Je zal 's ochtends minder katabool staan maar aanzienlijk veel eiwit zal je lichaam toch niet meer ter beschikking hebben. Het is je eigen keus natuurlijk maar ik ga er allesinds altijd voor zorgen dat ik 's ochtends wat BCAA's binnen heb alvorens ik aan men workout begin
Met een keto-bulk ga je altijd dat net iets minder presteren qua explosiviteit tov wanneer je wat carbs binnen hebt.
Sprintjes en krachttraining zullen dus theoretisch gezien niet op 100% van je maximum gedaan kunnen worden.
Daarom gaat men in de bulk soms TKD (Targeted Ketogenic Diet) toepassen. Dit betekent dat consumptie van carbs rondom je krachttraining wel toegelaten is.
Zo zal bvb een preworkout maaltijd met havermout genomen worden en een PWO shake met dextrose. Zo ga je wel op 100% van je maximum kunnen trainen en zullen je spieren beter gestimuleerd worden.
Ik ben er zelf nog niet volledig achter of bulken met keto nu eigenlijk betere resultaten geeft, maar hoe dan ook, indien je jezelf jaarlijks droogtraint, kan keto mss tijdens de bulk geen slecht idee zijn.
Je gaat je spieren misschien dan wel net ietsje minder stimuleren en je zal mss achteraf op 1 jaar tijd enkele grammen spieren minder behaald hebben, maar aangezien je met keto bulkt ga je ook minder vetwinst hebben als met carbs.
Bijgevolg zal je de volgende keer minder lang moeten cutten om je gewenste resultaat te behalen en kan je dus ook sneller terug aan je bulk beginnen.
Afwegen dus