AndroidHealthClinic

Kickboks sparren

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie informatie,s ik zal er meer op letten.

Proberen door te krijgen welke combo's hij gebruikt en zelf steeds met nieuwe combo's komen.

Gewoon sparren man. Niet bang voor zijn. Die angst moet verdwijnen.
Gewoon rustig blijven en goed opletten. Nooit je ogen sluiten.
Hij doet hard, jij nog harder;)

En daar gaat het fout.

Als je meerdere keren per week wil trainen kun je nu eenmaal niet elke keer volle bak gaan.

Volgende keer: gewoon ff stoppen en zeggen dat het te hard gaat, simpel toch. Betekent niet dat je een mietje bent, betekent gewoon dat jij laat zien dat je meer verstand hebt.

Als hij dan nog steeds hard blijft komen, gewoon 2-3 technieken kanon hard teruggeven, dan snapt ie het wel.

Mooie adviezen allemaal, maar wat wil je nu zelf? Hoe zou je willen reageren? wat vind je er lastig aan? Waarom laat je je meeslepen?

Hou zelf de regie, komt vanzelf wel goed. Of je gaat een keer KO ... ja so what?

En daar gaat het fout.

Als je meerdere keren per week wil trainen kun je nu eenmaal niet elke keer volle bak gaan.

Volgende keer: gewoon ff stoppen en zeggen dat het te hard gaat, simpel toch. Betekent niet dat je een mietje bent, betekent gewoon dat jij laat zien dat je meer verstand hebt.

Als hij dan nog steeds hard blijft komen, gewoon 2-3 technieken kanon hard teruggeven, dan snapt ie het wel.

???

Een wedstrijdvechter MOET elke wedstrijd/training volle bak gaan. Als je dat niet aan kan. Moet je aan je conditie werken. Veel gevechten worden beslist door conditie.

De rest heb je gelijk in. Als jij vind dat het tijdens sparren te hard gaat. Gewoon aangeven.

???

Een wedstrijdvechter MOET elke wedstrijd/training volle bak gaan. Als je dat niet aan kan. Moet je aan je conditie werken. Veel gevechten worden beslist door conditie.

De rest heb je gelijk in. Als jij vind dat het tijdens sparren te hard gaat. Gewoon aangeven.

Met volle bak bedoel ik: wedstrijd echt, dus gewoon echt de ander uit proberen te schakelen. Je kunt echt niet elke avond een wedstrijd draaien.

zorg ervoor dat je als eerste in de kleedkamer bent en schijt in zijn rugzak

Met volle bak bedoel ik: wedstrijd echt, dus gewoon echt de ander uit proberen te schakelen. Je kunt echt niet elke avond een wedstrijd draaien.

Oo zo. Ik dacht je eigen gewoon helemaal leeg trainen... O.a op de zak bijvoorbeeld..

Wat een vuile idioot dat ie voluit gaat sparren. Sparren gaat ook om elkaar beetje gunnen en niet elkaar in elkaar rammen. goede trainer dat ie er niks van zegt....Je wordt natuurlijk wel beter van sparren met iemand die beter is. hou gewoon je dekking hoog en dan kan je niet veel gebeuren

waar ik trainde had je ook een paar gasten die voluit begonnen te rammen als we gingen sparren, in het begin wel wat klappen gevangen omdat ik zelf nog geen techniek had, maar de trainer zei toen zelf tegen een van die gasten, doe eens rustiger aan en spar op techniek.

In de loop van de tijd wordt je zelf beter en vindt je de gaten in zijn dekking wel, maar ik zou gewoon aangeven dat je op techniek wilt sparren en niet voluit een knokpartij.

Wat een vuile idioot dat ie voluit gaat sparren. Sparren gaat ook om elkaar beetje gunnen en niet elkaar in elkaar rammen. goede trainer dat ie er niks van zegt....Je wordt natuurlijk wel beter van sparren met iemand die beter is. hou gewoon je dekking hoog en dan kan je niet veel gebeuren

in thaibox, als je echt een eikel hebt (wat ik betwijfel, want elke trainer gooit zo iemand er uit) mag je je dekking zo hoog hebben als je wil - hij schopt je dan wel kapot...

@TS - als ie echt menens is, trainer bijhalen - hij zou dit trouwens zelf moeten zien als t echt is zoals jij zegt

een knie op de juiste moment doet ook wonderen om mensen langdurig te kalmeren...

Angst is ieder zijn grootste vijand, in welke vorm dan ook. Om dit te overwinnen moet je er recht op af gaan. Ik denk dat het probleem is dat je weet dat je tegenstander beter is in techniek, en dat er een kans is dat hij wint. dit zorgt ervoor dat je zelfvertrouwen iets daalt waardoor je je minder focust op je techniek zelf en je eigen kunsten verminderd. De pijn is slecht een deel van de angst die je moet overwinnen:D

ik beoefen nu 5 jaar muay thai en in het begin was dit probleem ook een van mijn grote problemen waar ik mee moest handelen.

Want in 2006 deed ik ook kickboks toen had ik dat maar een jaar gedaan. Vervolgens was ik gestopt. Zoals ik nu vertel ben ik weer begonnen en ben er 3 weken mee bezig o.a.
Ik hoop dat het gaat lukken. Ik zal ongeveer vertellen hoe mijn sparstyle is. Als mijn tegenstander voor mij is dan verdedig ik altijd en ik vang altijd die klappen op via verdediging, maar of ik open plekken kan vinden dat is moelijk, ik geef dan rechtstreeks 2a3 rechte stoten en hoeken op zijn gezicht, maar sommige mensen zeggen dat ik flinke kan uitdelen niet om op te scheppen ofzo, zelfs mijn trainer zij dat ik flink kon slaan. Maar ik moet meer snelheid+beweging handelen tijdens sparren, en de klappen ontwijken van mijn tegenstander en dan meteen op de open plek slaan?

Wat een grafgym waar gasten voluit gaan. Ik ga pas voluit als ik zie dat de andere op mijn niveau is en het geen beginneling is. Beginnelingen laat ik een beetje op m'n dekking slaan en aai ze zacht als hun dekking open is. Vraag gewoon of hij rustiger aan kan doen zodat je aan je techniek kan werken, beetje rossen kan iedereen.

Stompe jonge kei hard!

---------- Toegevoegd om 18:52 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:52 ----------

Ik zal em tijdens het sparren neersteken.

Ik heb het vandaag gedaan, ik moest sparren met die jongen en ik zij tegen hem kom rustig aan sparren, we gingen gewoon met techniek sparren er zijn geen harde combos uitgedeeld deze keer, maar ik heb ze deze keer wel van een andere man gekregen van 28 jaar , maar ja pijn is voor ons het begint een beetje te wennen

Ik heb het vandaag gedaan, ik moest sparren met die jongen en ik zij tegen hem kom rustig aan sparren, we gingen gewoon met techniek sparren er zijn geen harde combos uitgedeeld deze keer, maar ik heb ze deze keer wel van een andere man gekregen van 28 jaar , maar ja pijn is voor ons het begint een beetje te wennen

Je krijgt dus van verschillende mensen "harde" klappen? Zijn het ook echt harde klappen??. Of vind alleen jij het harde klappen. Dat een stoot bijvoorbeeld goed door een dekking komt?
Anders doe je misschien niet de juiste sport?

Ja dat bedoel ik dat de stoot door een dekking komt, maar daar begin ik langzamerhand gewend aan te raken, die man vertelde dat ik harde stoten had alleen mijn dekking is wat aan de zwakke kant.

Terug
Naar boven