Fitness Seller

Aankondiging Kandidaten Holland's got powerliftingtalent gezocht!

ik heb ook een mailtje gestuurd
wel heel erg simplistisch
lijkt net of ik niet echt interesse heb bedenk ik me net
moet ik hiermee nog iets doen ?

• Topic Starter Topic Starter
ik heb ook een mailtje gestuurd
wel heel erg simplistisch
lijkt net of ik niet echt interesse heb bedenk ik me net
moet ik hiermee nog iets doen ?

Als Pjotr meer informatie nodig heeft, zal hij zich wel bij je melden...hij heeft toegezegd om dit weekend de mailtjes te beantwoorden.
Hij zal nu wel op zijn werk zijn.

Damn...way to old :(

heb de vrijheid genomen het ook elders te posten. misschien dat het nog meer talenten op levert :)

Ja jammer genoeg ben ik ook te oud :( zit al tijdje na te denken om weer het powerliften op te pakken!

Goed initiatief, heb zelf alleen weinig zin om te powerliften.

ging net trainen bij Atlas en wie kom ik daar tegen? Pjotr v/d Hoek :p die was daar aan het trainen met Pardeep kailey en Sandra (haar ken ik zelf niet)
dus ook met pjotr er wat over gepraat en hij heeft me nog een beetje geholpen met mijn training. de mailtjes die iedereen terug verwacht zou hij morgen en overmorgen gaan verwerken.

Waarvoor beperken met max leeftijd?
Je kan toch ook een groep +23 jaar maken?

Waarvoor beperken met max leeftijd?
Je kan toch ook een groep +23 jaar maken?

Ik denk omdat de powerliftingbond, net zoals bij alle andere sporten, talenten zoekt bij jonge adolescenten: zij zijn namelijk in staat om veel kennis te absorberen en zijn nog kneedbaar (dit laatste bedoel ik niet negatief).

Toch zou ik wel met meer beleid jongens onder de 18 jaar - die nog niet volgroeid zijn in beide opzichten - trainen. :D

Ik denk omdat de powerliftingbond, net zoals bij alle andere sporten, talenten zoekt bij jonge adolescenten: zij zijn namelijk in staat om veel kennis te absorberen en zijn nog kneedbaar (dit laatste bedoel ik niet negatief). :D

Dat laatste is afhankelijk van de bereidheid van de atleet. Wat wil je en wat heb je daar voor over. Als trainer/coach kijk ik naar die aspecten en dan is leeftijd geen issue.

Dat laatste is afhankelijk van de bereidheid van de atleet. Wat wil je en wat heb je daar voor over. Als trainer/coach kijk ik naar die aspecten en dan is leeftijd geen issue.

Je hebt helemaal gelijk, ik wilde dan ook niet 'betweterig' doen en gaf alleen een algemene, generaliserende verklaring. ;)

Nu bedenk ik me ook net dat jouw insteek inderdaad altijd moet gelden: bedankt voor de terechtwijzing. :D

Ik ga denk ik maar weer terug naar m'n plantjes water geven ...

Of gewoon lekker trainen. De plantjes hebben afgelopen periode wel genoeg water gehad ;-) groet, wimwam

Ik denk omdat de powerliftingbond, net zoals bij alle andere sporten, talenten zoekt bij jonge adolescenten: zij zijn namelijk in staat om veel kennis te absorberen en zijn nog kneedbaar (dit laatste bedoel ik niet negatief).

Toch zou ik wel met meer beleid jongens onder de 18 jaar - die nog niet volgroeid zijn in beide opzichten - trainen. :D

Ik ben het met deze post wel eens hoor :).
Ik als 40 plusser ben niet meer zo "kneedbaar" ;)
Twee bekende spreekwoorden luiden dan ook: een goed begin is het halve werk & jong geleerd is oud gedaan!
Laat ik mezelf als voorbeeld nemen...ik heb jarenlang zonder fatsoenlijke begeleiding getraind en heb me toen verkeerde technieken aangeleerd...niemand die je ergens op wees.
Ik zou het geweldig gevonden hebben als er in "mijn" tijd zulke initiatieven geweest zouden zijn geweest (wellicht zijn die er geweest, maar hoorde je daar niets van, omdat we toen nog geen internet hadden, ja jongens ik ben een echte dino ;)). Die kans om een goede start te maken wil de NPB graag aan jongeren bieden...en ik vind dit een prima initiatief en ondersteun dat van ganser harte.

Daarbij zijn er ook voor ouderen genoeg mogelijkheden om kennis te maken met de NPB (denk aan de beginnerswedstrijd waar geen leeftijdgrens was getrokken) en heeft Pjotr het alreeds zelf aangehaald dat er 13 december een extra workshop voor alle leeftijden komt.
Op zulke gelegenheden worden deelnemers vrijblijvend aangeboden om lid te worden van de NPB en aan PL/BD wedstrijden deel te nemen.
Als daar een talent tussen zit wat ouder is dan 23 jaar zal daar ook beslist aandacht aan worden geschonken en deze tezijnertijd ook wel uitgenodigd worden voor een centrale training met de selectie :).

Laatst bewerkt:

Ik vrees dat vanaf een bepaalde ouderdom, leeftijd toch wel een issue zal worden. Als bij jou iemand komt die 60 plusser is en zegt dat hij door jou getraind wil worden om mee te doen aan de Sterkste Man van Nederland, zeg je toch ook niet...O.K...je bent niet meer de jongste, maar hebt wel de bereidheid, dus ga ik je effies daarvoor klaarstomen. ;) En in elke sport waar een serieus topsportbeleid wordt gevoerd speelt leeftijd dus wel degelijk een issue. Natuurlijk heb je om een bekend voorbeeld te nemen bij voetballen de veteranen...prima dat de oudjes ook nog meedoen en het wellicht vaak nog beter kunnen dan menig jongere. Maar er is - om het in voetbaltermen te houden - naast het "gewone" nationale elftal ook nog zoiets als een "Jong Oranje" (nationaal voetbalelftal van onder de 21 jaar) en zijn er "scouts" die op zoek naar talent door het land trekken...de "scout" van de NPB is Pjotr en hij is op zoek naar geschikte "spelers"...;)

Laatst bewerkt:
Mooi initiatief, bij mij op de gym zitten ook twee selectieleden, rete motiverend man!

"iedereen" is kneedbaar als je maar je oude gewoontes aan kant wilt zetten.
En als het "goed" is dan is er ook geen noodzaak voor verandering.

Als je doet wat je altijd gedaan hebt, dan krijg wat je altijd hebt gekregen.

Pjotr gaat zich lekker richten op de jeugd, dus zet ik hier punt achter mijn spam voor deze topic.

cool initiatief, alleen helaas ben ik niet gericht op pl'en :)

Waarom hebben ze iets zoals dit niet in mijn buurt! :fire:

Terug
Naar boven