MuscleMeat

Kickboks sparren

Ja dat bedoel ik dat de stoot door een dekking komt, maar daar begin ik langzamerhand gewend aan te raken, die man vertelde dat ik harde stoten had alleen mijn dekking is wat aan de zwakke kant.

Dus je krijgt eigenlijk geen "harde" klappen.. Incasseren is een belangrijk punt in de sport. Je moet dus gaan werken aan je dekking. Handen goed hoog houden, en vooral blijven kijken... In de ogen kijken, de schouders goed in de gaten houden.

Zoals onze trainer altijd zegt; trainen doe je met elkaar en niet tegen elkaar.
Dit soort sparpartijen hoort niet en als het gebeurt vind ik dat de trainer daar een belangrijke rol in heeft.. Jongens die wedstrijden draaien en allebei scherp moeten worden/zijn is een ander verhaal.

Hallo,

Ik wil hier gewoon mijn verhaal kwijt. Laatste tijd bij het trainen kwam een jongen naar me toe vervolgens vertelde hij, hey jonge ik heb vandaag niet met jou gespard. Dus ik zei van hoezo dat? hij zo volgende keer beter,dus ik zie oke het is wel goed. Dus vandaag gingen we sparren en ik was echt zenuwachtig maar ik gaf niet op, hij begon in eens vollop uit te halen en toen begon ik ook, ik heb hem maar paar keer goed kunnen raken. Maar ik ben een beetje zenuwachtig als hij mij volgende keer uitdaagt. Wat moet ik dan doen gewoon vollop sparren? Die jongen is ook wel goed in technische stoten, Ik kan wel flinke uitdelen maar ik ben dan bang dat ik ineens mis sla en dan krijg ik vollop op me gezicht lig ik daar.

noemt "punchshy"

Als die jongen zoveel beter is dan jou en nog voluit gaat, en je trainer zegt er niks op, andere gym zoeken. Je bent er om te leren, niet om in elkaar geslagen te worden. Zeg dat die kerel aan zijn techniek moet werken en openingen moet zoeken, maar rustig aan slaagt.

Voluit gaan kan, maar dan moet dat vooraf afgesproken worden en de trainer moet er een oog in houden of het goed gaat of niet.

Kijk,
Ik heb 'tzelfde probleem gehad met een poolse mong**l die elke keer maarweer met gekke trappen en aparte dingen me wilde afmaken maar het is opgelost ...
Als je gaat sparren wilje natuurlijk diep van binnen je tegenstander vernederen en zelf niet vernederd worden eerlijk = eerlijk zo een oerdrang heeft iedereen wel. Dus je moet nooit laten merken dat je pijn heb als je klappen heb gekregen. Dit is omdat je tegenstander dan denkt dat zijn klappen en acties niet effectief zijn en hem in zijn hoofd gaat trippen omdat hij zoveel slaat en geen reactie terug krijgt. Kijk hem niet in zijn ogen aan tijdens het gevecht dat leid alleen maar af kijk hem bij zen strot(keel) dit is een gekke chinese vecht tip had ik ergens gelezen. En natuurlijk wat beslissend is conditie , ookal sla je harder dan de ander, alsje conditie minder is counterd hij je eruit. Dus veel conditie werken en oefen je stoten thuis draai je lichaam achter elke hoek en blijf in beweging.

Motivatie? Kijk: BangBang Not enough light training op youtube<<<----- echt goed!! voor kickboxer/boxers

heh je doet kickbox mar je bent bang om te incaseren,

ik begrijp je enerzijds wel want toen ik ermee begon enkele jaren geleden bakte ik er niets van en was ik natuurlijk ook beetje benauwd, maar je moet die angst gewoon laten varen want die angs houdt jou tegen om goed te kunnen vechten en je tegenstanders fouten in te zien! het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan mar bij mij kwam het vanzelf met de tijd. wat mij hierbij hielp was trainen met mannen die groter dan mij waren! dardoor besete ik dat die allemaal wel een zwa punt hebben.

watook veel hept is constant opkomen en zeker nit nar achter gaan als hij op jou afkomt tijdens het sparren, dit is een psychologisch effect en jij al zeker indruk op hem maken als je al eerste initiatief pakt en naar hem komt om te slaan.

en nog 1 iets :p als jij bang bent van zijn stoten, dan moet je ervoor zorgen dat hij bang wordt van jou schoppen ;)

hopelijk ga je goed!

