- Waardering
- 9.675
- Lengte
- 1m78
- Massa
- 64kg
- Vetpercentage
- 12%
Deze Facebook-post, vanochtend geplaatst door Bell Coaching, geeft ook wel nuttige tips:
@imnewhere, @HertogSandBox, @marina1975
Voor sommigen is dit een mytische staat die ze zich niet kunnen voorstellen. Zoveel moeten eten in een bulk, dat je het helemaal beu wordt.
Het bestaat. Zelf heb ik het al meerdere keren meegemaakt. Ik als foodlover veranderde binnen korte tijd steeds meer naar iemand die een hekel kreeg aan ‘weer moeten eten’.
Als coach zie ik dit vooral bij mannen die vrij actief zijn, best wat spiermassa hebben en relatief vrij zwaar zijn. En bij mensen die een erg adaptief metabolisme hebben.
Afijn. Bij deze enkele bulktips die eigenlijk vrij haaks staan op de meer standaard dieetadviezen die wij de meeste cliënt meegeven.
- Drink calorieën bij de maaltijd of tussen maaltijden in. Drinken is makkelijker dan eten. Je kunt ook een maaltijd vervangen voor een kcal rijke shake. Tip: blender.
- Verhoog je maaltijdfrequentie. Zelf eet ik het liefst 3 maaltijden per dag als alles oké is. Oftewel, als ik geen hekel heb aan eten. In bulknood toestand maak ik er bijvoorbeeld 5 maaltijdmomenten van per dag.
- Eet minder volume, want volume maakt vol. Dit kan betekenen dat je groente inname sterk zal dalen.
- Heb je het vermoeden dat je qua micronutriënten ongunstig uitkomt? Dan kan je een multivitamine of een greens supplement overwegen.
- Implementeer bewust snack momenten. Eten tussen maaltijden in. Zo’n 30 tot 50 gram noten of pure chocolade als snack kan bijvoorbeeld enorm helpen met de kcal inname opkrikken.
- Benadruk kcal rijke voedingsmiddelen. De ‘hoe meer kcal per 100 gram, hoe beter’ gedachtegang. Eet bijvoorbeeld minder low fat varianten. Neem volle kwark in plaats van de standaard magere variant.
- Implementeer korte minicuts van 3-6 weken. Te vaak uit bulkmodus gaan zet weinig zoden aan de dijk. Maar eens in de zoveel tijd een minicut inlassen kan een beetje helpen met weer wat bulkzin krijgen. Voor mij persoonlijk is 3-4 maanden bulken, afwisselen met een 3-4 weekse minicut een mooie sweetspot.
Leerzaam! Vooral de mini cuts wil ik gaan implimenteren