AndroidHealthClinic

klusmier powerlog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #2.521
Nu moet je weer een paar dagen rusten voor je kan pressen. Doe dan eerst bench en/of overhead en diezelfde training of de dag daarna die assistence.

if you want to press more, press more

overhead, dips, close grip bench/board/floorpress/dumbbellpress etc

die staan al voor aanstaande dinsdag/woensdag op het programma......
:rolleyes:

het wil blijkbaar niet doordringen dat BW weldegelijk telt........!

of denk je dat je met een fiat panda een 1600 kilo aanhanger net zo makkelijk op snelheid krijgt dan met bijvoorbeeld een fiat croma?
:D

het feit dat jij 365 pakt is mooi meegenomen, maar in tegenstelling tot je 120 kilo BW is dat ongeveer net ziveel als wanneer ik 260 zou pakken...
;)

Dat soort dingen zijn gewoon niet te vergelijken, er zijn heel veel factoren die meespelen, jij bent bijvoorbeeld kleiner dan snoob dus je rom is ook veel minder bij de oefeningen dan bij snoob.

armen en schouders hebben ook prioriteit.........of denk je dat ik meer ga benchen zonder mijn triceps en schouders aan te pakken?

Benchen is een triceps oefening en je schouders worden er ook veel bij belast. Isolatie voor de armen is gewoon crap imo, gewoon raggen op de compounds. Niet in spiergroepen denken maar in bewegingen.

Benchen is een triceps oefening en je schouders worden er ook veel bij belast. Isolatie voor de armen is gewoon crap imo, gewoon raggen op de compounds. Niet in spiergroepen denken maar in bewegingen.

Yupz. Military press for the win!
Overigens vind ik dingen al rope-pushdowns weldergelijk nuttige oefeningen. Kan helemaal geen kwaad om een beetje variatie te hebben zo af en toe. :cool:

• #2.524
Dat soort dingen zijn gewoon niet te vergelijken, er zijn heel veel factoren die meespelen, jij bent bijvoorbeeld kleiner dan snoob dus je rom is ook veel minder bij de oefeningen dan bij snoob.

in voorgaand geval praten we over lockouts..............dan lijkt me dat de ROM niet echt veel verschil uitmaakt.

met benchen, enz. krijg is meestal veel spierpijn aan mijn linkerschouder, dat is ook de reden waarom ik schouders en armen als isolatie meepak.....

benchen alleen is best leuk en aardig, maar wanneer je op zware sets gaat Failen, omdat je links niet meer dan halverwege kan drukken terwijl je borst en rechterarm nog best meer kan hebben.....zit er iets mis!

thats why the isolatation-shit works 4 me.....
;)

ik doe toch ook wat met jullie adviezen?

ik bepaal alleen zelf wel, WANNEER ik die oefeningen ga doen.............armen/schouders lopen bij mij ook achter dus train ik die ook wat vaker!

Het belangrijkste is inderdaad naar je eigen lichaam luisteren :) Dat kan niemand anders aanvoelen behalve jezelf :)

die staan al voor aanstaande dinsdag/woensdag op het programma......

allemaal? :eek:

benchen alleen is best leuk en aardig, maar wanneer je op zware sets gaat Failen, omdat je links niet meer dan halverwege kan drukken terwijl je borst en rechterarm nog best meer kan hebben.....zit er iets mis!

Wie zegt dat je tot zwaar en tot failure moet gaan? Ego aan de kant en pressen..

Hebben ze op curacao geen hout dan?

het wil blijkbaar niet doordringen dat BW weldegelijk telt........!

of denk je dat je met een fiat panda een 1600 kilo aanhanger net zo makkelijk op snelheid krijgt dan met bijvoorbeeld een fiat croma?
:D

het feit dat jij 365 pakt is mooi meegenomen, maar in tegenstelling tot je 120 kilo BW is dat ongeveer net ziveel als wanneer ik 260 zou pakken...
;)

Kerel, ff serieus.. Kap nou 's met die onzin van de BW-ratio. Ja, we weten wel dat je 4x BW kunt, so what?!
Tuurlijk, 350 kg is veel, dat zal ook niemand ontkennen, maar wil je ermee zeggen dat een Savickas van 180 kg, die bv. 'maar' 600 zou doen minder sterk is?

Conclusie: Stop eens te vergelijken met anderen. Trainen doe je voor jezelf en als je je wilt meten met anderen, doe dat op een wedstrijd, met voor iedereen gelijke omstandigheden.

AMEN

• #2.533
Kerel, ff serieus.. Kap nou 's met die onzin van de BW-ratio. Ja, we weten wel dat je 4x BW kunt, so what?!
Tuurlijk, 350 kg is veel, dat zal ook niemand ontkennen, maar wil je ermee zeggen dat een Savickas van 180 kg, die bv. 'maar' 600 zou doen minder sterk is?

Conclusie: Stop eens te vergelijken met anderen. Trainen doe je voor jezelf en als je je wilt meten met anderen, doe dat op een wedstrijd, met voor iedereen gelijke omstandigheden.

