XXL Nutrition

Kip krokant maken met weinig kcal ? Iemand tips ?

  • Topic starter Thad
  • Startdatum
  • Reacties 45
  • Weergaven 4K
  • Volgers 14

Bezoekers in dit topic

Thad

Novice
Lid geworden
23 feb 2023
Berichten
12
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
72kg
Vetpercentage
20%
Paneermeel...panko of cornflakes bevat teveel calorieen.
Zijn er lichtere varianten of andere dingen waarmee ik kip krokant kan maken? Ideeen of tips zijn welkom.

I.v.m. body recomp moet ik erg weinig kcal binnenkrijgen met een hoog eiwit gehalte vandaar.

Ik wil kip als snack kunnen eten ipv maaltijd. Anders moet ik tevaak aan de shakes.
 
Ja voeding anders indelen
 
I.v.m. body recomp moet ik erg weinig kcal binnenkrijgen
Kun je dit even toelichten? Hoe definieer jij erg weinig kcal?
Een recomp betekent dat er voldoende energie en eiwitten in je voeding zitten om ook spiermassa op te bouwen.
De combinatie met ''erg weinig'' kcal gaat 'm dus niet worden.
Je vraag wekt bij mij de suggestie dat je hele voedingspatroon verbetert kan worden.

Als je hier je voedingsschema uitschrijft (inclusief alle macro's!) kunnen we gerichter feedback geven.
 
Paneermeel...panko of cornflakes bevat teveel calorieen.
Zijn er lichtere varianten of andere dingen waarmee ik kip krokant kan maken? Ideeen of tips zijn welkom.

I.v.m. body recomp moet ik erg weinig kcal binnenkrijgen met een hoog eiwit gehalte vandaar.

Ik wil kip als snack kunnen eten ipv maaltijd. Anders moet ik tevaak aan de shakes.
Laat dat krokante laagje dan gewoon achterwege.
 
Grillpan goed schroeien op hoog vuur beide kanten.
 
Iets langer in de airfryer later, worden ze ook krokant van.

Of het lekker is laat ik ff in het midden.
 
Kun je dit even toelichten? Hoe definieer jij erg weinig kcal?
Een recomp betekent dat er voldoende energie en eiwitten in je voeding zitten om ook spiermassa op te bouwen.
De combinatie met ''erg weinig'' kcal gaat 'm dus niet worden.
Je vraag wekt bij mij de suggestie dat je hele voedingspatroon verbetert kan worden.

Als je hier je voedingsschema uitschrijft (inclusief alle macro's!) kunnen we gerichter feedback geven.

Gewich: 70kg
Lengte: 1.77cm
Leeftijd: 31
Lichaam: Skinny fat (mini buikje en geen strakke zichtbare spieren)

Volgens online calculators is mijn maintenance kcal circa 2000 / 2100.
Vandaar dat ik 1600 kcal per dag met 140/150gr eiwit probeer te nemen.

Mijn doel is om weinig lichaamsvet te hebben zodat ik vervolgens op een lichte manier kan bulken (niet te snel aankomen).

Belangrijke info: 4 maanden geleden woog ik 77kg. Ik merk dat mijn buik nu veel minder is. Ik kan 2 buikspieren zelfs zien zonder te spannen. Had ik voorheen niet.
 
Waarom moet de kip perse krokant zijn?
Niet krokante kip is toch ook een prima snack?
 
Paneermeel...panko of cornflakes bevat teveel calorieen.
Zijn er lichtere varianten of andere dingen waarmee ik kip krokant kan maken? Ideeen of tips zijn welkom.

I.v.m. body recomp moet ik erg weinig kcal binnenkrijgen met een hoog eiwit gehalte vandaar.

Ik wil kip als snack kunnen eten ipv maaltijd. Anders moet ik tevaak aan de shakes.

Voedingswaarden​

Deze waarden gelden voor het onbereide product.
15 g panko brood chrumbs
1 middelgroot ei
½ el tarwebloem
kruiden naar wens, evt beetje citroensap.
Haal de kipfilets eerst door de bloem, dan door het ei en vervolgens door de crumbs.
kan ook in Airfryer, en zou het dan niet frituren :D
SoortPer 100 Gram
Energie1569 kJ (375 kcal)
Vet1.6 g
waarvan verzadigd0.5 g
Koolhydraten77 g
waarvan suikers4.6 g
Eiwitten11 g
Zout0.8 g
 
Volgens online calculators is mijn maintenance kcal circa 2000 / 2100.
Vandaar dat ik 1600 kcal per dag met 140/150gr eiwit probeer te nemen.
Wat je nu doet is niet recompen maar cutten.
 
Wat je nu doet is niet recompen maar cutten.

Wanneer is het recompen dan?
Ik heb vele videos\online materie gelezen. Ook volgens de online calculators zou ik maximaal 500 kcal dagelijks moeten verminderen.

Ik wou ook gelijk aan de max zitten zodat ik sneller vet verlies.

Ik merk "nog" niet dat mijn spieren(armen) bijv dunner zijn geworden. Maar zie er wel beter uit.
Alleen het idee "70kg" klinkt niet best. Maar hopelijk zal dit over enkele maanden weer verdwenen zijn als ik ga bulken.
 