ik ga binnen een maandje ofzo zelf eindelijk terug gaan kicbxen ::)

sparren is aantikken eigenlijk. Toen ik thai bokste hebk klappe gekrege die de gym op zn grond vesten deed trillen. Werd in het begin ook wel bang voor trappe o.a in mn gezicht maar dat verandert na een tijd. Doe nou eerst techniek en daarna harder gaan. Ga hard in het begin en die betere gozers eten je op. ZO leer je niks. ;)

heh je doet kickbox mar je bent bang om te incaseren,

ik begrijp je enerzijds wel want toen ik ermee begon enkele jaren geleden bakte ik er niets van en was ik natuurlijk ook beetje benauwd, maar je moet die angst gewoon laten varen want die angs houdt jou tegen om goed te kunnen vechten en je tegenstanders fouten in te zien! het is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan mar bij mij kwam het vanzelf met de tijd. wat mij hierbij hielp was trainen met mannen die groter dan mij waren! dardoor besete ik dat die allemaal wel een zwa punt hebben.

watook veel hept is constant opkomen en zeker nit nar achter gaan als hij op jou afkomt tijdens het sparren, dit is een psychologisch effect en jij al zeker indruk op hem maken als je al eerste initiatief pakt en naar hem komt om te slaan.

en nog 1 iets :p als jij bang bent van zijn stoten, dan moet je ervoor zorgen dat hij bang wordt van jou schoppen ;)

hopelijk ga je goed!

ik ga binnen een maandje ofzo zelf eindelijk terug gaan kicbxen ::)

Waarom niet? Ik heb wel een paar wedstrijden gewonnen dat ik alleen achteruit vocht. Als iemand wilt staat te maaien, kan je d'r wel in kletsen, maar je kan ook het overzicht bewaren en je kans afwachten en die dan genadeloos benutten.

Door te sparren met tegenstanders die beter en sterker dan jou zijn wordt je zelf zo veel en veel beter.
Niet teveel over nadenken, proberen op automaat te vechten en leren en leren van wat je tegenstander met je doet en wat jij kan doen om het niet zover te laten komen.
is een lang procces maar heel erg leerzaam.

Is het echter een onsportieve mafkees die je echt kapot wil maken dan moet je het aangeven dat het je te hard gaat, als dat niet lukt naar de trainer gaan en hopen dat ie luistert :D

Laatst bewerkt:
welke stad train je? dan kan hij eens opstoten voelen van een b- klasser

als je hierover op internet moet komen wenen zou je beter iets anders doen dan boksen

gewoon rustig blijven niet vooral niet gek laten maken en heel goed gaten zoeken in zijn verdediging

• Topic Starter Topic Starter
Mijn ervaren vriend vertelde dat ik gewoon agressief moet vechten en gewoon moet aanvallen als hij begint te stoten zodat hij dan lege plekken heeft.

Om een goede bokser te zijn moet je niet bang om slagen in je gezicht te krijgen, en om die angst weg te halen moet je het helaas ervaren, niet alle slagen in het gezicht hebben een pijnlijke afloop. Soms loop je dezelfde avond zonder pijn weg

Mensen ik heb de agressie nu onder mijn knien ik heb mijn zin gewoon gemaakt om vol op te trainen en het lukt. Ik heb gemerkt waar ik alleen nog moeite mee heb dat ik geen goede techniek heb. Met wat kan ik mijn techniek goed trainen, i.v.m gewichten stoten enkelgewichten dragen tijdens trappen?. Wie weet een raad? Ik wil ook lenigheid onder de knien krijgen hoe wordt je goed lenig?

Laatst bewerkt:
Techiek trainen doe je zonder weerstand dus geen pols een/of enkelgewichtjes gebruiken, techniek train je door handelingen onder goede begeleiding veel te herhalen..
Probeer vooral je mobiele lenigheid te trainen, door bv de trappen zo hoog mogelijk te maken/ benen opzwaaien. (recht omhoog, van binnen naar buiten en van buiten naar binnen en zijwaarts opzwaaien)

Laatst bewerkt:
Ik zal het doen, maar met gewichten trappen is ook niet slecht toch? Je trappen worden dan sneller.

Dit heb ik ook gehad, je moet juist met diegene gaan sparren en zo hard als je kan. Daar leer je het meest van, klappen krijg je nou eenmaal met deze sport. Je moet altijd de moeilijkste sparringspartners opzoeken. Daar leer je het meest van en je krijgt een zelfvertrouwen boost! Succes.

Terug
Naar boven