XXL Nutrition

Kan Niet Groeien Door Lichaamsbouw?! waar of niet waar?

en nog een tip: om de 2 maanden wisselen van schema, dus andere oefeningen

• Topic Starter Topic Starter
ik heb nu nog vakantie wat mijn voeding schema wat moeilijker maakt..

dit ben ik van te gaan eten en drinken:
8 uur:
0,5 liter brinta + thee/melk

10 uur:
2-4 boterhammen met variërend beleg + kleine snack+ 0,2 ltr drinken (appelsap/chocomel/sinaasappelsap/yogidrink)

12 uur:
2-4 boterhammen met variërend beleg + kleine snack+ 0,2 ltr drinken (appelsap/chocomel/sinaasappelsap/yogidrink)

14: uur

16 uur:
2 beker melk

18 uur:
Lunch time :)
Zo +Ma + Di = gekookte aardappelen + vlees + groente.
Wo = Pannekoeken
Do = Pasta!
Vrij= gebakken aardappels + vis/kip + groente
Za= Pasta/ei/aardappels enz enz

20 uur:
@ sportschool!

21 uur:
0,5 liter brinta/blik tonijn + melk

22 uur: +- bedtijd.....

de tussendoortje en snoepgoed zijn niet geheel meegeteld..

nou dat zou het hem toch wel moeten doen?!?!

Die 'professionele' begeleider mogen ze zo ontslaan, de bullshit die ze universeel uitkramen.. Wtf..

Eet 4000kcal i.p.v. 3000 als je niet aankomt. En niet zeggen dat het moeilijk is want dat is het niet. 3 liter volle melk per dag en je zit al bijna op de helft van de 4000, rest moet wel lukken in vast voedsel toch?

Nou ik denk niet dat je alles moet gaan focussen op 1 product dat lijkt me nou ook weer niet goed gewoon bij elke eetgelegenheid een iets vetter product als je alleen maar pindakaas gaat eten of chocomel drinkt dan balanceer je het niet goed in mijn ogen maar ik kan het fout hebben

ps, ik zie dat er al heel wat posts intussen zijn bijgekomen maargoed

btw veel water drinken voeg dat maar toe minstens anderhalf liter water of desnoods op de sportschool aangezien je toch al een vol eetschema hebt

ook gezond blijven eten he, dus als tussendoortje fruit, drink veel melk en 10 glazen water ik drink ook veel multivitaminesap

Dat zelfde had ik ook. ik bleef maar op de 59kg toen der tijd. Ik kwam geen gram aan ook al at ik veel en ging het trainen prima. Dit heeft een half jaar geduurd en ineens uit het niets, elke keer dat ik op de weegschaal ging staan was ik zwaarder. Geen kilo's natuurlijk maar wel genoeg gram om het verschil te zien, na 3 maanden was ik ook 6kilo zwaarder.

Gewoon vol houwe dus, dag in dag uit. vakantie of weekend. Elke dag moet je door gaan en dan komt het vanzelf. Zolang je geen discipline hebt ken je er beter mee stoppen.

dicipline is denk ik het belangerijste woord in bb, niks gaat vanzelf! zeker niet stoppen gewoon blijven doorzetten, ik ken iemand die is van 55 naar 62 gegaan, ik train altijd samen met hem , gewoon knallen en wees gemotiveerd

Die 'professionele' begeleider mogen ze zo ontslaan, de bullshit die ze universeel uitkramen.. Wtf..

Ja precies! Ik las net hier ook van iemand die een trainer heeft die beweert te kunnen zien hoeveel potentieel iemand heeft. Ik zou graag eens met deze "Char'' een keertje willen babbelen.
Natuurlijk heeft iedereen een bepaald potentieel maar dat kun je niet zomaar zien.
Door zijn smalle lichaamsbouw kan een ectomorph lijf er gigantisch indrukwekkend uitzien met een pak massa. Stel je voor een bovenarm van 45cm met een smalle pols en elleboog of eentje met een brede pols/elleboog. Welk steekt het meeste af?

