AndroidHealthClinic

Klein vraagje over Keto Dieet

Sjors123

Novice
Waardering
0
Lengte
1m72
Massa
79kg
Heren,

Ik ben me de laatste dagen goed aan het inlezen voor het gaan volgen van het Keto dieet. Maar er is een ding dat ik nou niet helemaal begrijp; Ik Ma-Vr zo laag mogelijk in carbs zitten, maar in het weekend moet ik wel weer genoeg carbs eten om te refeeden (Carb load)? En dan moet ik vrijdag dus fullbody pakken om m'n spiergylcogeen weer aan te vullen (correct me if i'm wrong)? Ik hoop dat jullie mijn twijfels weg kunnen werken!

Bedankt alvast!

Hey man. Ik ben absoluut geen expert op het gebied van keto.
Ik denk alleen dat je refeed iets te lang duurt als je 2 volle dagen los gaat op de carbs.
Voor je terug in keto bent duurt ook iets van 2 of 3 dagen dacht ik. Dat zouden dus 4-5 dagen per week zijn dat je uit keto bent...

Over de fullbody workout durf ik al helemaal niets te zeggen. Het klinkt logisch maar dat betekend natuurlijk niets.
Houd er wel rekening mee dat je refeed vrij clean is, houd je vetten laag.

Ik wil absoluut negatief overkomen, maar slechts oprechte mijn mening geven ter uwer advies???.

Waarom niet gewoon een normaal dieet, waarbij Uw dagelijkse behoefte bepaald (makkelijk te berekenen staat op dit forum de formule), verdeel dat naar de juiste verhouding naar eiwit-koolh.-vet, vervolgens start U met 200-250 Kcal per dag onder Uw DB..... en bouwt dat langzaam uit tot maximaal 500 kcal naar resultaat.

Lijkt mij veel verstandiger en garandeer U dat Uw relatief eenvoudig zult afvallen, zeker als er ook nog goed bij getraind wordt met ook regelmatig cardio in uw schema.

Life is simpel, only people make it difficult

Begrijp eigenlijk niet waarom mensen vaak met die Over Raided-Bull komen als Keto dieet etc, probeer maar eens de hele dag goed te functioneren met daar aansluitend nog een intensieve training met eventueel cardio en geen energie in je fl**ker

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
ik denk alleen dat je refeed iets te lang duurt als je 2 volle dagen los gaat op de carbs.
Voor je terug in keto bent duurt ook iets van 2 of 3 dagen dacht ik. Dat zouden dus 4-5 dagen per week zijn dat je uit keto bent...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
2 dagen is inderdaad (te)lang!!!!!!!!!!!

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
@Killpoes @Vallion,

Thanks voor jullie reply. De reden dat ik Keto kies is omdat ik inmiddels al 13 kilo ben afgevallen met het normale dieet wat jij dus vermeld. Daarna ben ik door vakantie gestrand en wil nu nog m'n vetpercentage verder verlagen/afvallen. En daarom zocht ik een nieuw dieet omdat ik op 't normale dieet een beetje uitgekeken was. Vandaar dat ik Keto heb gekozen ;-)

Thanks,

je doet fullbody om je spierglycogeen compleet leeg te trekken, zodat je lichaam klaar is voor het carb-loaden.
Dat loaden doe je volgens een strak schema en twee dagen is zeker niet te lang. Als zondag je laatste carb-load dag zou zijn, dan zorg je dat je de dag erna ook een goede training pakt en zeker ook direct weer compleet KHloos eet, Ik ben op die manier binnen een dag weer in keto.
Keto is uitstekend om te gebruiken in combinatie met zwaar trainen, ik heb dat zelf ruim een half jaar gedaan.

Echter als je begint met keto na een normaal voedingspatroon, zorg dan dat je de eerste 3 tot 4 weken geen refeed doet (zoals dat carb-loaden heet) Je lichaam is bezig met een omschakeling om een andere energiebron te gaan gebruiken. Wanneer je op dat moment elk weekend KH's gaat eten zal je lichaam zich niet efficient en snel instellen op je nieuwe dieet. Hierdoor zal je je lang slap en lusteloos kunnen voelen en bereik je tevens niet het doel wat je wil bereiken.

Reken sowieso op een paar weken minder energie maar zet door! Na circa 2 weken ga je merken dat je kracht en energie toeneemt, zelfs meer dan voorheen.
Het is ook handig keto plasstrips te nemen voor de eerste maand. gebruik na het eerste startweek een strip en doe dit de week erop weer totdat je merkt dat je in keto zit. Als je besluit te gaan refeeden en stel, zondag is je laatste dag, meet dan ofwel maandagavond ofwel dinsdagochtend je ketonen middels de plasstrip. zo krijg je een beetje de feeling te pakken hoe snel je weer terug in ketose zit. Ik plande altijd de dag na mijn refeed een HIIT training in en zat diezelfde avond weer in ketose.

