XXL Nutrition

Sticky Tips & tricks om snel en makkelijk veel kcal binnen te krijgen (1 bezoeker)

Bezoekers Topic (Leden: 0, Gasten: 1)

jeffreybrnd

Cool Novice
Lid geworden
13 jan 2015
Waardering
119
Ik denk dat er ook veel vraag is naar een vergelijkbare topic: "Tips & tricks om snel en makkelijk veel EIWIT binnen te krijgen"
Uiteraard geen supplementen, want iedereen kent de eiwitshake al.
Ik doel op een gezonde manier en wellicht juist met weinig KCAL.

Durft iemand van de ervaren mannen hieraan te beginnen?

crotchfit

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
17 jun 2015
Waardering
373
Lengte
1m76
Massa
82kg
"Tips & tricks om snel en makkelijk veel EIWIT binnen te krijgen"
Uiteraard geen supplementen, want iedereen kent de eiwitshake al.
Ik doel op een gezonde manier en wellicht juist met weinig KCAL.

Durft iemand van de ervaren mannen hieraan te beginnen?
Definieer weinig, lijkt me dat vooral de verhouding interessant is voor je...
AH biologische biefstuk bevat ongeveer 110 kcal per 100 gram, waarvan 23x4 kcal opgaat aan eiwitten. Dat lijkt me een goede eiwit/kcal verhouding. Zelfs beter dan eieren met 'maar' 13gram proteine/100 gr.

Ben wel benieuwd naar 'standaard' voedingsmiddelen met een betere verhouding, maar ik denk dat je al snel bij een isolaat terecht komt voor een echt goede verhouding.

jeffreybrnd

Cool Novice
Lid geworden
13 jan 2015
Waardering
119
Definieer weinig, lijkt me dat vooral de verhouding interessant is voor je...
AH biologische biefstuk bevat ongeveer 110 kcal per 100 gram, waarvan 23x4 kcal opgaat aan eiwitten. Dat lijkt me een goede eiwit/kcal verhouding. Zelfs beter dan eieren met 'maar' 13gram proteine/100 gr.

Ben wel benieuwd naar 'standaard' voedingsmiddelen met een betere verhouding, maar ik denk dat je al snel bij een isolaat terecht komt voor een echt goede verhouding.
Met "weinig" bedoel ik inderdaad een goede verhouding met relatief veel eiwit, tegenover weinig Kcal.

Jouw biefstuk is een goed voorbeeld. En zo ben ik, net als jij, ook wel benieuwd naar voedingsmiddelen die goede eiwit/kcal verhoudingen hebben.
En dan bedoel ik nog steeds geen supplementen.

fred22

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
25 jun 2012
Waardering
762
Lengte
1m80
Met "weinig" bedoel ik inderdaad een goede verhouding met relatief veel eiwit, tegenover weinig Kcal.

Jouw biefstuk is een goed voorbeeld. En zo ben ik, net als jij, ook wel benieuwd naar voedingsmiddelen die goede eiwit/kcal verhoudingen hebben.
En dan bedoel ik nog steeds geen supplementen.
Je kan eens kijken naar vegetarisch voedsel, meestal ook goede verhoudingen

Rick29

Cool Novice
Lid geworden
11 okt 2018
Waardering
143
Lengte
1m65
Massa
80kg
Vetpercentage
7%
Ik drink nu een liter chocolademelk per dag, puur voor de kcal 750

Alleen voelt het heel ongezond.

EndlessBulk33

Novice
Lid geworden
14 sep 2018
Waardering
1
Lengte
1m78
Massa
88kg
Vetpercentage
20%
Pindakaas door de havermout is een goeie(en erg lekker)
Tevens gewoon alles vol nemen,
Volle melk volle kwark etc

ricafit

Cool Novice
Lid geworden
6 jan 2015
Waardering
121
Lengte
1m79
Massa
79kg
Vetpercentage
10%
Oreo koekjes, haal gewoon 10 pakken en gooi ze overal bij waar kan, kwark/havermout/ijs die dingen gaan zo in je holle kies.. en hebben leuke aantal kcals p/stuk.

HardcoreMF

Cool Novice
+15 jaar member
Lid geworden
15 okt 2002
Waardering
1
Voor mensen die moeite hebben met met het binnenkrijgen van shakes/vloeibare maaltijd;

Koop nou eens nutrale whey zonder smaak in plaats van die rate flavours, en mix het met WATER en doe er havermout bij. Drink je zo weg, neutraal van smaak dus makkelijk aan te wennen.

Dus niet mixen met melk, door melk krijg je een romige substantie die menig beginner niet weg krijgt. Vooral in combintie met whey met een smaakje wordt het pas echt een vreemde toverdrank.

Als als je bij die water + whey + havermout ook een scheur olijfolie doet dan proef je helemaal niets van die olijfolie.

Brian0172

Novice
Lid geworden
2 feb 2020
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
19%
Wat ik mij afvraag, Ik zie een hoop mensen die een shake van whey, havermout en melk nemen, maar is het niet veel beter om eiwitten uit echte voeding te halen?

Portonia1

Competitive Bodybuilder
Lid geworden
9 jan 2014
Waardering
1.949
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Wat ik mij afvraag, Ik zie een hoop mensen die een shake van whey, havermout en melk nemen, maar is het niet veel beter om eiwitten uit echte voeding te halen?
Ja ik snap ook niet waarom mensen dat nep eten nemen.. net alsof je gainz maakt met shakes lol.

Brian0172

Novice
Lid geworden
2 feb 2020
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
87kg
Vetpercentage
19%
Ja ik snap ook niet waarom mensen dat nep eten nemen.. net alsof je gainz maakt met shakes lol.
Dat dus, mij is verteld, als je groot wil worden moet je groot eten, en niet van die bullshit shakes nemen. Daarom ook de vraag waarom de whey shakes, en niet gewoon eiwit uit voeding?

Laatst bewerkt:

Ciron

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
19 mei 2016
Waardering
372
Lengte
1m84
Massa
68kg
Vetpercentage
12%
Dat dus, mij is verteld, als je groot wil worden moet je groot eten, en niet van die bullshit shakes nemen. Daarom ook de vraag waarom de whey shakes, en niet gewoon eiwit uit voeding?
Je kan makkelijk zonder shakes , maar voor bepaalde mensen is het makkelijker om met shakes zo de eiwit behoefte aan te vullen .. denk hierbij aan maagdarm problemen of tijdgebrek etc etc

Bovenaan