XXL Nutrition

Kan Niet Groeien Door Lichaamsbouw?! waar of niet waar?

ja **** je BF dat komt later wel als je wilt aankomen kijk je daar niet naar en zonder vet groei je ook niet als ik jou was zou ik zowiezo aan de gainer gaan om over die 3000kcal te gaan

• Topic Starter Topic Starter
Hoezo harder trainen? Het lijkt mij als je minder hard traint je minder calorieen verbrandt en je dus eerder aankomt?

Maar ff zonder grappen en grollen. Ik had eerst ook dat probleem. Ik ben toen aan de weightgainers gegaan en ik weeg nu 107 kg!

ik wil spiermassa aankomen geen vetmassa, althans spier heeft de prio!

ja **** je BF dat komt later wel als je wilt aankomen kijk je daar niet naar en zonder vet groei je ook niet als ik jou was zou ik zowiezo aan de gainer gaan om over die 3000kcal te gaan

ik kijk ook niet zo zeer hoeveel vet ergens in zit....
je kunt toch ook gewoon met je normale voeding verder komen?!
Ziet het trainingschema er goed uit? zelf samen gesteld:D
let niet op de gewichten......

Laatst bewerkt:
ik kijk ook niet zo zeer hoeveel vet ergens in zit....
je kunt toch ook gewoon met je normale voeding verder komen?!
Ziet het trainingschema er goed uit? zelf samen gesteld:D
let niet op de gewichten......

Nog éénmaal: Meer eten wil je meer groeien. Welk onderdeel snap je niet. En superclean gainen is lastig. You just need some calories.

Dikke bullshit. Zo ecto ben jij niet eens. Gewoon zwaar liften en goed vreten en alles komt goed.

Hoi, naar mijn mening heeft die begeleider gelijk, het is echt super belangrijk wat voor lichaamsbouw je hebt, er zijn zoveel mensen hier op de sportschool die zich hellemaal suf trainen maar niks groeien, dus volgens mij is dat erg belangrijk, dan kom je ook heel makkelijk aan als je goede bouw hebt,klinkt keihard maar zo heb ik het wel geleerd op de sportschool waar ik heen ga, die begeleider daar zegt ook gewoon direct tegen een persoon of die aanleg heeft of niet(wat niet altijd even goed is voor het aantal klanten:p)Maar volgens mij kun je met ecto erg gespierd worden alleen wel een stuk moeilijker kost langer en je moet natuurlijk een eetschema hebben, maar is zeker goed mogelijk!En misschien valt het groeien bij ecto´sminder op omdat je bij hun de spieren meestal al ziet ziten, je ziet er erg goed uit trouwens!Vooral armen!

je moet gewoon steeds elke week 100 calorien toevoegen zodat je went aan de hoeveelheid eten. en bulken zonder ook maar wat vet te gainen gaat je mss wel lukken maar dan bouw je ook een stuk langzamer spiermassa op. gooi je kcal gewoon omhoog en die kilo's komen op een gegeven moment vanzelf. en als je nog niet genoeg kunt eten kun je altyd zolang al een weightgainer gebruiken. drinken gaat namelijk makkelijker als eten.

succes

Hoi, naar mijn mening heeft die begeleider gelijk, het is echt super belangrijk wat voor lichaamsbouw je hebt, er zijn zoveel mensen hier op de sportschool die zich hellemaal suf trainen maar niks groeien, dus volgens mij is dat erg belangrijk, dan kom je ook heel makkelijk aan als je goede bouw hebt,klinkt keihard maar zo heb ik het wel geleerd op de sportschool waar ik heen ga, die begeleider daar zegt ook gewoon direct tegen een persoon of die aanleg heeft of niet(wat niet altijd even goed is voor het aantal klanten:p)Maar volgens mij kun je met ecto erg gespierd worden alleen wel een stuk moeilijker kost langer en je moet natuurlijk een eetschema hebben, maar is zeker goed mogelijk!En misschien valt het groeien bij ecto´sminder op omdat je bij hun de spieren meestal al ziet ziten, je ziet er erg goed uit trouwens!Vooral armen!

Train like an animal, eat like a horse, sleep like a baby, grow as a weed.
Beter gezegd: Ectomorph of niet, groeien kan IEDEREEN.
Gewoon goed en gedisciplineerd trainen, eten, en rusten. En VOORAL niet naar fitnessinstructeurs luisteren die je de put in willen praten.

waarom heeft nog niemand wat over zen trainings schema gezegd? Hij maakt teveel reps
@ TS: Begin met een reprange van 6-8 en gooi het gewicht omhoog bij de oefeningen

Als ik jou was zal ik eerst eens minderen met trainen, geloof mij nou dat 5 keer in de week echt te veel is, pas tijdens de rust groei je, als je bijna elke dag krachttraining doet raak je voor je het weet overtraint, heb ik ook gehad, ben nu wezen minderen naar 3 keer in de week trainen. Alle spiergroepen 1 keer in de week trainen.
Veel eten is ook geen oplossing je moet vaak en gevarieerd eten. Best is om de 2 uur. In ochtend vooral eiwitten en kolydraten, middag vooral kolydraten, ik de avond zal ik het vooral bij eiwitten houden zoals kwark. Dit komt neer op ongeveer 6 maaltijden per dag ( dat veel effectiefer is dan heel veeel in 1 keer)

Ik zou het dus zo proberen ik ben zelf ook blijven hangen op 65 kg, toen ik meer ruste en om de 2 uur at ben ik in korte tijd 5 kg erbij gekomen, en nu alleen nog maar omhoog aan het gaan, tijdens de trainings dagen ben ik helemaal perfect uitgerust zodat ik me goed op me oefeningen kan focussen.

Als het dan nog niet werkt kan je evt creatine proberen maar dat raad ik je nog voorlopig niet aan.

Ook door de oefening correct uit te voeren zal het beter effect hebben hebben op je spiergroepen, Dus niet letten op het gewicht dat je pakt maar coccentreer je op de oefening dus als je bijv. bench press laat de stang niet tot je nek zakken, maar tot onderkant van je borst en hou je schouders op een plek, spanning erop houden enzovoort, met juiste techniek, kan je ook progressie maken.

Wat is je vet%?

Laatst bewerkt:
voor iemand van 17j en ecto-type is 3000 kcal idd veel te weinig. ik zou naar 4500/5000
gaan met weightgainer, heb ook eerst hele tijd gainer gebruikt, zat aan 5000+ kcal, kreeg wel buikje, ook wat door leeftijd, zit nu zonder gainer aan 4500 kcal, ben in 16 maand van 60/62 naar 80kg gegaan.
wat wel iets kan zijn van lichaamsbouw dat in hett begin wat probleemjes kan geven, is als je een lichte skeletbouw hebt, maar ja je bent 17, dus skelet zal nog ferm groeien, veel melkprodukten in dieet nemen, voor de calcium.
ikzelf heb al 2 keer naar de dokter gelopen, had pijn aop bepaalde plaatsen van skelet, dat rekt mee open zegt de dokter, het groeit niet meer op mijn leeftijd, en was kraakbeen dat opentrok, melkprodukten schijne ook voor kraakbeen goed te zijn zegt de dokter, ik vind die instructeur ook maar een kwakkel

Als ik jou was zal ik eerst eens minderen met trainen, geloof mij nou dat 5 keer in de week echt te veel is, pas tijdens de rust groei je, als je bijna elke dag krachttraining doet raak je voor je het weet overtraint, heb ik ook gehad, ben nu wezen minderen naar 3 keer in de week trainen. Alle spiergroepen 1 keer in de week trainen.
Veel eten is ook geen oplossing je moet vaak en gevarieerd eten. Best is om de 2 uur. In ochtend vooral eiwitten en kolydraten, middag vooral kolydraten, ik de avond zal ik het vooral bij eiwitten houden zoals kwark. Dit komt neer op ongeveer 6 maaltijden per dag ( dat veel effectiefer is dan heel veeel in 1 keer)

Ik zou het dus zo proberen ik ben zelf ook blijven hangen op 65 kg, toen ik meer ruste en om de 2 uur at ben ik in korte tijd 5 kg erbij gekomen, en nu alleen nog maar omhoog aan het gaan, tijdens de trainings dagen ben ik helemaal perfect uitgerust zodat ik me goed op me oefeningen kan focussen.

Als het dan nog niet werkt kan je evt creatine proberen maar dat raad ik je nog voorlopig niet aan.

