Fitness Seller

Kenn's trainingslog

Probeer Bent Over Rows met een barbell eens, rug zo goed als parallel met de grond vertrekkend vanuit DL startpositie :)
Rows en heavy deads zijn zeker goed

Ga het zeker proberen komende week. Alleen welke grip is hierbij het beste?

Had al wel gelezen in een blad bij de sportschool dat die spieren behoren tot je lower en middle traps en dat er behoorlijk wat oefeningen zijn om die te trainen. BOR stond er ook tussen, maar dat van die houding niet. ;)
Als je BOR's met een reverse grip doet licht de focus meer naar het onderste deel van je lats (probeer maar eens).

Wat betreft de dikte rondom je wervel kollom vergt dat tijd en in mijn optiek zware deads (wel correct uitgevoerd), eventueel hyperextention..

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag borst getraind, ging op zich wel lekker. Goede pomp en redelijke gewichten gepakt.

Benchpress:
6x60
8x80
2x100
1x120

Cable fly:
8x25
8x35
8x40
8x45

Cable fly (onderlangs):
2x8x15
8x10
15x10

Incline push-ups (voeten op bankje, handen op dumbbells):
30xBW
20xBW

Decline dumbbell press:
8x30
8x42
8x30

Gisteren wederom borst getraind, ging maandag echt te k*t en m'n trainingspartner wilde borst trainen. Dus ja, dan heb je weinig keus hè..

BP:
6x60
8x80
2x100
1x120

Cable fly:
8x25
8x35
8x40
8x45

Cable fly (onderlangs):
2x8x15
8x10
15x10

Incline push-up (voeten op halterbank, handen op dumbbell)
30xBW
20xBW

Decline dumbbell press:
8x30
8x42
8x30

Vandaag nog even armen trainen en misschien nog een beetje schouders meepakken. Zondag eindelijk op vakantie, dus dan helaas waarschijnlijk een tijdje niet sporten.

---------- Post toegevoegd Fri 17 Aug 2012 om 13:41 ----------

Rows en heavy deads zijn zeker goed

Als je BOR's met een reverse grip doet licht de focus meer naar het onderste deel van je lats (probeer maar eens).

Wat betreft de dikte rondom je wervel kollom vergt dat tijd en in mijn optiek zware deads (wel correct uitgevoerd), eventueel hyperextention..

Heb het geprobeerd, BOR met overhandse grip, voelde 'm inderdaad vrij goed. Heb m'n zware deads ook gepakt, de 170 ging alleen qua form niet zo netjes, maar het lukte wel. Denk dat die 170 inderdaad wat te laag geschoten was. :x

Bah, na een heerlijke roadtrip door Italië nu weer sinds vrijdagmiddag in Nederland. Heb zaterdag full body getraind en gisteren m'n schouders aangepakt. Trainingsschema van zaterdag heb ik niet, zoveel soeps was die training helaas toch niet.

Training van gisteren ging echter wel lekker.

Standing overhead barbell press:
5x5x60

Triset met side dumbbell raise, front dumbbell raise en reverse delt fly.
3x10x6 (gewicht is per dumbbell)
3x10x8
3x8x10
3x10x8

Dumbbell overhead press:
10x22
8x30
10x22

Niet veel oefeningen, maar wel elke oefening goed en zwaar uitgevoerd.

Helaas kom ik nu niet meer zoveel toe aan het updaten van m'n logje als dat ik zou willen, maar hieronder nog even de schema's van de afgelopen trainingen. Na de vakantie toch weer redelijk lekker bezig met trainen. Merk dat die 2 weken rust me goed hebben gedaan.

4-9 borst en triceps:
Bench press:
8x70
8x80
8x90
1x110

Incline bench press:
8x60
8x80
6x80
8x60

Cable fly:
8x40
8x45 + 6x35
8x40 + 8x30
8x35

Incline dumbbell press:
6x42
7x36
8x30
10x18

Triceps

Dips:
8xBW

Cable extensions:
2x8x40
8x55
6x65
3x10x45

5-9 Benen:
Leg press:
10x80
8x130
4x170
8x120

Liezen:
12x45
12x65
10x75

Leg extensions:
4x8x80

Leg curls
8x60
3x8x80

Standing calf raises:
10x60
10x80
10x105

Leg press calf raises:
10x60
3x10x80

7-9 rug:
Deadlift:
10x70
8x100
1x130
4x100

BOR
8x60
6x60
2x8x50

Pull-ups:
8xBW
6xBW
5xBW

Wide grip cable row:
4x10x105

Wide grip pull down:
8x95
10x85
12x75

Best een goede week achter de rug zo direct na de vakantie.

Na lange tijd geen posts meer te hebben gedaan pak ik nu toch maar weer de draad op. Super druk ineens met stage, werk en natuurlijk sporten. Ben sinds 3 weken hard aan het cutten, ben inmiddels bijna 5 kilo kwijt. Zal deze week ook weer even m'n trainingen posten, aangezien dat de afgelopen weken ook niet echt gebeurd is. Shame on me.

Bij ons in the gym trainen sinds kort een aantal strongman. Best een interessante vorm van krachttraining. Heb nu een aantal keren met een beetje lafjes met ze meegedaan, ben benieuwd hoe mijn ontwikkeling op dat gebied gaat zijn.

Voor wat mijn doel nu is. Cutten naar 85, misschien minder en van daar weer bulken. Ik doe het puur voor mezelf, wil nu toch wel eens zien wat er aan spieren overblijft als ik wat droger sta.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd!

Anders ik wel, de planning is om over niet al te lange tijd mee te gaan doen met wedstrijden om toch maar eens te kijken of dat niet wat is. Klasse tot 100 kilo moet ik ruim in kunnen blijven voorlopig, dus wie weet.

je had met die autopull meegedaan aan je pic te zien :D ?

je had met die autopull meegedaan aan je pic te zien :D ?

Klopt! Jammere was alleen dat er sowieso 5 ervaren vrachtwagentrekkers meededen. Je kunt dus ook wel raden waar de top 5 uit bestond, maar het was zeker een toffe ervaring en dergelijke dingen zijn echt voor herhaling vatbaar. Wil niet zeggen dat gewoon gewichtheffen saai is, maar soms mis ik wel het stukje strijd en competitie.

Ik ben nu dus bezig met cutten, maar ik voel me niks niet fit de laatste weken. Komt dit simpelweg door de energie die ik anders wel gewend ben te hebben en dat ik die nu niet heb of is dit op te lossen dmv bepaalde vitamines?

Zit er sterk over na te denken om een programma als 5x5 op te pakken, maar is dit een beetje te combineren met cutten en is het echt nodig om je strict aan de oefeningen en rustdagen te houden?

Is denk wel handig, anders ga je mogelijke progressie in de weg zitten. Maar als het niet anders kan het beste ervan maken toch!

De squats en mogelijke progressie spreken me heel erg aan, maar voor de overige onderdelen moet ik te laag beginnen naar eigen mening. Twijfel heel erg, want op dit moment gaat het ook op zich niet slecht, maar wil toch wel een keer wat nieuws proberen.

Gisteren weer fijn getraind, lekker de rug aangepakt. Aan het begin alleen wel even die boomstam getild, 80kg gehaald dit keer. Daarna geprobeerd om die stenen van de grond te krijgen, maar wat een hufters zijn dat. Krijg er op de een of andere manier gewoon geen grip op. :?

Vanavond vrolijk weer proberen. Het moet toch een keer lukken zou je zeggen. Als iemand tips heeft zijn ze natuurlijk van harte welkom. :X

Deze week wederom goed begonnen, gisteren misschien beetje te gek gemaakt in de sportschool. 100kg steen gelift op het laagste platform. 1,50 hoog ofzo. Eind vorige week ook 80kg log lift gehaald. Beetje bij beetje gaat het de goede kant op, merk alleen dat ik qua techniek nog veel kan leren. Heb op zich wel een redelijk niveau om er nu serieus mee te beginnen.

Nu alleen ontzettende steken in m'n polsen, als die vanavond maar weg zijn. Anders moet ik noodgedwongen rust nemen. Daar zit niemand op te wachten natuurlijk. Vanavond zijn die gasten waar die apparaten enzo van zijn er weer, dus wil wel kunnen sporten.

Na een week rustig aan doen heb ik nog steeds last van m'n pols. Beetje k*t, maar nu krijgen m'n benen en buik wel een keer de aandacht die ze verdienen. 3x deze week benen en buik en op de andere dagen met p*ssy gewichten de rest trainen.

Beetje jammer dat ik ook pussygewichten voor benen gebruik, maar dat is mijn eigen superdude schuld geweest.