AMEN

hebben ze op wedstrijden niet ook aparte gewichtsklassen

ik doe toch ook wat met jullie adviezen?

ik bepaal alleen zelf wel, WANNEER ik die oefeningen ga doen.............armen/schouders lopen bij mij ook achter dus train ik die ook wat vaker!

Noffi, maar dit is jouw basis principe al een tijdje volgens mij, misschien is juist schouders en armen in de week wat meer rust gunnen? Misschien doe je juist wel teveel vor je schouders en armen, waardoor zen iet meekomen...

Waarom niet:

Zware bench variant (opwerken naar 4 echte werk sets 1-4reps); Benchpress reguliere grip, small grip, pin press (verschilende hoogte), paused bench, reverse grip bench, incline bench, floor press, floor lockouts.
Zware bench assistence (3-6reps, 4sets)Zie boven + dips.
Tricep oefening (7-15reps 3setjes +-), db extensions, skulls, cable extensions

En dan 3dgn laten overhead dag. 2 overhead of 1overhead en 1 incline oef.

• #2.535
Noffi, maar dit is jouw basis principe al een tijdje volgens mij, misschien is juist schouders en armen in de week wat meer rust gunnen? Misschien doe je juist wel teveel vor je schouders en armen, waardoor zen iet meekomen...

Waarom niet:

Zware bench variant (opwerken naar 4 echte werk sets 1-4reps); Benchpress reguliere grip, small grip, pin press (verschilende hoogte), paused bench, reverse grip bench, incline bench, floor press, floor lockouts.
Zware bench assistence (3-6reps, 4sets)Zie boven + dips.
Tricep oefening (7-15reps 3setjes +-), db extensions, skulls, cable extensions

En dan 3dgn laten overhead dag. 2 overhead of 1overhead en 1 incline oef.
ik zie soms door de bomen het bos niet meer......

ik ben helemaal niet zo goed thuis in schema's en al helemaal niet in wat je hebt opgeschreven.........zou je dit AUB wat begrijpelijker op kunnen schrijven?
:o
ik heb altijd baat gehad bij impulsief trainen, nu ik wat ouder/zwaarder/sterker word gaan die principes niet meer op!
ik weet dat ik soms lui ben om een 9 weeks WSB schema te volgen, of zelfs de helft daarvan; maar wat ik graag wil is buiten vormbehoud, NOG sterker zien te worden............alleen weet ik zelf niet meer hoe, en zijn de tips en info buitengewoon handig.............maar ikzal sommige dingen idd moeten opofferen.............isolatie-shit bijvoorbeeld vind ik best fijn, in tegenstelling tot sets zwaar benchen......
:o:(

bij voorbaat dank voor alle hulp!
:thumbs:

Misschien wat minder de bijbel lezen en eens wat meer verdiepen in verschillende trainingsmethodes?:p

Als je 4 keer per week op dezelfde dagen kunt trainen dan is WSB wel leuk om te doen. En het werkt. Waarom zou je dat niet vol kunnen houden? In mijn ogen kun je met WSB eindeloos varieren in je trainingen.

AMEN

en daar komt bij dat 9 van de 10 keer je ROM ook nog heel erg klein is om maar zoveel mogelijk KG's aan de baar te hebben.
probeer eens wat anders.ga een tijd lang bij je squats echt drastisch terug in gewicht en doe dan echt full rom. like in ATTG en dat alleen..geen squat assists.zoals: minimale lockouts, quartersquats,pinsquats...zelfde geld ook voor bankdrukken
varieer in reps, sets, gewicht, rusttijd enz..
al die variaties zoals pinpresses en boardpresses floorpresses etc is nog niet nodig op het gemiddelde DBB niveau.
gewoon basic trainen.dat moet werken.

Dit is niet om te dishen ofzo want je bent wel een relaxte gast.
maar om soms een paar stappen voorwaarts te zetten moet je terug naar de basis

• #2.539
en daar komt bij dat 9 van de 10 keer je ROM ook nog heel erg klein is om maar zoveel mogelijk KG's aan de baar te hebben.
probeer eens wat anders.ga een tijd lang bij je squats echt drastisch terug in gewicht en doe dan echt full rom. like in ATTG en dat alleen..geen squat assists.zoals: minimale lockouts, quartersquats,pinsquats...zelfde geld ook voor bankdrukken
varieer in reps, sets, gewicht, rusttijd enz..
al die variaties zoals pinpresses en boardpresses floorpresses etc is nog niet nodig op het gemiddelde DBB niveau.
gewoon basic trainen.dat moet werken.

Dit is niet om te dishen ofzo want je bent wel een relaxte gast.
maar om soms een paar stappen voorwaarts te zetten moet je terug naar de basis
fullsquat/ATTG gaat me prima af.zie filmpje van 140 kilo ( mooi op snelheid)
bank is bedroevend, ik pak al setjes met 60/70/80 kilo, maar ik word er niet echt sterker van....
:o

Wat een haat!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven