste ,kan niet direct n pic van hem vinden helaas

kijk ook maar eens in dit topic, dat zal je wel motivatie geven man ! never give up,dominate ! http://forum.dutchbodybuilding.com/...op-oudere-leeftijd-212404/?highlight=leeftijd

Laatst bewerkt:
Vanaf je 40ste neemt het testosteronniveau langzaamaan geleidelijk af, maar tussen je 40ste en 60ste is het doorgaans nog voldoende om spiermassa op te bouwen. Als je maar bereid bent om keihard te rossen als een beest met zware barbell oefeningen. En goed eten en rusten natuurlijk.

ik train nu sinds 2 maand uitsluitend 5x5 met enkel compounds, ziet er naar uit dat het beter zal gaan

Ben ik echt de enige die gewoon gek word van al die info ?
Wel shakes, geen shakes, kort intervallen, lange duurtrainingen, zonder AAS geen succes, naturel best, koolhydraten, proteinen, eiwitten, vetten enz enz enz. Ik word er krankjorum van.

Ik heb het ook geweldig moeilijk om me aan een dieet te houden. Het afschaffen alle snackrommel, gefrituurde dingen is simpel. Maar het georganiseerd krijgen van die maaltijden en ondertussen werken, vrouw en kinderen, ander hobbies ... ni simpel. Ik heb een wekelijkse snipperdag waar ik alles eet dat niet mag.

Ik vraag me dus af of het kan zonder op een semi-wetenschappelijke manier uw voedingspatroon te wijzigen ?
In mijn geval probeer ik wel om 6x per dag kleinere porties te eten. Neem ik voor het trainen een supplement en de whey shakes horen ook tot mijn vast eetpatroon. Ik probeer zoveel mogelijk kip,eieren, zalm en tonijn te eten. En ontbijt altijd zo snel mogelijk na het ontwake. Maar mijn verhouding proteinen, vetten en kh weet ik echt niet.
Ik train 4x per week (probeer ik tenminste) woensdag durf ik al eens overslagen want dankzij voetballen heb ik best wel gespierde benen en geregeld valt er een dag weg wegens gewoon geen tijd.
* maandag doe ik 4 borstoefeningen 8-10 reps in 3 sets. Hetzelfde voor biceps en eindig met 4 sets abs tot failure en zelfde voor schuine buikspieren
* dinsdag rug, triceps en schouders 4x -3*8-12
* woensdag benen
* donderdag idem als maandag + 's avonds voetbaltraining (matchke spelen niet veel bij voorstellen ;-)
* vrijdag idem als dinsdag
* zaterdag rust
* zondag voetbalcompetitie match.

Ben sinds een paar maanden met dit splitschema bezig want voorheen 3x per week fullbody nam gewoon veel te veel tidj in beslag. (minstens 2h in de gym, nu 1h zonder extra cardio max)

Ik ben 41j, weeg 79-80 kg (kom van 94), volgens mijn bizarre weegschaal schommelt mijn vetpercentage tussen 16 en 20% en train nu ongeveer 3j. Ben wel slank en heb meer spieren maar kom zeker niet in de buurt van de foto's van de forumleden hier :-(

Ellke training wordt voorafgegaan van een kwartier lopen op de loopband en tijdens het voorseizoen loop ik 3x per week tussen 30-60 minuten om conditie op te doen.

Ben ik nu verkeerd bezig of wat mankeert er om de stap naar een echt slick lijf te zetten ? Want al bij al spendeer ik best veel tijd in de gym maar heb het gevoel dat ik iets helemaal verkeerd doe.

Heeft iemand ervaring met androgel ? Heb het hier al geruime tijd liggen maar durf er niet aan beginnen.

ach je bent al 14 kilo kwijt dat is zeker niet slecht toch...ik zou dat lopen op de band na je krachttraining gaan doen en elke spiergroep maar 1 keer per week trainen bv:
maandag borst en triceps
dinsdag benen kuiten
donderdag rug en biceps
vrijdag schouders

dan heb je meer tijd om te herstellen

thx voor de reacties ! Is het voldoende om op mijn leeftijd elke spiergroep maar 1x per week te trainen en toch nog spiergroei te hebben ? Lijkt me weinig precies.

thx voor de reacties ! Is het voldoende om op mijn leeftijd elke spiergroep maar 1x per week te trainen en toch nog spiergroei te hebben ? Lijkt me weinig precies.

je kunt elke spiergroep tweemaal trainen als je wil maar ik zou het niet doen
kin je in je sportclub geen groepsles volgen waarbij bepaalde spiergroepen samen getraind worden ??

dat bedoelde ik met dat je misschien teveel doet, 1 x per week goed knallen op een spiergroep is genoeg

Bedoel je zo'n LesMills toestanden ?

yepp bodycombat is toch goed vind ik
en ook kickfun als het correct gedaan wordt zoals bij ons : is een echte bokstraining met warming up en cooldown en meppen op een vaste bokszuil plus verdedigingstechnieken leren maar wij mogen wel naar onze tegenstander toegaan maar hem niet touchen ...

dat bedoelde ik met dat je misschien teveel doet, 1 x per week goed knallen op een spiergroep is genoeg

Denk je dat 4 oefeningen en 4 sets van 8-12 herhalingen voldoende is ? Ik neem je tips ter harte maar ik kan me moeiljk voorstellen dat je met zo "weinig" training toch veel resultaat kan halen. Denk dat ik het toch eens een maand ofzo ga uitproberen.

Denk je dat 4 oefeningen en 4 sets van 8-12 herhalingen voldoende is ? Ik neem je tips ter harte maar ik kan me moeiljk voorstellen dat je met zo "weinig" training toch veel resultaat kan halen. Denk dat ik het toch eens een maand ofzo ga uitproberen.

je dient aan splittraining te doen op een correcte wijze
ofwel de raad van je trainers te volgen zoals bij mij trainer van kickfun is lic.
kiné en geeft je voedingsadvies alsook trainingsadvies

4 oefeningen van 4 sets vind ik nog teveel,
voor borst en rug doe ik 8 werksets en voor biceps, triceps en schouders 6 werksets (alle tot failure)

Terug
Naar boven