XXL Nutrition

Kenn's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren begonnen met m'n 4 daagse UB/LB splitschema. Wil proberen dit tot het eind van het jaar vol te houden om te kijken of het werkt voor mij of niet. Heb nog nooit met een ander schema dan split getraind, dus ik denk dat dit heel erg wennen zal zijn. Heb gekozen om UB/LB te gaan doen omdat een aantal 'gevorderden' bij de sportschool het mij hebben afgeraden en omdat ik redelijk flauw was van het eindeloze splitschema dat ik eigenlijk altijd al heb gebruikt. Ik merkte gewoon dat mijn lichaam wel wat meer intensiteit kon gebruiken.

4 daags UB/LB splitschema

Trainingsdagen:

Maandag
Dinsdag
Donderdag
Vrijdag

UB1
Bench Press 4x8/ 5x5/ 5x3/ 5x1
Pull-ups 4x tot failure
Overhead Press 5x5
Bent Over Row 5x5
Straight arm pushdown 4x6-8
Dips 4xfailure
Incline dumbbell Fly 4x8-12

UB2
Incline Bench Press 4x8/ 5x5/ 5x3/ 5x1
Chin-ups 4x failure
Dumbbell Shoulder Press 4x6-12
T-Bar Row 5x5
Straight arm pushdown 4x8-12
Barbell shrugs 5x5/ 3x8-12
Dumbbell shrugs dropset 4x6-12

LB1
Squat 5x5, 5x3, 5x1
Romanian Deadlift 3x5, 3x3, 3x1
Walking Lunges 5x5-8 per been
Leg Press 5x5
Goodmornings 4x8-12
Abductor 4x12
adductor 4x12
Legpress calfraises 4x6-8

LB2
Squat 5x5, 5x3, 5x1
Deadlift 3x5, 3x3, 3x1
Walking Lunges 4x8-12 per been
Leg press 4x8-12
Leg extensions 4x8-12
Leg curls 4x8-12
Leg press calfraises 4x8

Ik vraag me alleen af op welke dag ik het beste buikspieren kan trainen. Wil het 1 tot 2 keer zwaar trainen per week, maar wat is de beste dag. UB of LB?

Ik neem aan dat je wel UB en LB afwisseld. Persoonlijk denk ik dat de LB dagen met name een beetje to much zijn, maar je kunt het proberen.

Ik doe meestal buik bij LB als ik een UB/LB schema volg..

Ja klopt, gisteren LB gedaan. Een aantal oefeningen geschrapt. Leg Press en goodmornings niet gedaan, was lam na de walking barbell lunges. Heb buik gisteren erbij gedaan, voelde goed.

Ga dit een aantal weken doen en kijken of het al dan niet bevalt. Na twee trainingen is het natuurlijk lastig te zeggen, maar tot nu toe bevalt het wel. Vandaag gelukkig een vrije dag, want ik heb bijna een rollator nodig.

---------- Post toegevoegd Wed 7 Nov 2012 om 13:33 ----------

Gisteren trouwens nieuw PR gezet met squat, 3x100. Helaas stelt dit nog niks voor, maar toch blij.

buik inderdaad bij lb

Hoe komt het trouwens dat je squat zo laag is? Met een dead van 170 verwacht je toch wel wat beter?

buik inderdaad bij lb

Hoe komt het trouwens dat je squat zo laag is? Met een dead van 170 verwacht je toch wel wat beter?

Ik train sinds januari weer, daarvoor 20 maanden uitgebreid niks gedaan qua sport. Ik was dus een fat ****, misschien ben ik dat nog steeds wel. Ik ben sinds de zomer pas echt bezig met grote lifts/compounds, ging met deadlift een tijdje heel hard vooruit. M'n squad bleef er echter maar bij. Heb het altijd een zware k*t oefening gevonden, maar dat is de laatste tijd wel een beetje bijgetrokken. m'n zwakke squad is één van de voornaamste redenen dat ik mijn schema heb omgegooid naar UB/LB. Ik hoop hier mijn LB mee te prikkelen en zo alles weer in verhouding te krijgen.

Naar mijn mening heb ik geen dunne of slechte benen, maar een goede squad zit gewoon totaal niet in. Ik merk wel dat ik qua kracht meer moet kunnen, maar ik moet erg veel werken aan m'n techniek.

Heb mijn buik nu bij LB geplaatst, bedankt voor de reacties!

Gisteren weer LB gedaan, ging vrij matig. Heb wel weer m'n PR op squat met 1 rep verbeterd, maar het zijn alsnog vrouwengewichten. Heb het gevoel dat ik meer uit de training had kunnen halen, maar als ik donderdag weer 'moet' knallen is het misschien niet zo heel verkeerd dat ik tot op heden nog niet zoveel spierpijn heb.

Vanavond UB, kan nu al niet wachten tot het 19.00 is. Bevalt potverdomme goed UB/LB schema. Zware training, merkbare vooruitgang qua gewichten en zichtbare resultaten. Zal helaas wel de pomp zijn die langer aanhoudt, maar dat doet niks.

Eind van de middag weer afzien in de sportschool. Benen staan weer op het programma. Het gaat steeds een beetje beter. Denk als voor het eind van het jaar 140kg squat te kunnen halen als de progressie van de laatste weken zich doorzet.

Terug
Naar boven