Veel succes :)

Top! Bedankt voor je uitgebreide antwoord man! Ik heb inderdaad al de Ketostix aangeschaft. Ben nu sinds vrijdag bezig, maar m'n lichaam zit nog niet in Ketose, gewoon doorgaan dus! :-) Ik dronk elke ochtend ook een glas melk. Wat ook een aantal carbs teveel in zaten, deze heb ik nu ook geschrapt. Gaat wel goed komen! Thanks!

Top! Bedankt voor je uitgebreide antwoord man! Ik heb inderdaad al de Ketostix aangeschaft. Ben nu sinds vrijdag bezig, maar m'n lichaam zit nog niet in Ketose, gewoon doorgaan dus! :-) Ik dronk elke ochtend ook een glas melk. Wat ook een aantal carbs teveel in zaten, deze heb ik nu ook geschrapt. Gaat wel goed komen! Thanks!

Zou jij je voedingsschema kunnen plaatsen want ik zit ook te overwegen om het te doen.

Op hoeveel koolhydraten ( gram ) kom je dagelijks ongeveer?

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

Ontbijt
1 gekookt ei
Marinol Omega 3 (2 Stuks)
250g Magerekwark met een halve scoop whey
2/3 walnoten (In de kwark)
10gr lijnzaadolie (In de kwark)

Tussendoortje
1 gekookt ei
Plak 30+ kaas

Middageten
160gr gerookte kipfilet
En soms nog 200gr sla met een beetje caesar dressing

Tussendoortje
Half pakje kipfilet + Plakje 30+ kaas

Avondeten
Wat de pot schaft (Woon nog bij m'n ouders) Maar dan eet ik geen carbs, alleen groente/salade en vlees (Ca. 150/200gr).

Tijdens Trainen
12,5gr BCAA
Na trainen
28gr Whey

Tussendoortje
Blikje tonijn in zonnebloemolie (Ca.130gr)
Ah notenmix (Handje vol)

En dan kom ik totaal op ongeveer:

K6/E42/V52

en rond de 23gr aan koolhydraten
Zelf vind ik dat ik nog te hoog zit aan eiwitten en te laag aan vetten. Dus het schema is nog verre van ideaal. Ik probeer nu een oplossing te vinden om meer vetten te gaan eten.. Maar wat... Iemand een idee? Ik ben geen vis type.

hoeveel kcal is dit

Dit zit +- rond de 2200 kcal.

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit:

Ontbijt
1 gekookt ei
Marinol Omega 3 (2 Stuks)
250g Magerekwark met een halve scoop whey
2/3 walnoten (In de kwark)
10gr lijnzaadolie (In de kwark)

Tussendoortje
1 gekookt ei
Plak 30+ kaas

Middageten
160gr gerookte kipfilet
En soms nog 200gr sla met een beetje caesar dressing

Tussendoortje
Half pakje kipfilet + Plakje 30+ kaas

Avondeten
Wat de pot schaft (Woon nog bij m'n ouders) Maar dan eet ik geen carbs, alleen groente/salade en vlees (Ca. 150/200gr).

Tijdens Trainen
12,5gr BCAA
Na trainen
28gr Whey

Tussendoortje
Blikje tonijn in zonnebloemolie (Ca.130gr)
Ah notenmix (Handje vol)

En dan kom ik totaal op ongeveer:

K6/E42/V52

en rond de 23gr aan koolhydraten
Zelf vind ik dat ik nog te hoog zit aan eiwitten en te laag aan vetten. Dus het schema is nog verre van ideaal. Ik probeer nu een oplossing te vinden om meer vetten te gaan eten.. Maar wat... Iemand een idee? Ik ben geen vis type.

is al een goede basis! waarom geen casseine shake 's avonds? (of kwark, bevat wel vrij veel KH'en...)

Echt te weinig vet inderdaad. Je zou bij elke maaltijd een paar dobbelsteentjes echte boter moeten nemen. En misschien een keer bulletproof koffie tussendoor. Bij een ketogeen dieet neem je max 1 gram eiwit per kilo vetvrije massa! Calorieën tellen hoeft niet; het ketose-proces zorgt ervoor dat je spontaan veel minder eet. Succes!

ik ben al een tijdje op het keto dieet eerste de normale en nu de ckd met de carb up producten die je kan eten om meer vet binnen te krijgen en die low carb zijn olijven op olie franse kaas bijvoorbeeld brie en camembert als ik jouw was zou ik niet begingen met het ckd het is namelijk zo hoe langer je lichaam in ketose is geweest hoe sneller je terug keert in ketose na je carb up probeer het minimaal een maand zonder carb up en als je een carb up doet probeer zaterdag meer koolhydraten te eten dan zondag en probeer zondag niet tot laat door te eten stop bv al om 8 uur met eten de eerste dag na je carb up kan je het beste cardio doen en 1 van de grotere spieren groepen trainen bv rug of benen om sneller in ketose te raken

@Wheymeraner

Ik heb al een aantal keer caseine geprobeerd. Maar met water vind ik dit niet weg te drinken om eerlijk te zijn. Maar denk je dat nog meer eiwitten nodig zijn?