Ook door de oefening correct uit te voeren zal het beter effect hebben hebben op je spiergroepen, Dus niet letten op het gewicht dat je pakt maar coccentreer je op de oefening dus als je bijv. bench press laat de stang niet tot je nek zakken, maar tot onderkant van je borst en hou je schouders op een plek, spanning erop houden enzovoort, met juiste techniek, kan je ook progressie maken.

Wat is je vet%?

ik zorg ervoor dat elke spier op zn minst 48 uur rust krijgt zodat hij voldoende kan herstellen. dus dat zou tog niet zoveel uitmaken...

ik kan nietzo veel in een keer naar binnen werken dus probeer ik het in 6 maaltijden te klaren.
ik let dat weer niet op wanneer ik wat naar binnen werk, ivm wat beter is 's morgens, 's middags en 's avonds.

ik zorg altijd wel dat ik de oefening goed, rustig, gecontroleerd en "zwaar" genoeg uitvoer

ik zit altijd op de 8 min en 10 max reps

kijk mij mijn body stats voor BF%
maar ik verklap hem wel : 4%

ik zorg ervoor dat elke spier op zn minst 48 uur rust krijgt zodat hij voldoende kan herstellen. dus dat zou tog niet zoveel uitmaken...

ik kan nietzo veel in een keer naar binnen werken dus probeer ik het in 6 maaltijden te klaren.
ik let dat weer niet op wanneer ik wat naar binnen werk, ivm wat beter is 's morgens, 's middags en 's avonds.

ik zorg altijd wel dat ik de oefening goed, rustig, gecontroleerd en "zwaar" genoeg uitvoer

ik zit altijd op de 8 min en 10 max reps

kijk mij mijn body stats voor BF%
maar ik verklap hem wel : 4%

Een vet% van 4%? hoe heb je het gemeten?
Als ik jou was zou ik me vet% minstens naar 10 liefst 12 brengen want met een laag vet% is gebleken dat het ook vrij moeilijk is om spiermassa aan te komen vandaar. Weigtgainers kunnen zeker de doorbraak geven als het met voeding echt niet wil lukken!
Je gaat dan wel meer vet aankomen maar ook zeker spier

Je mag wel wat van mijn vet hebben hoor

4% is echt heel weinig :O

maargoed ik denk toch echt meer kalorieen ik denk dat je je voedingsschema iets wat moet aanpassen dan maar iets vetter eten. Ik zou geen weightgainers nemen probeer eerst gewoon iets vetter eten te nemen en als je dat bij elke maaltijd zou doen zit je al heel gauw op 4000 en dat eerst een tijdje en dan zien hoe je lichaam daarop reageert en anders nog iets meer.

Een vet% van 4%? hoe heb je het gemeten?
Als ik jou was zou ik me vet% minstens naar 10 liefst 12 brengen want met een laag vet% is gebleken dat het ook vrij moeilijk is om spiermassa aan te komen vandaar. Weigtgainers kunnen zeker de doorbraak geven als het met voeding echt niet wil lukken!
Je gaat dan wel meer vet aankomen maar ook zeker spier

ik heb laatst nog een 4 puntsmeting gedaan en kwam uit op 4%. te weinig ik weet het...

ik wil het eigenlijk bij "normale" voeding houden. dus geen supplementen heb ik na een maand nog geen resultaat dan word het toch de weightgainer....

Alvast dank voor al het advies :D

even een conclusie:

Meer eten, Veel Meeeeer eten :D (4000+ calorieën)
Meer vetten
Minder reps Meer Gewicht (6-8 reps)

thats it?! easy hea....;)

een pak chocomel per dag kom je ook ver mee

Niet groeien door een bepaalde lichaamsbouw is niet waar, maar als je een smalle bouw hebt zal het vrij lastig voor je worden om een klerenkast te worden.

(...) het is echt super belangrijk wat voor lichaamsbouw je hebt, er zijn zoveel mensen hier op de sportschool die zich hellemaal suf trainen maar niks groeien (...)
En weet je waarom die lui niet groeien? Omdat ze niet genoeg eten. Ze krijgen niet genoeg calorieën binnen om te groeien. Zo simpel is het. Iedereen kan groeien, dat gezeur over lichaamstypes gaat feitelijk gezien nergens over; wanneer er genoeg calorieën gegeten wordt, groeit IEDEREEN.

Dus ook als jij wilt groeien, Tymen, moet je gewoon meer eten.

voeg pindakaas of een handje noten toe aan je schema

dat is al rond 600 kcals extra.

Terug
Naar boven