AndroidHealthClinic

Kip krokant maken met weinig kcal ? Iemand tips ?

Iets langer in de airfryer later, worden ze ook krokant van.

Of het lekker is laat ik ff in het midden.
Als je paneermeel en een olieverstuiver gebruikt wordt het prachtig krokant.

En als het qua kcals te veel is dan is het kiezen geblazen: rondje extra cardio of iets anders minder eten.

• Like
Waarderingen: AK
Wat is er overigens mis met eiwitrijke snacks als:
Vleeswaren beleg
Blikje tonijn met uitje/ketchup
Blikje tonijn met groente
Gekookt eitje (evt plakje rookvlees eromheen)
Huttenkase met kruiden (hartig) of evt schepje eiwit voor meer smaak
Bakje kwark
Wat gerookte forel/zalm
Uiteraard gewone gebakken kip of ander vlees/vis.

Of is t krokante puur t "snack/snaai" idee?
Bestel dan gewoon zoiets...

Nuggets van musclemeat zijn niet te vreten..

• Like
Waarderingen: Vonk
Hhaha “memories”

ADE48A25-E65C-4408-A82E-DF5B907E66BA.png
Geen verkeerd idee, welk sausje gebruikte je?

Mijn ervaring met 'teveel bezig zijn met voeding'. Totale failure.

Je 2000 stappen opmerking is typerend. Been there done that. De sleutel voor jou zit niet in voeding, het zit in meer beweging. Echt, als je gewoon weer een normaal actief mens word enzonder na te denken aan genoeg beweging komt dan kun je je kip maken zoals je wil als dat belangrijk voor je is.

Jaren op zoek geweest naar de quick fix, beste training, beste eetschema, beste dit beste dat, maar 'normaal' fit zijn voor de meeste inactieve mensen is actief worden. Hoe groter je wensen hoe belangrijker alles word, maar om een paar kilo te cutten en een paar kilo the bulken zou echt geen kip zoektocht overheen moeten gaan. Dan ben je bezig met die 0,5% impact terwijl je beter met meer impactvolle dingen bezig kunt zijn.

Ik weet het, best lastig om in te zien dat je gewoon een inactief persoon bent. Daar ga je het met een paar keer de sportschool in niet mee compenseren. Ik zou dus een zoektoch starten hoe je meer beweging in je leven kunt krijgen, zou niet zo lastig moeten zijn.

Wel een fijne snack voor tijdens het cutten, ga ik zeker eens proberen. Thanks.
Probeer eens komkommer schijfjes in de air fryer met “zero curry/ketchup” saus vd action…
Als je smaakpupillen zo wanhopig zijn proeft dit naar chips met salsa dipsaus.

Ja hoor easy. Haal kip met huid, zoals drumsticks of kippendij. Doe het een halve tot een hele minuut in kokend water. Dan laat het huidje een beetje los van het vlees.

Laat het nu goed drogen. Als je het nu in de oven of airfryer doet wordt het heel crispy omdat er ruimte tussen de huid en het vlees zit waar dus hete lucht bij kan.

Cheerios.

Of je bespaart ergens 100kcal of doet 100kcal meer cardio en je paneert em gewoon met paneermeel, panko, oats, etc.
Let wel, paneer absorbeert olie, dus dan moet je airfryer of oven gebruiken.

Pro tip voor kip

Koop karnemelk en marineer je kip er minimaal 2 uur maar het liefst een nachtje in. Dan goed uitlekken, drogen en bakken. Of, nog beter, uitlekken, drogen, paneren en dan bakken.

Door de karnemelk wordt de kip super mals en juicy.

Krijg honger. Ik ga maar eens wat kip en karnemelk halen.

Ps. Wat cayenepeperpoeder door je bloem gooien voor het paneren wordt ie nog nicer.

Laatst bewerkt:
Pro tip voor kip

Koop karnemelk en marineer je kip er minimaal 2 uur maar het liefst een nachtje in. Dan goed uitlekken, drogen en bakken. Of, nog beter, uitlekken, drogen, paneren en dan bakken.

Ps. Wat cayenepeperpoeder door je bloem gooien voor het paneren wordt ie nog nicer.
Kan ook met gewone melk, of kokosmelk, maar dat smaakt toch weer anders en is wat minder juicy. Ga zelf liefst voor de combinatie karne-/kokosmelk + knoflook drool:

MM is meer een product voor het gemak waarbij je niet te hoge eisen moet stellen aan smaak, textuur en beleving. Of je moet gewoon niet zo'n fijnproever zijn, dat kan natuurlijk ook. Ik vind het niet te vergelijken met bijvoorbeeld een goede slager. Als je veel eet, hoef je imo niet perse in te leveren op smaak, textuur en beleving, mits je de tijd ervoor hebt om e.e.a. te bereiden elke maaltijd opnieuw. Als je wilt preppen en/of een mega strak dieet hebt en al die andere dingen boeien je niet zo, dan is MM echt een uitkomst. Maar als zelfbenoemde fijnproever vind ik het kwalitatief gezien op deze drie punten zwaar onvoldoende, ongeacht de manier van bereiden (airfryer, oven, pan, magnetron het blijft gewoon zwaar ondermaats, voor mij).

Ja hoor easy. Haal kip met huid, zoals drumsticks of kippendij. Doe het een halve tot een hele minuut in kokend water. Dan laat het huidje een beetje los van het vlees.

Laat het nu goed drogen. Als je het nu in de oven of airfryer doet wordt het heel crispy omdat er ruimte tussen de huid en het vlees zit waar dus hete lucht bij kan.

Cheerios.

Of je bespaart ergens 100kcal of doet 100kcal meer cardio en je paneert em gewoon met paneermeel, panko, oats, etc.
Let wel, paneer absorbeert olie, dus dan moet je airfryer of oven gebruiken.

Pro tip voor kip

Kan je ook beide combineren?

Terug
Naar boven