XXL Nutrition

keto-dieet tips/advies?

• Topic Starter Topic Starter
Als je blijft hangen, dan moet je of minder eten, of (meer) cardio gaan doen.

Betreft het ei, voedingwaarde zijn hetzelfde als je het ei niet te veel laat aanbakken. Wel even de boter/olie meerekenen.
ja dat is moeilijk want ik gooi ongeveer een blokje boter van 50gr erin en de meeste boter blijft in de bakpan

ja dat is moeilijk want ik gooi ongeveer een blokje boter van 50gr erin en de meeste boter blijft in de bakpan

50gr voor één ei? Dat is toch helemaal niet nodig?
Maar dan nog, als je een beetje extra boter gebruikt, dan gooi je dat toch ook lekker op je bord? :)
Ik bak vaak zat iets met 5-10gr olie/boter wat ik daarna lekker over mn eten gooi, daar reken ik dan 4-8gr voor.

ik heb vanmorgen om 8uur 20minuten cardio gedaan maar nou barst ik van de energie en wil ik vanavond om 20uur nog een x cardio doen is dat overkill of kan dat makkelijk? :D ik neem trouwens geen whey shake meer voor de cardio want mn fitness trainer zei dat soyamelk negatief effect heeft op je test. en ik neem sowieso geen postworkout shake is dat erg bij keto want je kan het wel invoeren in de ckd calculator?
en als ik sochtends cardio wil gaan doen, kan ik dan het beste wat eten voor de cardio of erna of een sup. toevoegen?:D

het effect van cardio op een nuchtere maag is geloof ik niet veel bij een Keto dieet.

Ik ben trouwens erg zwak geweest! Ik heb al na n week refeed gedaan is dat erg? Ik was gisteren tegen de avond echt helemaal kapot, en na mn griepje en veel werken en weinig slapen had ik gewoon ff wat carbs nodig om wat energie te krijgen, dus heb ik gisteren een hamburger (met broodje) en wat frietjes gegeten, en vandaag wat carbs uit aardappel salade. Heeft dit nu een negatief effect op mn keto? Morgen ga ik trainen ik begin met n zware benen training dan. Ik zal wel wat extra cardio erna doen om sneller weer in keto te raken.

zit nog steeds vol

heb 6broodjes gehad, 500gram kipfilet 120gram rijst met chicken tonight saus, 400gram havermout 1 liter melk

pfff

haha ik vreet nou 15eieren per dag ben er dol op

ik heb vanmorgen om 8uur 20minuten cardio gedaan maar nou barst ik van de energie en wil ik vanavond om 20uur nog een x cardio doen is dat overkill of kan dat makkelijk? :D ik neem trouwens geen whey shake meer voor de cardio want mn fitness trainer zei dat soyamelk negatief effect heeft op je test. en ik neem sowieso geen postworkout shake is dat erg bij keto want je kan het wel invoeren in de ckd calculator?
en als ik sochtends cardio wil gaan doen, kan ik dan het beste wat eten voor de cardio of erna of een sup. toevoegen?:D
weet iemand antwoord op mijn vragen?

het effect van cardio op een nuchtere maag is geloof ik niet veel bij een Keto dieet.

Ik ben trouwens erg zwak geweest! Ik heb al na n week refeed gedaan is dat erg? Ik was gisteren tegen de avond echt helemaal kapot, en na mn griepje en veel werken en weinig slapen had ik gewoon ff wat carbs nodig om wat energie te krijgen, dus heb ik gisteren een hamburger (met broodje) en wat frietjes gegeten, en vandaag wat carbs uit aardappel salade. Heeft dit nu een negatief effect op mn keto? Morgen ga ik trainen ik begin met n zware benen training dan. Ik zal wel wat extra cardio erna doen om sneller weer in keto te raken.

Dat is niet echt slim, nu heb je je lichaam niet te kans gegeven om om te schakelen. Naja als het niet te veel carbs zijn geweest dan zou ik gewoon verder gaan.
Die extra cardio is overigens vrij nutteloos.

Jongens zoveel cardio is toch overkill, ga dan gewoon een normaal dieet doen als je zoveel cardio wilt doen.

Pre/post shakes hoeven nooit, het is alleen een aanvulling.

Na je cardio eten.
Voor je cardio kan je eventueel BCAA's nemen of toch die shake.

Dat is niet echt slim, nu heb je je lichaam niet te kans gegeven om om te schakelen. Naja als het niet te veel carbs zijn geweest dan zou ik gewoon verder gaan.
Die extra cardio is overigens vrij nutteloos.

warrom is dat vrij nutteloos, help ik daar nu na dat refeed niet even mee mn KH die er nog in zitten sneller te verbranden?
Hoezo is cardio nutteloos?
Ik ga nu wel weer 2 weken zonder carbs doen. Het is alleen ****ing moeilijk.
En ik zeg eerlijk ik weet niet of ik het ga trekken maja ik ga mn best doen.