Gisteren dus maar direct begonnen met een flinke sessie squaten, op pussygewicht ATG. Ging een gast na mij squaten met 190 kg en een ROM van 10cm. WTF, hij ook nog stoer vertellen dat je daarmee net zo effectief en efficiënt traint als wanneer je zo diep mogelijk gaat. No way lijkt me?
Dit doet hij trouwens met alle oefeningen, BP niet tot op de borst, maar wel met 130kg zegt ie. Yeah right, high level of bullshit dacht ik zo...

Baal er nog steeds flink van dat mijn polsen zo erg verziekt aanvoelen op het moment, ben nu net zo'n homo met een brace op beide polsen. Super k*t voor m'n motivatie, want het begon net lekker te gaan.

Anyway, benen + buik.

SQ:
2x8x50
1x5x70
1x5x80
dropset:
3x80
5x70
10x50

Leg press:
8x90
8x130
8x170
8x190
8x170
8x130

Leg extensions:
4x8x60

Leg curls dropset:
8x80
8x70
8x60
12x50

Calf presses op de legpress:
4x12x90
12x80
12x50

Buik:
Knee raises, machine crunches en nog een vage draaibeweging op een machine. Niet zo interessant.

Jammer van de lage gewichten, maar ik moet toch ergens beginnen. een 6je

Helaas de laatste weken niet actief gelogd. Sinds 2 weken werk ik 7 dagen per week, waarvan 5x stage (36-40 uur) en in het weekend bij m'n nieuwe en (nog) bij m'n 'oude' werkgever. Nieuwe bijbaan is in de palletfabriek, schoonmaken en dergelijke. Vies werk, maar dat ligt me wel. Gewoon op zaterdag knallen en daarna lekker genieten van het weekend. Mijn 'oude' baan (door m'n opzegtermijn moet ik nog t/m 30 november) is bij de benzinepomp. Super saai, maar destijds had ik geen keus.

Beetje druk nu dus, maar ik moet toch wat als student zijnde en ik verdien niet eens zo heel slecht. Besteed mijn tijd nu liever aan trainen dan aan loggen, al kost het onderhouden van een log maar enkele minuten. Ik weet het.
Met m'n polsen gaat het langzaam aan weer de goede kant op, moet nog steeds uitkijken met wat ik doe, maar kan weer pijnvrij trainen als ik goed opwarm. Ik ben nog steeds bezig met cutten en ik merk dat ik geleidelijk buikvet aan het verliezen ben. Het plan is om te kijken hoever ik in vp kan en moet dalen voor ik tevreden ben en vervolgens weer te een beetje te gaan bulken om in januari weer te kunnen cutten. Misschien dat ik de bulk oversla en lafjes door blijf cutten.

Doordat ik last heb van m'n polsen komen m'n benen en buik de laatste weken goed aan bod. Dit is goed te merken, aangezien ik toch al 20-40 kg meer kan pakken met setjes op de squat. Beginnergains, maar dat doet niets af aan het feit dat ik eindelijk een een fatsoenlijk PR kan neerzetten op squat de komende weken.

Dit log is tot mijn grote spijt een beetje aan het verstoffen. Ik heb echter een vraag. Een vriend van mij heeft gisteren een voeding- en trainingschema gekregen van een gast die zondag nog op het podium stond bij YBF. Hij zal er dus wel verstand van hebben, maar nu zag ik dat hij voor rug 8 oefeningen moet doen en voor benen ook. Ziek veel lijkt mij? Misschien zelfs overkill, hoe denken jullie hierover?

Ik kom zelf op hoge intensiteit echt max tot 5 normaal gesproken en dan is m'n rug al helemaal kapot. Gisteren dan wat meer gedaan, DL, BOR, Pull-ups (BW), straight arm pushdown, wide grip cable row, lat pull down en dumbbell row. Zie hier echter het nut niet van in.

Ligt er aan hoe het schema er uit ziet.. aantal sets, aantal hh, verdeling..

Staat alleen het aantal sets bij benen en rug. Wel staat erbij dat squats en legpress altijd bij benen worden gedaan en deadlift bij rug. Verder is het aantals reps en sets vrij in te delen. Voor borst, schouders en armen is het schema een stuk duidelijker en voor die spiergroepen zijn ook minder oefeningen voorgeschreven.

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat 8 oefeningen voor je rug goed is.

Terug
Naar boven