Maar goed, praat jezelf vooraf niet allerlei beperkingen aan want dan heb je de smoezen al klaar liggen op het moment dat het niet lukt.
Je bent nog jong dus train zwaar maar verstandig. 3-4 per week is meer dan voldoende. Iedere training alles uit de kast halen. Goed eten, ook op rustdagen en heel veel geduld hebben.
Een voetballer wordt geen top voetballer in een jaar, een tenniser geen top tenniser en ook een bodybuilder krijgt geen Olympia fysiek in een jaar, ook niet in 2 of 3.

Nog een tip, vloeibaar voedsel gaat gemakkelijker binnen. 1 Liter melk in de blender, banaan, ijs en ei:drinken maar die handel!!!

Hoi, naar mijn mening heeft die begeleider gelijk, het is echt super belangrijk wat voor lichaamsbouw je hebt, er zijn zoveel mensen hier op de sportschool die zich hellemaal suf trainen maar niks groeien, dus volgens mij is dat erg belangrijk, dan kom je ook heel makkelijk aan als je goede bouw hebt,klinkt keihard maar zo heb ik het wel geleerd op de sportschool waar ik heen ga, die begeleider daar zegt ook gewoon direct tegen een persoon of die aanleg heeft of niet(wat niet altijd even goed is voor het aantal klanten:p)Maar volgens mij kun je met ecto erg gespierd worden alleen wel een stuk moeilijker kost langer en je moet natuurlijk een eetschema hebben, maar is zeker goed mogelijk!En misschien valt het groeien bij ecto´sminder op omdat je bij hun de spieren meestal al ziet ziten, je ziet er erg goed uit trouwens!Vooral armen!

Ik heb ook het omgekeerde gezien in de gym waar ik train. Van die gasten die max. 3X per week trainen en ineens heel gespierd worden. Eén zo een gast komt volgens mij uit arnemuiden. Paar maanden terug nog vrij skinnie nou loopt hij een beetje stoer rond in zijn hemd en ineens heeft hij flinke massa, ra ra hoe kan dat:D
Wat me opvalt is dat die gasten die kuren helemaal niet zo sterk zijn.

Ja precies! Ik las net hier ook van iemand die een trainer heeft die beweert te kunnen zien hoeveel potentieel iemand heeft. Ik zou graag eens met deze "Char'' een keertje willen babbelen.
Natuurlijk heeft iedereen een bepaald potentieel maar dat kun je niet zomaar zien.
Door zijn smalle lichaamsbouw kan een ectomorph lijf er gigantisch indrukwekkend uitzien met een pak massa. Stel je voor een bovenarm van 45cm met een smalle pols en elleboog of eentje met een brede pols/elleboog. Welk steekt het meeste af?

en toch zou ik liever een 45 cm arm met monsterpolsen willen als ik tussen de 2 moest kiezen.

ga zo verder, als ik je fotos zie ziet er toch al prima uit voor 17

Er is al een hoop gezegd, met als belangrijkste advies, meer eten en doorzettingsvermogen.

maar wat is dan normaal voor een ecto om in een jaar te "kunnen" aankomen?

en is het mogelijk om met "gewone" voeding ook net zo snel aan te komen als met allerlei supplementen?

Probeer gewoon elke maand een kilo aan te komen, lukt dat niet, gooi je calorieen weer omhoog. Je bent nog maar 17 en ik vind dat je al goed bezig bent voor je leeftijd. Heb geduld en blijf keihard trainen.

Hoi, naar mijn mening heeft die begeleider gelijk

Wat een verschrikkelijke bullshit. Die begeleider zit hem keihard te demotiveren, hoe kun je het daar nu mee eens zijn. De reden dat mensen niet groeien is dat ze niet genoeg eten en of verkeerd trainen. Ieder "lichaamstype" kan groeien, de een wat sneller dan de ander, maar iedereen kan groeien.

Keep it up!

Terug
Naar boven