Overgens dat ik nu na n week al wat carbs heb gehad betekent dat dan dat die hele week voor niks is geweest?
Ik ga nu wel 2 weken volhouden! (hoop ik)

Laatst bewerkt:
warrom is dat vrij nutteloos, help ik daar nu na dat refeed niet even mee mn KH die er nog in zitten sneller te verbranden?
Hoezo is cardio nutteloos?
Ik ga nu wel weer 2 weken zonder carbs doen. Het is alleen ****ing moeilijk.
En ik zeg eerlijk ik weet niet of ik het ga trekken maja ik ga mn best doen.

Overgens dat ik nu na n week al wat carbs heb gehad betekent dat dan dat die hele week voor niks is geweest?
Ik ga nu wel 2 weken volhouden! (hoop ik)

Je lichaam heeft een bepaalde tijd nodig om in 'ketose' te komen,tenminste:als ik het goed had begrepen.Denk het dus wel.Maar waarom een dieet volgen waarvan je al denkt dat je het niet kan volhouden?

Jongens zoveel cardio is toch overkill, ga dan gewoon een normaal dieet doen als je zoveel cardio wilt doen.

Pre/post shakes hoeven nooit, het is alleen een aanvulling.

Na je cardio eten.
Voor je cardio kan je eventueel BCAA's nemen of toch die shake.
ik heb helemaal geen behoefte aan cardio maar ik kom alleen nog maar aan ??? in het begin ging het lekker 5kilo kwijt maar nou ben ik ondertussen al weer 3kg aangekomen ik ben al iets lager gegaan in kcal maja ik weet het ff niet meer ik had er meer van verwacht :o

ik heb helemaal geen behoefte aan cardio maar ik kom alleen nog maar aan ??? in het begin ging het lekker 5kilo kwijt maar nou ben ik ondertussen al weer 3kg aangekomen ik ben al iets lager gegaan in kcal maja ik weet het ff niet meer ik had er meer van verwacht :o

Bekijk je dieet nog eens.

Deze stappen zou je dan eigenlijk even door moeten nemen als je al minder in kcal zit:

1. Kijk eens goed of er niet veel verborgen koolhydraten in je dieet zitten. Je kan je bijv. flink vergissen in hoeveel koolhydraten er in hamburgers zitten en kruiden/kruidenmixes.

2. Probeer een andere K/V/E verhouding, lager in eiwitten (bijv. 2.5 * VVM) en hoger in vetten.

3. Deel je refeed anders in. Probeer bijv. een 36/48 uur refeed met low GI koolhydraten of een 12/24 uur refeed met high GI koolhydraten.

4. toch minderen in kcal.

Stap 1&2 zou je eigenlijk dezelfde week kunnen doen.

Bekijk je dieet nog eens.

Deze stappen zou je dan eigenlijk even door moeten nemen als je al minder in kcal zit:

1. Kijk eens goed of er niet veel verborgen koolhydraten in je dieet zitten. Je kan je bijv. flink vergissen in hoeveel koolhydraten er in hamburgers zitten en kruiden/kruidenmixes.

2. Probeer een andere K/V/E verhouding, lager in eiwitten (bijv. 2.5 * VVM) en hoger in vetten.

3. Deel je refeed anders in. Probeer bijv. een 36/48 uur refeed met low GI koolhydraten of een 12/24 uur refeed met high GI koolhydraten.

4. toch minderen in kcal.

Stap 1&2 zou je eigenlijk dezelfde week kunnen doen.
bij 1 ik haal mijn carbs uit pindas. komkommer, brocoli, groene paprika en ui samen is dit 25gr

bij 2 kan ik wel eens proberen :)

bij 3 wat is high GI en low GI ?

glycemische index waardes

De GI waarde geeft de snelheid aan waarmee je voedsel verteert en omzet in glucose, de energiebron van je lichaam. Voedsel met een lage GI, worden langzaam en gelijkmatig in je spijsverteringsstelsel afgebroken. Je houdt dus een langer vol gevoel! Wil je afvallen, dan moet je dus vooral voedsel met een lage GI-waarde eten in combinatie met een laag caloriegehalte, dat wil zeggen weinig suiker en weinig vet. Het is gezond voor iedereen, dus de hele famillie kan meedoen, je hoeft niet apart te koken!

op de laatste zin na dan want die geldt niet voor ons ;)

Goede tips van Juzzme. Ik las hier laatst ook de tip om het gewoon niet te gek te maken met je refeed, omdat het dan langer duurt voor je weer in ketose bent, dus bijvoorbeeld een dagdeel/halve dag refeeden.

naja wat is bepalender de lengte van je refeed of wat je eet...

Terug
Naar boven