AndroidHealthClinic

KETO + Cardio ?

Op jou gericht idd!

Je zegt rustig aan beginnen....., denk dat je hiermee op de keto doelde, waarmee je net begonnen bent ?

ja alle 2.. ik ben gewend zo te trainen en het is lastig om dat nu aan te passen met dat keto. maar zolang ik het goed trek blijf ik t zo proberen. Nu dag 3 en ga ff trainen nu kijken hoe t loopt.

Intensiteit van je training heeft zwaar te lijden onder een tekort aan koolhydraten. Doe dan tenminste een TKD. :cool:

Dat ga ik niet tegenspreken. In de bulk wordt dan ook sneller een vorm van TKD gebruikt.
Tijdens de cut is het vooral de bedoeling spierafbraak tegen te gaan. Wat BCAA's pre- en post workout en mss 10-20 gram dextrose PWO zal daarbij veel helpen.

• Topic Starter Topic Starter
Dat ga ik niet tegenspreken. In de bulk wordt dan ook sneller een vorm van TKD gebruikt.
Tijdens de cut is het vooral de bedoeling spierafbraak tegen te gaan. Wat BCAA's pre- en post workout en mss 10-20 gram dextrose PWO zal daarbij veel helpen.

Wtf is TKD heren ??? :o

BCAA's hoor je veel over, direct opname van eiwitten...
Maar stel je laatste maal (00:00) is een vorm van casseine, tonijn bv.., dan heb je als je smorgens 08:00 gaat lopen toch nog eiwitten in je lichaam?
Gezien caseine zeer langzaam afbreekt/opgenomen word?

Intensiteit van je training heeft zwaar te lijden onder een tekort aan koolhydraten. Doe dan tenminste een TKD. :cool:

Weet dus niet wat TKD is, maar in de cut heeft imo de intensiteit van de training er sowieso onder te lijden, het gaat meer om het vetverlies tijdens de cut, of tijdens een KETO!
Echter een keto op onderhoud of zelfs keto-bulk heeft de kracht-training er naar verloop van tijd waarschijnlijk niets onder te lijden, maar dit weet ik niet, meer een gedachtegang:P

Wtf is TKD heren ??? :o

BCAA's hoor je veel over, direct opname van eiwitten...
Maar stel je laatste maal (00:00) is een vorm van casseine, tonijn bv.., dan heb je als je smorgens 08:00 gaat lopen toch nog eiwitten in je lichaam?
Gezien caseine zeer langzaam afbreekt/opgenomen word?
Je zal 's ochtends minder katabool staan maar aanzienlijk veel eiwit zal je lichaam toch niet meer ter beschikking hebben. Het is je eigen keus natuurlijk maar ik ga er allesinds altijd voor zorgen dat ik 's ochtends wat BCAA's binnen heb alvorens ik aan men workout begin :P
Weet dus niet wat TKD is, maar in de cut heeft imo de intensiteit van de training er sowieso onder te lijden, het gaat meer om het vetverlies tijdens de cut, of tijdens een KETO!
Echter een keto op onderhoud of zelfs keto-bulk heeft de kracht-training er naar verloop van tijd waarschijnlijk niets onder te lijden, maar dit weet ik niet, meer een gedachtegang:P
Met een keto-bulk ga je altijd dat net iets minder presteren qua explosiviteit tov wanneer je wat carbs binnen hebt.
Sprintjes en krachttraining zullen dus theoretisch gezien niet op 100% van je maximum gedaan kunnen worden.
Daarom gaat men in de bulk soms TKD (Targeted Ketogenic Diet) toepassen. Dit betekent dat consumptie van carbs rondom je krachttraining wel toegelaten is.
Zo zal bvb een preworkout maaltijd met havermout genomen worden en een PWO shake met dextrose. Zo ga je wel op 100% van je maximum kunnen trainen en zullen je spieren beter gestimuleerd worden.