Thad je zit met 1600Kcals iets onder je BMR. Ik zou een schema gaan volgen op ~2300Kcals. als je traint.(dit zou ~je onderhoud zijn)

Je hebt ondergewicht en een buikje, dus ipv je druk maken om paneermeel zou ik meer gaan eten dan je nu doet. Je komt Kcals tekort. of je moet een bankhanger zijn die geen drol doet
 
Wanneer is het recompen dan?
Als je op gewicht blijft en vet verliest en tegelijkertijd spiermassa wint. Vooral weggelegd voor absolute beginners.
 
Thad je zit met 1600Kcals iets onder je BMR. Ik zou een schema gaan volgen op ~2300Kcals. als je traint.(dit zou ~je onderhoud zijn)

Je hebt ondergewicht en een buikje, dus ipv je druk maken om paneermeel zou ik meer gaan eten dan je nu doet. Je komt Kcals tekort. of je moet een bankhanger zijn die geen drol doet

Ik heb een kantoor baantje. Ben een bankhanger en doe nooit cardio.
Mijn enige vorm van beweging: Dagelijks 10 duizend stappen te zetten maar gisteren kwam ik niet eens aan de 2 duizend :D

Is mijn cut dan alsnog teveel? Want tot op heden lijk ik wel strakker.

Ik zie er in ieder geval beter uit dan 4 maanden geleden toen ik 77kg woog.
 
Ik heb een kantoor baantje. Ben een bankhanger en doe nooit cardio.
Mijn enige vorm van beweging: Dagelijks 10 duizend stappen te zetten maar gisteren kwam ik niet eens aan de 2 duizend :D

Is mijn cut dan alsnog teveel? Want tot op heden lijk ik wel strakker.

Ik zie er in ieder geval beter uit dan 4 maanden geleden toen ik 77kg woog.
Zou proberen meer op massa te trainen. Man van 31j van 1.78m en 70kg heeft voor mij meer hardloper wielrenner look dan bodybuilder.
Kan me bijna niet voorstellen dat je 70kg weegt en 20% vet. als je begint met trainen moet je ook goed eten. Je komt vanzelf op een fase dat je vet minder wordt door trainen maar ook wat massa pakt.
Of het moet je doel zijn om skinny en lean te zijn
 
Zou proberen meer op massa te trainen. Man van 31j van 1.78m en 70kg heeft voor mij meer hardloper wielrenner look dan bodybuilder.
Kan me bijna niet voorstellen dat je 70kg weegt en 20% vet. als je begint met trainen moet je ook goed eten. Je komt vanzelf op een fase dat je vet minder wordt door trainen maar ook wat massa pakt.
Of het moet je doel zijn om skinny en lean te zijn

Ik probeer ook hard te trainen voor spiergroei. Zo zwaar mogelijk bij de gewichten.
Qua eten houd ik het nu goed en gezond vol de afgelopen 4 maanden. Wellicht dat ik 1 dag in de week niet aan mijn dagelijkse eiwit komt (cheat day).

Ik ben verder gewoon slank maar ben absoluut niet lean. Ik merk toch veel buikvet etc.
Of dat mijn armspieren niet goed zichtbaar zijn door de vet.

Ik hoop goed strak te zijn en 4 buikspieren te kunnen zien. Zodat ik vervolgens kan bulken. Mijn doel is om 80/85 te wegen terwijl ik een strak\lean lichaam kan behouden.

Ik begon met 77kg en nu weeg ik 70kg. Ik maak me wel zorgen omdat ik nu net onder de 70kg mark zit. Voel me verder wel gezond en fit. Kan ook los gaan in de sportschool.
Wellicht omdat ik amper dagelijks beweeg en alles gebruik op de sportschool.

Nu hopen dat ik niet te lang hoef te cutten \ recompen. Maar voel me wel fitter dan ooit. Maar dat kan aan mijn voeding liggen.
Dagelijks fruit en veel groente.
 
7 kg afvallen in 4 maanden is een cut.
Zou echt eens goed naar jezelf kijken en niet alleen naar de delen van je lijf die strakker worden.
Denk dat je een dun mannetje gaat zien....
Dunner dan je zou willen.

Ga op onderhoud eten of net iets erboven.
Je zal jezelf met de tijd dankbaar zijn... ipv nu nog verder af te vallen.
Dat buikje gaat er niet beter uitzien van nog ieler worden. Die gaat alleen maar meer opvallen omdat je te dun wordt.
 
Paneermeel...panko of cornflakes bevat teveel calorieen.
Zijn er lichtere varianten of andere dingen waarmee ik kip krokant kan maken? Ideeen of tips zijn welkom.

I.v.m. body recomp moet ik erg weinig kcal binnenkrijgen met een hoog eiwit gehalte vandaar.

Ik wil kip als snack kunnen eten ipv maaltijd. Anders moet ik tevaak aan de shakes.
wrap je kip in een blaadje sla.
iu

wat wortel erbij, heb je knapperig + kip.
 
Ik wil kip als snack kunnen eten ipv maaltijd. Anders moet ik tevaak aan de shakes.
Wat is er overigens mis met eiwitrijke snacks als:
Vleeswaren beleg
Blikje tonijn met uitje/ketchup
Blikje tonijn met groente
Gekookt eitje (evt plakje rookvlees eromheen)
Huttenkase met kruiden (hartig) of evt schepje eiwit voor meer smaak
Bakje kwark
Wat gerookte forel/zalm
Uiteraard gewone gebakken kip of ander vlees/vis.

Of is t krokante puur t "snack/snaai" idee?
Bestel dan gewoon zoiets...
 
Back
Naar boven