XXL Nutrition

Aankondiging Kandidaten Holland's got powerliftingtalent gezocht!

• Topic Starter Topic Starter
Goed initiatief René :thumb:

Thnx, het is zeker een heel goed initiatief, maar ik ben niet degene die dit initiatief in het leven heeft geroepen. Dat is afkomstig van de technische staf (bondscoaches) van de NPB in samenwerkeing met het bestuur.
Ik kondig het slechts aan en hoop dat velen deze unieke kans zullen aangrijpen! :)

Begrijp het, maar jij plaatst het hier, waar je toch wel potentiële vandaan kan halen.

Thnx, het is zeker een heel goed initiatief, maar ik ben niet degene die dit initiatief in het leven heeft geroepen. Dat is afkomstig van de technische staf (bondscoaches) van de NPB in samenwerkeing met het bestuur.
Ik kondig het slechts aan en hoop dat velen deze unieke kans zullen aangrijpen! :)

Idd een unieke kans

Begrijp het, maar jij plaatst het hier, waar je toch wel potentiële vandaan kan halen.

De NPB weet inmiddels dat op dit forum - DBB is immers het grootste en bekendste Nederlandstalige krachtsportforum - heel veel potentieel ligt.
De beginnerswedstrijd werd immers mede door de aandacht op dit forum een geweldig succes, en ook aan de rawwedstrijd bankdrukken waarover ik een ander topic heb geopend doen zo'n 10 man (zo'n 50 deelnemers in totaal) van dit forum mee en zijn deze mensen ook lid van de NPB geworden! Via internet kun je nu eenmaal heel veel mensen (zonder noemenswaardige kosten) bereiken...en DBB is dan gewoon "the place to be" als je wat wilt bereiken op het gebied van krachtsport :).

Hallo mensen, bedankt alvast voor de leuke reacties en de aanmeldingen.

Ik zal dit weekend persoonlijk op deze mailtjes reageren.

Hopelijk komen er nog veel meer.

Tevens voor alle lui hier hou 13 december alvast vrij komt ook nog een extra workshop alle leeftijden p[lus beginnerswedstrijd alle leeftijden.

Laten we krachtsport weer groot maken in Nederland, de gouden tijden van de jaren 80

vr gr Pjotr ( WEAK01)

Mooie initiatief!!Hopelijk zien de Belgen ook in dat alles begint bij een deftige jeugdwerking!En dat ze daarvoor de oudere atleten nodig hebben om ze te begeleiden en bij te staan met raad en daad!

Mooie initiatief!!Hopelijk zien de Belgen ook in dat alles begint bij een deftige jeugdwerking!En dat ze daarvoor de oudere atleten nodig hebben om ze te begeleiden en bij te staan met raad en daad!

Het begint inderdaad allemaal bij een "deftige" jeugdwerking!
Daarbij is goede begeleiding van "ouderen" die de jongeren met raad en daad bijstaan inderdaad van wezenlijk belang.
Bij gewichtheffen zie je zelfs dat men vaakt nog jonger begint, namelijk al vanaf 12 jaar! De nadruk ligt daarbij echter op het aanleren van de juiste motorische vaardigheden (technieken) en niet het tillen van zware gewichten.

Hieronder een kopie van het artikel wat op de website van gewichthefvereniging Helios is te lezen.
[Link niet meer beschikbaar]

Er kan onderscheid gemaakt worden tussen kinderen tot 12 jaar en jong volwassenen van 14 jaar en ouder. Krachttraining bij kinderen kan gedefinieerd worden als ' een programma van regelmatige oefeningen die de spierkracht doen toenemen'. Hierbij ligt niet de nadruk op het tillen van een zo groot mogelijk gewicht, maar het aanleren van bewegingen die de motorische vaardigheden vergroten. Dit leidt tot een toename in kracht omdat de spieren onderling efficienter gebruikt kunnen worden.
Bij de kinderen wordt vooral ingegaan op het aanleren van de gewichthef-technieken (trekken en stoten) met lage gewichten. Onderlinge competitie wordt vermeden om te voorkomen dat kinderen zichzelf gaan overbelasten. Pas bij de oudere jeugd kan de belasting geleidelijk verhoogd worden. Tussen ongeveer 12 en 15 jaar is er een grijs gebied, waarin ieder kind individueel beoordeeld dient te worden of het zowel lichamelijk als mentaal klaar is voor hogere belastingen.

Om letsel te voorkomen en een gezonde krachttraining bij kinderen te waarborgen, hanteert KSV Helios de volgende richtlijnen:
  • Uitsluiting van deelname bij fysieke en medische contra-indicaties
  • Instructies zijn duidelijk en juiste uitvoering hiervan is een vereiste.
  • Goede warming-up is essentieel
  • Individualisering van belastingen
  • Gebruik van trainingsschema waarin alle grote spiergroepen aan bod komen, zodat een gebalanceerde ontwikkeling gewaarborgd blijft
  • Progressieve opbouw van trainingen
  • Goede cooling-down om blessure aan gewrichten en spieren te voorkomen.
  • Gebruik van veilige materialen en toestellen en regelmatige controle hiervan.

Wel het loopt goed in dit topic. Vandaag en morgen ga ik mailtjes beantwoorden. Als er mensen zijn op jullie sportscholen geef ze mijn emailadress. dit jaar komt er zo en zo al 1 centrale training junioren/talenten datum word nog naar gekeken en zoals ik eerder zei een workshop/ beginnerswedstrijd 13 december.
vanaf 2011 worden het er minstens 6 per jaar, ook dan weer als extraatje twee beginnerswedstrijden en workshops.

vr gr Pjotr

Wel het loopt goed in dit topic. Vandaag en morgen ga ik mailtjes beantwoorden. Als er mensen zijn op jullie sportscholen geef ze mijn emailadress. dit jaar komt er zo en zo al 1 centrale training junioren/talenten datum word nog naar gekeken en zoals ik eerder zei een workshop/ beginnerswedstrijd 13 december.
vanaf 2011 worden het er minstens 6 per jaar, ook dan weer als extraatje twee beginnerswedstrijden en workshops.

vr gr Pjotr

:thumbs:

hallo iedereen, mailtjes zijn verstuurd, heb tot nu toe 10 aanmeldingen via de mail.

Vanuit Sportscholen komen er nog meer, we gaan dus zo en zo met een leuke club beginnen.

ik heb de mail ook. heb er zin in ! :D

weer 2 aanmeldingen erbij

ik heb ook de mail :D

Pjotr,
Joost (ironslave) doet ook mee. schrijf hem maar in.. wij als vrienden ontvoeren hem wel en laten het beest daar uit z'n kooi.
goed initiatief trouwens, er zullen best een paar sterke beesten van onder de 22 rondlopen in nederland.. en als je die professioneel begeleid komen ze heel ver. joost heeft gewoon een gebrek aan begeleiding/coaching en daarom heeft hij de 300 nog niet getrokken.

groeten

Pjotr,
Joost (ironslave) doet ook mee. schrijf hem maar in.. wij als vrienden ontvoeren hem wel en laten het beest daar uit z'n kooi.
goed initiatief trouwens, er zullen best een paar sterke beesten van onder de 22 rondlopen in nederland.. en als je die professioneel begeleid komen ze heel ver. joost heeft gewoon een gebrek aan begeleiding/coaching en daarom heeft hij de 300 nog niet getrokken.

groeten

hij heeft zich al ingeschreven.

tevens voor iedereen ik heb nu al 18 aanmeldingen. En van de echte powerliftscholen komen er ook een aantal dus de groep word steeds groter.
ik ben heel blij met het enthousiasme die hier al getoond word.

gr weak01

tevens voor iedereen ik heb nu al 18 aanmeldingen. En van de echte powerliftscholen komen er ook een aantal dus de groep word steeds groter.

gr weak01

Mooi man, zal druk worden :D

gr weak01

Al zo'n 20 aanmeldingen? :eek: Dat beloofd wat ;)
In elk geval wens ik eenieder die zich aangemeld heeft heel veel suc6! :)

Terug
Naar boven