XXL Nutrition

Sticky Tips & tricks om snel en makkelijk veel kcal binnen te krijgen

Bezoekers in dit topic

Ik denk dat er ook veel vraag is naar een vergelijkbare topic: "Tips & tricks om snel en makkelijk veel EIWIT binnen te krijgen"
Uiteraard geen supplementen, want iedereen kent de eiwitshake al.
Ik doel op een gezonde manier en wellicht juist met weinig KCAL.

Durft iemand van de ervaren mannen hieraan te beginnen?
 
"Tips & tricks om snel en makkelijk veel EIWIT binnen te krijgen"
Uiteraard geen supplementen, want iedereen kent de eiwitshake al.
Ik doel op een gezonde manier en wellicht juist met weinig KCAL.

Durft iemand van de ervaren mannen hieraan te beginnen?

Definieer weinig, lijkt me dat vooral de verhouding interessant is voor je...
AH biologische biefstuk bevat ongeveer 110 kcal per 100 gram, waarvan 23x4 kcal opgaat aan eiwitten. Dat lijkt me een goede eiwit/kcal verhouding. Zelfs beter dan eieren met 'maar' 13gram proteine/100 gr.

Ben wel benieuwd naar 'standaard' voedingsmiddelen met een betere verhouding, maar ik denk dat je al snel bij een isolaat terecht komt voor een echt goede verhouding.
 
Definieer weinig, lijkt me dat vooral de verhouding interessant is voor je...
AH biologische biefstuk bevat ongeveer 110 kcal per 100 gram, waarvan 23x4 kcal opgaat aan eiwitten. Dat lijkt me een goede eiwit/kcal verhouding. Zelfs beter dan eieren met 'maar' 13gram proteine/100 gr.

Ben wel benieuwd naar 'standaard' voedingsmiddelen met een betere verhouding, maar ik denk dat je al snel bij een isolaat terecht komt voor een echt goede verhouding.

Met "weinig" bedoel ik inderdaad een goede verhouding met relatief veel eiwit, tegenover weinig Kcal.

Jouw biefstuk is een goed voorbeeld. En zo ben ik, net als jij, ook wel benieuwd naar voedingsmiddelen die goede eiwit/kcal verhoudingen hebben.
En dan bedoel ik nog steeds geen supplementen.
 
Met "weinig" bedoel ik inderdaad een goede verhouding met relatief veel eiwit, tegenover weinig Kcal.

Jouw biefstuk is een goed voorbeeld. En zo ben ik, net als jij, ook wel benieuwd naar voedingsmiddelen die goede eiwit/kcal verhoudingen hebben.
En dan bedoel ik nog steeds geen supplementen.
Je kan eens kijken naar vegetarisch voedsel, meestal ook goede verhoudingen
 
Ik drink nu een liter chocolademelk per dag, puur voor de kcal 750

Alleen voelt het heel ongezond.
 
Pindakaas door de havermout is een goeie(en erg lekker)
Tevens gewoon alles vol nemen,
Volle melk volle kwark etc
 
Oreo koekjes, haal gewoon 10 pakken en gooi ze overal bij waar kan, kwark/havermout/ijs die dingen gaan zo in je holle kies.. en hebben leuke aantal kcals p/stuk.
 
Voor mensen die moeite hebben met met het binnenkrijgen van shakes/vloeibare maaltijd;

Koop nou eens nutrale whey zonder smaak in plaats van die rate flavours, en mix het met WATER en doe er havermout bij. Drink je zo weg, neutraal van smaak dus makkelijk aan te wennen.

Dus niet mixen met melk, door melk krijg je een romige substantie die menig beginner niet weg krijgt. Vooral in combintie met whey met een smaakje wordt het pas echt een vreemde toverdrank.

Als als je bij die water + whey + havermout ook een scheur olijfolie doet dan proef je helemaal niets van die olijfolie.
 