@Daddycool

Helaas drink ik geen koffie. Maar wat boter hier en daar bij doen is opzich wel een optie. Nog andere opties?

@Rjlov3
Bedankt voor je tips! :-)

Toch merk ik wel dat het erg lastig word het Keto dieet.. Koolhydraten filteren en alternatieven er voor vinden is ook niet makkelijk ben ik achter gekomen. Ook tevens omdat me ouders koken en ik dus eet wat de pot schaft. Dan haal ik meestal wel de Koolhydraat rijke producten eruit, maar als we dan spaghetti eten... Wat moet ik dan? Ik mis gewoon afwisseling. Ik eet tussen de middag op me werk bijna elke dag salade, en om eerlijk te zijn wil ik wel weer een keer wat anders. Dus ik zit er aan te denken om weer op me reguliere dieet over te stappen. Heb erg veel moeite om het op deze manier vol te houden. Ik kan ook amper meer fruit eten...

Thanks!

Waarom wil je eigenlijk keto doen? Lijkt me idd erg lastig in jouw situatie. Je kan ook beginnen met stap 1: geen suiker meer en niks waar fructose in zit. Als je strakker wilt worden helpt dat al. Dat is ook uit te leggen aan je ouders en na een maand of drie kan je dan een volgende stap doen, bijvoorbeeld geen maaltijden meer die helemaal uit zetmeel bestaan.

Je moet tussen de twee en zes weken vrijwel geen koolhydraat eten en matig eiwit voordat je lichaam helemaal omgeschakeld is op het verbranden van vet. Daarna voelt keto heel prettig maar elke keer als je in die beginfase weer een maaltijd met kooolhydraten neemt begin je weer overnieuw; je kan dit dus beter in een keer goed doen.

@Wheymeraner

Ik heb al een aantal keer caseine geprobeerd. Maar met water vind ik dit niet weg te drinken om eerlijk te zijn. Maar denk je dat nog meer eiwitten nodig zijn?

@Daddycool

Helaas drink ik geen koffie. Maar wat boter hier en daar bij doen is opzich wel een optie. Nog andere opties?

@Rjlov3
Bedankt voor je tips! :-)

Toch merk ik wel dat het erg lastig word het Keto dieet.. Koolhydraten filteren en alternatieven er voor vinden is ook niet makkelijk ben ik achter gekomen. Ook tevens omdat me ouders koken en ik dus eet wat de pot schaft. Dan haal ik meestal wel de Koolhydraat rijke producten eruit, maar als we dan spaghetti eten... Wat moet ik dan? Ik mis gewoon afwisseling. Ik eet tussen de middag op me werk bijna elke dag salade, en om eerlijk te zijn wil ik wel weer een keer wat anders. Dus ik zit er aan te denken om weer op me reguliere dieet over te stappen. Heb erg veel moeite om het op deze manier vol te houden. Ik kan ook amper meer fruit eten...

Thanks!

ik neem aan dat je vader of moeder eerst het gehakt bakt voor dat ze er tomaten saus bij doen vraag of ze wat apart houden dat jy alleen gehakt hebt dan bak je zelf wat groente en een eitje erbij wat gesmolten kaas over het gehakt perfecte keto maaltyd en wat ik doen als ik naar werk ga ik bak ongveer 600 gram kip en wat groente neem ik 300 gram kip mee en wat groente en die andere 300 gram kip is voor als ik thuis ben avond eten of avond snack als tussen doortje neem ik vaak nootjes of een eiwitshake

Spagetti is nu juist een van de makkelijke zaken om te vervangen. Zoek een groente uit die je lekker vind maar die vrij smaakloos is (zoete aardappel, courgette, aubergine, pompoen) snij het in dunne reepjes en doe er dezelfde tomatensaus op. Smaakt als pasta!

Net als rijst, die vervang ik door bloemkoolrijst (gewoon vermalen in de keukenmachine, kruiden e.d. als bij gewone rijst).

En zelf koken kan natuurlijk ook altijd inderdaad ;)

goed idee die bloemkoolrijst. Roerbakken of koken?

roerbakken! vele malen lekkerder.
Hoeft ook maar heel kort hoor (net als die pasta vervangens, kan rauw, maar net even opwarmen is lekkerder, de zoete aardappel daargelaten die kook je best)

Terug
Naar boven