Ik ben er zelf nog niet volledig achter of bulken met keto nu eigenlijk betere resultaten geeft, maar hoe dan ook, indien je jezelf jaarlijks droogtraint, kan keto mss tijdens de bulk geen slecht idee zijn.
Je gaat je spieren misschien dan wel net ietsje minder stimuleren en je zal mss achteraf op 1 jaar tijd enkele grammen spieren minder behaald hebben, maar aangezien je met keto bulkt ga je ook minder vetwinst hebben als met carbs.
Bijgevolg zal je de volgende keer minder lang moeten cutten om je gewenste resultaat te behalen en kan je dus ook sneller terug aan je bulk beginnen.
Afwegen dus :)

cardio kan, na KT wel erg zwaar maar te doen
hiit kreegk wel erg last van accute hoofdpijn, lichtflitsen etc.

Je zal 's ochtends minder katabool staan maar aanzienlijk veel eiwit zal je lichaam toch niet meer ter beschikking hebben. Het is je eigen keus natuurlijk maar ik ga er allesinds altijd voor zorgen dat ik 's ochtends wat BCAA's binnen heb alvorens ik aan men workout begin :P

Met een keto-bulk ga je altijd dat net iets minder presteren qua explosiviteit tov wanneer je wat carbs binnen hebt.
Sprintjes en krachttraining zullen dus theoretisch gezien niet op 100% van je maximum gedaan kunnen worden.
Daarom gaat men in de bulk soms TKD (Targeted Ketogenic Diet) toepassen. Dit betekent dat consumptie van carbs rondom je krachttraining wel toegelaten is.
Zo zal bvb een preworkout maaltijd met havermout genomen worden en een PWO shake met dextrose. Zo ga je wel op 100% van je maximum kunnen trainen en zullen je spieren beter gestimuleerd worden.

Ik ben er zelf nog niet volledig achter of bulken met keto nu eigenlijk betere resultaten geeft, maar hoe dan ook, indien je jezelf jaarlijks droogtraint, kan keto mss tijdens de bulk geen slecht idee zijn.
Je gaat je spieren misschien dan wel net ietsje minder stimuleren en je zal mss achteraf op 1 jaar tijd enkele grammen spieren minder behaald hebben, maar aangezien je met keto bulkt ga je ook minder vetwinst hebben als met carbs.
Bijgevolg zal je de volgende keer minder lang moeten cutten om je gewenste resultaat te behalen en kan je dus ook sneller terug aan je bulk beginnen.
Afwegen dus :)

Yup, en niet kun je alleen eerder beginnen met de nieuwe bulk, ook door het minder lang en minder diep cutten, verlies je minder spieren tijdens deze cut :)

Maargoed, mij lijkt bulken op Keto niet ideaal..
Om nu jaar in en uit zoveel vet te nemen, vind ik weer iets minder..

Nog een vraagje.., ik ben bezig met mn schema, en neem graag shake's met kwark/whey!

Wil er hier 2 van nemen per dag, maar in de kwark zit toch nog wat carbs..

Ik heb eens gelezen, dat je de kwark kan laten uitlekken in zon gaas ding.

Haal je hiermee alle carbs eruit? Gaan er eiwitten verloren?

uhhh, nee, geen kwark :P

Kan je bijvoorbeeld vervangen door koolvis met een stuk kaas, is lekker makkelijk en snel in de magnetron.

Tussendoor kan je whey met olijfolie en lijnzaadolie mixen, ook lekker.

Nog een vraagje.., ik ben bezig met mn schema, en neem graag shake's met kwark/whey!

Wil er hier 2 van nemen per dag, maar in de kwark zit toch nog wat carbs..

Ik heb eens gelezen, dat je de kwark kan laten uitlekken in zon gaas ding.

Haal je hiermee alle carbs eruit? Gaan er eiwitten verloren?

Ik dacht dat je dat met yoghurt deed... Je krijgt dan hangop (best lekker eigenlijk, jammer dat het zoveel werk en voorbereidingstijd (planning) kost) en zurig water met waarschijnlijk wei-eiwit.

Je zei het zelf al, er zitten in kwark koolhydraten.
In 1 bak zitten al 15 - 25gr koolhydraten, terwijl de meeste keto dieten een richtlijn aangeven van max 20gr koolhydraten per dag.

