Fitness Seller

Kan Niet Groeien Door Lichaamsbouw?! waar of niet waar?

Tymen

Colossal Veteran
10.000 berichten
Waardering
1.077
Lengte
1m78
laatst was ik weer in de sport zoals ik elke week 4/5 keer kom.
Nu stond ik weer op de weegschaal en die gaf nog steeds zon beetje hetzelfde gewicht aan!!!

ik vroeg dus aan de professionele begeleider hoe het kan dat ik niet groei, hij zei het volgende,
je hebt je lichaamsbouw niet mee zitten dus je kunt net zo hard trainen als je wilt maar je zult niet veel spiermassa aan gaan maken.

in het kort ik kan net zo goed nu nog stoppen want ik word toch niet gespierder!

IS DIT WAAR?! EN KAN IEMAND MIJ VERDER HELPEN MET MIJN PROBLEEM?!

Dit is mijn schema + Body pictures:

Zie Bijlage

Verder probeer ik elke dag rond de 3000 calorieën naar binnen te krijgen met op z'n minst 120 eiwitten
bekijk mn stats voor body age weight length enz enz.

Gr Tymen

DSC00286.jpg

DSC00295.jpg

Laatst bewerkt:
Wat een onzin, tuurlijk kan je wel spiermassa erbij krijgen! Je hebt 3 verschillende lichaamtypes(in brede zin, want er zijn wel meer) namelijk Ectomorph, mesomorph en endomorph. Aan de foto's te zien neig jij een beetje de ecto kant uit. En dat betekent dat jou verbranding hoger is dan de meso's of endo's dus je moet gewoon meer eten dan de rest.

Maar komop, de spieren die je nu hebt ben je ook niet mee geboren. Die instructeur zit echt vol met bullshit... Damn wat haat ik het dat ze zulke domme mensen in een sportschool laten rondlopen

schop onder zn hol geven die "profesionele" instructeur. natuurlijk kun je zat massa aanzetten en bij jouw soort lichaamstype ziet het er veelal bruter uit als je behoorlijk wat massa hebt dan bij iemand die zgn wel zn type meeheeft.

Ongeloofelijk, weer zo'n staaltje volstrekte onzin van ondeskundig personeel.
Ik kan hier iedere keer zo boos over worden want die soort ''begeleiders'' besmetten het imago van een hele beroepsgroep.

Natuurlijk kan ook jij groeien. Al die onzin over ecto, meso, endo. Vergeet die theorieen alsjeblieft gelijk.
Ik zit al bijna 25 jaar in het vak als personal trainer, wedstrijd bodybuilder, supplementen verkoper, fitness trainer, begeleider van wedstrijd jongens etc.
In al die jaren heb ik ecto's schitterende lijven op zien bouwen, meso's vet zien blijven, endo's af zien haken.

Weet je waar het echt om draait? TOEWIJDING!
Week in, week uit snoeihard trainen. Week in week uit met je voeding bezig zijn. Niet voor een maand of een jaar, maar voor altijd. Dat is de enige manier of het lichaam van je dromen op te bouwen en dat heeft niks met je lichaamstype te maken. Natuurlijk kunnen genen uiteindelijk een beperkende factor spelen maar 99,99% van de sporters komt nog niet in de buurt van zijn uiteindelijke potentieel.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
oke nu heb ik al redelijk antwoord op mijn eerste vraag.
maar je voelt hem al aankomen... hoe kan het dan dat ik geen progressie meer boek (lichaamsgewicht)
ik boek nog steeds constant progressie met mijn kracht.

ik ben wel toegewijd: ik ga al een half jaar braaf 4/5 dagen in de week naar de gym en dwing mezelf om op z'n minst die 3000 te halen per dag:yes:

ik denk dat het probleem bij mijn voeding ligt, maar als ik met "gewone" voeding 3000 calorieën binnen krijg, dat moet toch meer dan voldoende zijn?!
ik hou dat al 2 weken vol, maar blijf toch de hele tijd zo rond de 63 kilo hangen...:headbang:

ik wissel ook af met schemas en oefeningen voor de nodige prikkels.:D
AL HET ADVIES IS WELKOM!!!!

Ja ben ik het volledig mee eens. Ik heb ook een hele hoge verbranding. Ik eet en ik eet en kom best langzaam aan maar die spieren die groeien wel alleen lijkt dat misschie nniet zo omdat je het verschil niet ziet maar inderdaad heb geduld. Het is juist een voordeel dat je een goede verbranding hebt en ik was eerst ook niet superbreed gebouwd maar laatste tijd groei ik als een gek in de breedte zonder veel gewicht aan te komen. Ga gewoon lekker door met trainen. Je doet het toch ook voor je plezier, afleiding en het gevoel van voldoening erna. Tenminste dat zijn ook redenen voor mij waarom ik het doe, en natuurlijk om een mooie spiermassa te krijgen. En anders is misschien een weightgainer een optie. Of gewoon een goed supplement voor die extra calorieën.

Uhh nou ik vind dat je er niet slecht uitziet hoor :) je armen vooral ik zou liever willen dat ik te licht was ipv te zwaar maargoed. Ik heb niet er goed advies voor je maar ik dacht ik laat mijn mening spreken ;)

Nog meer calorieen naar binnenwerken zou ik zeggen.

Oja en nog iets. Neem eens een keertje bijvoorbeeld een hele week rust en eet die week veel. In de rustfase maakt je lichaam de meeste spiercellen aan. Misschien train je wel wat té hard. Heb ik een tijdje ook gehad waardoor ik qua kracht nauwelijks groeide en me afvroeg wat ik fout deed.

Wat een onzin, tuurlijk kan je wel spiermassa erbij krijgen! Je hebt 3 verschillende lichaamtypes(in brede zin, want er zijn wel meer) namelijk Ectomorph, mesomorph en endomorph. Aan de foto's te zien neig jij een beetje de ecto kant uit. En dat betekent dat jou verbranding hoger is dan de meso's of endo's dus je moet gewoon meer eten dan de rest.

Maar komop, de spieren die je nu hebt ben je ook niet mee geboren. Die instructeur zit echt vol met bullshit... Damn wat haat ik het dat ze zulke domme mensen in een sportschool laten rondlopen

Nog meer oeroude fabels?

Hier is het geheim:

Meer eiwitten. Harder trainen. Harder rusten.

of was het nou milk en dbol?

JEEZZUUSSS!!!! Nog meer?!

ik zit nu al af en toe te wurgen met het eten:grumble:

well so be it.... hoe zit dat dan verder met eiwit, koolhydraten en vet?

Hoezo harder trainen? Het lijkt mij als je minder hard traint je minder calorieen verbrandt en je dus eerder aankomt?

Maar ff zonder grappen en grollen. Ik had eerst ook dat probleem. Ik ben toen aan de weightgainers gegaan en ik weeg nu 107 kg!

Uhh eten enz moet je opbouwen lijkt me als je niet gewent bent om echt veel te eten begin dan gewoon met een kleinbeetje meer zo zou ik het doen

En lol harder rusten las ik net ik weet niet hoe je dat voor elkaar wil krijgen xD maar goed klinkt wel cool

IEdere lichaamsbouw kan spiermassa aanzetten!

maar wat is dan normaal voor een ecto om in een jaar te "kunnen" aankomen?

en is het mogelijk om met "gewone" voeding ook net zo snel aan te komen als met allerlei supplementen?

Dat lijkt me wel je kan flink aankomen maar dan in vet niet in spiermassa ik kan in een kleine maand zo 100kg wegen ipv van men 94kg

gewoon 4 jaar aan de weightgainer en daarna 8 weken aan de cardio, dan ben je beest

wat mij betreft mag er ook van vetmassa bij, met mijn gemiddelde van 10 millimeter bij de 4 punt meting.... 4 % is eigenlijk te weinig... word dan alles wat ik nu extra eet in het vet opgeslagen? om het vet balans in orde te houden?

wat mij betreft mag er ook van vetmassa bij, met mijn gemiddelde van 10 millimeter bij de 4 punt meting.... 4 % is eigenlijk te weinig... word dan alles wat ik nu extra eet in het vet opgeslagen? om het vet balans in orde te houden?

Verlies die onzekerheid. Je moet gewoon veel eten en trainen. That's it. Én minder zorgen maken om je BF%.

Terug
Naar boven