Wat ik mij afvraag, Ik zie een hoop mensen die een shake van whey, havermout en melk nemen, maar is het niet veel beter om eiwitten uit echte voeding te halen?
 
Wat ik mij afvraag, Ik zie een hoop mensen die een shake van whey, havermout en melk nemen, maar is het niet veel beter om eiwitten uit echte voeding te halen?

Ja ik snap ook niet waarom mensen dat nep eten nemen.. net alsof je gainz maakt met shakes lol.
 
Ja ik snap ook niet waarom mensen dat nep eten nemen.. net alsof je gainz maakt met shakes lol.
Dat dus, mij is verteld, als je groot wil worden moet je groot eten, en niet van die bullshit shakes nemen. Daarom ook de vraag waarom de whey shakes, en niet gewoon eiwit uit voeding?
 
Laatst bewerkt:
Dat dus, mij is verteld, als je groot wil worden moet je groot eten, en niet van die bullshit shakes nemen. Daarom ook de vraag waarom de whey shakes, en niet gewoon eiwit uit voeding?
Je kan makkelijk zonder shakes , maar voor bepaalde mensen is het makkelijker om met shakes zo de eiwit behoefte aan te vullen .. denk hierbij aan maagdarm problemen of tijdgebrek etc etc
 
@Big-T "Gebruik zoetzure of curry saus bij rijst en kip, het eet makkelijker weg en bevat al snel meer dan 100kcal p/p"
Hehe eindelijk lees ik het hier ook eens. rode saus door je kip met rijst.
Vorige week begonnen met curry of ketchup door mijn kip met rijst te doen.
Eet véél makkelijker weg en het is veel lekkerder dan alleen droge rijst met kip.
Maakt de maaltijd een stuk leuker en lekkerder :)
Ketchup Top!ik doe dit al van kinds af 😋
 
eat easily digestible carbohydrates (rijstebloem,millet flakes,riceflakes) more carbs in liquid form. You will eat more. Add raisins to meals.
Can also raise the calories by increasing fat, olife oile to meals, eat almonds before sleep
drink carbo/vitargo during the training
or drink massgainer beetwen meals. Is better if You raise calories from health carbs and fat - Slower but the mass will better in quality and more durable
because if You add much kcal from simple sugars (juiceorange,raisins,fruits etc..) when you start reductions everything will drop quickly.
use carbohydrate rotations , Training day /Day off to keep it high insulin sensitivity
 
Laatst bewerkt:
eat easily digestible carbohydrates (rijstebloem,millet flakes,riceflakes) more carbs in liquid form. You will eat more. Add raisins to meals.
Can also raise the calories by increasing fat, olife oile to meals, eat almonds before sleep
drink carbo/vitargo during the training
or drink massgainer beetwen meals. Is better if You raise calories from health carbs and fat - Slower but the mass will better in quality and more durable

because if You add much kcal from sweet shit (juiceorange,raisins,fruits etc..) when you start reductions everything will drop quickly.
First you advise to add raisins to meals, but in the end you call raisins 'sweet shit' that doesn't add quality mass? :dunno:
 
1FF9E9F4-050B-47CA-8001-2C2327D3539C.jpeg
 
First you advise to add raisins to meals, but in the end you call raisins 'sweet shit' that doesn't add quality mass? :dunno:
Sorry we didn't understand each other. Topic thread is how to quickly raise kcal, I say you can fast raise kcal byadding raisins to meals because they have a small volume and a lot of kcal. "sweet shit" -sorry i wrote it bad, i mean about simple sugars. But when we raise a lot of calories froim simple sugar in our diet, we will gain mass quickly but there will be more fat than muscle mass. But if we only care about the size ,can add raisins,ketchup, drink a lot orange juice. And if you want to build good quality muscle mass with low fat gain it's best to limit your intake of these things and not add too much to diet and boost the calories with complex carbohydrates. (increase the portions of rice, porridge, etc.) Now You know what i wanted to say.
 
Sorry we didn't understand each other. Topic thread is how to quickly raise kcal, I say you can fast raise kcal byadding raisins to meals because they have a small volume and a lot of kcal. "sweet shit" -sorry i wrote it bad, i mean about simple sugars. But when we raise a lot of calories froim simple sugar in our diet, we will gain mass quickly but there will be more fat than muscle mass. But if we only care about the size ,can add raisins,ketchup, drink a lot orange juice. And if you want to build good quality muscle mass with low fat gain it's best to limit your intake of these things and not add too much to diet and boost the calories with complex carbohydrates. (increase the portions of rice, porridge, etc.) Now You know what i wanted to say.
So you say complex carbs like oats are better for adding 'quality mass' than simple carbs like raisins or bananas?
 
So you say complex carbs like oats are better for adding 'quality mass' than simple carbs like raisins or bana
it is much better to increase the caloric content of such products or fat than relying mostly on fruit etc. consuming them in excess can cause fat to build up quickly. Are simple sugars bad? Not! If your diet depends heavily on them, replace them with complex carbohydrates. Monosaccharide simple carbohydrates, are best eaten immediately after workout we need a big insulin spike in our bodies.. post-workout

ikona Zweryfikowane przez społeczność
 
Deze Facebook-post, vanochtend geplaatst door Bell Coaching, geeft ook wel nuttige tips:
@imnewhere, @HertogSandBox, @marina1975

Voor sommigen is dit een mytische staat die ze zich niet kunnen voorstellen. Zoveel moeten eten in een bulk, dat je het helemaal beu wordt.⁣
⁣Het bestaat. Zelf heb ik het al meerdere keren meegemaakt. Ik als foodlover veranderde binnen korte tijd steeds meer naar iemand die een hekel kreeg aan ‘weer moeten eten’.⁣
⁣Als coach zie ik dit vooral bij mannen die vrij actief zijn, best wat spiermassa hebben en relatief vrij zwaar zijn. En bij mensen die een erg adaptief metabolisme hebben.⁣
⁣Afijn. Bij deze enkele bulktips die eigenlijk vrij haaks staan op de meer standaard dieetadviezen die wij de meeste cliënt meegeven.⁣
  • Drink calorieën bij de maaltijd of tussen maaltijden in. Drinken is makkelijker dan eten. Je kunt ook een maaltijd vervangen voor een kcal rijke shake. Tip: blender.⁣
  • Verhoog je maaltijdfrequentie. Zelf eet ik het liefst 3 maaltijden per dag als alles oké is. Oftewel, als ik geen hekel heb aan eten. In bulknood toestand maak ik er bijvoorbeeld 5 maaltijdmomenten van per dag.⁣
  • Eet minder volume, want volume maakt vol. Dit kan betekenen dat je groente inname sterk zal dalen.⁣
  • Heb je het vermoeden dat je qua micronutriënten ongunstig uitkomt? Dan kan je een multivitamine of een greens supplement overwegen.⁣
  • Implementeer bewust snack momenten. Eten tussen maaltijden in. Zo’n 30 tot 50 gram noten of pure chocolade als snack kan bijvoorbeeld enorm helpen met de kcal inname opkrikken.⁣
  • Benadruk kcal rijke voedingsmiddelen. De ‘hoe meer kcal per 100 gram, hoe beter’ gedachtegang. Eet bijvoorbeeld minder low fat varianten. Neem volle kwark in plaats van de standaard magere variant.⁣
  • Implementeer korte minicuts van 3-6 weken. Te vaak uit bulkmodus gaan zet weinig zoden aan de dijk. Maar eens in de zoveel tijd een minicut inlassen kan een beetje helpen met weer wat bulkzin krijgen.⁣ Voor mij persoonlijk is 3-4 maanden bulken, afwisselen met een 3-4 weekse minicut een mooie sweetspot.⁣
 
Back
Naar boven