Bij een kwark met een beetje goede voedingswaardes, zoals van de Aldi of van de AH, valt er ook weinig uit te lekken, behalve het laagje vocht dat aan de bovenkant drijft.

Als je kwark laat uitlekken, haal je alleen vocht eruit lijkt me. De lactose (melksuiker) blijft er dan gewoon inzitten.

@ Flower: Mja, heb eens anders gelezen hier, ga het eens opzoeken..

@ Juzzme: In 500gram zit precies 15gram, wil deze er toch inhouden, 2x 250gram dus..
Zal niet ver boven 20gram uitkomen.., tonijn is gewoon niet echt mijn ding.

OK, oud draadje, heb al gemaild voor een iets specifiekere uitleg, maar dit vond ik:

Gepost door Big-T:

Wat je daar zegt over zure smaak: wel, als je kwark zuur is dan is het resultaat van dit recept ook zuur, dat spreekt voor zich.

De reden dat kwark zuur is, is omdat ze nog de whey en koolhydraten bevat en daardoor ook bepaalde zuren. Als je de kwark laat uitlekken in een zeef, dan lekken de whey, het vocht en de koolhydraten met het zuur eruit en houd je een dikke massa met neutrale smaak over. Dit zal dan een veel betere smaak opleveren bij verdere bereidingen.

In kwark zijn er ook nogal wat smaakverschillen tussen de merken. Je hebt zeer zure, tot neutrale, tot zeer vette en zuurloze kwark. Probeer eens met een ander merk, zoals bijv. van ALDI, en laat desnoods wat uitlekken tot alle zuur weg is.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f33/maak-magere-kwark-lekker-25513/index5.html

@ Flower: Mja, heb eens anders gelezen hier, ga het eens opzoeken..

@ Juzzme: In 500gram zit precies 15gram, wil deze er toch inhouden, 2x 250gram dus..
Zal niet ver boven 20gram uitkomen.., tonijn is gewoon niet echt mijn ding.

Dan kan je nog maar amper groente/vezels eten. Je zult toch zoveel mogelijk die 20gr koolhydraten uit groente moeten halen, tenzij je van binnen uit ontmaagd wilt worden of juist andersom, als je veel vloeibare dingen eet moeite wilt hebben met de 'kraan in de achter tuin' dicht houden.

Ook zal je een klein beetje koolhydraten binnen krijgen van whey, sommige vleesproducten, mayo, kruiden, etc. wat in totaal al kan oplopen tot 3 a 5 gram als je je eten een beetje lekker wilt houden.

Dan kan je nog maar amper groente/vezels eten. Je zult toch zoveel mogelijk die 20gr koolhydraten uit groente moeten halen, tenzij je van binnen uit ontmaagd wilt worden of juist andersom, als je veel vloeibare dingen eet moeite wilt hebben met de 'kraan in de achter tuin' dicht houden.

Ook zal je een klein beetje koolhydraten binnen krijgen van whey, sommige vleesproducten, mayo, kruiden, etc. wat in totaal al kan oplopen tot 3 a 5 gram als je je eten een beetje lekker wilt houden.

Nee, had vorige keer geen last van mn maag, dit terwijl ik helemaal geen groente had geimplementeerd.

Nu beetje broccoli erbij, kom op 23.7gram Carbs, zal ff het schema plaatsen wat ik waarschijnlijk ga draaien!

264p6k7.jpg

Alles is meegenomen, mayo is bv 0.7gr carbs per 50gram.., bak zelfs is PAM coocking spray, zodat ik exact weet wat ik eet )dat is met olie iets lastiger te berekenen...

Zit dus net ff over 20gr heen, maar denk dat ik wel goed zit zo!

Ga die kwark btw niet uitlekken, ik weet nl niet 100% zeker of alle carbs eruit gaan.. + er gaan wat eiwitten verloren, hoeveel weet ik dus ook niet, dus laat het zo..

Graag commentaar!

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven