Fitness Seller

kney's MMA/KT/BJJ log

Gisteren zat ik aan week 3, dag 3 bij het loopprogramma Start To Run (schema voor mijn vriendin).
Voorlopig nog niet zo ver lopen, maar ja het gaat vooral om het sporten, niet? :p

11av87k.png

Doe je het rennen vooral voor de lol? Of ben je aan het voorbereiden voor een wedstrijd o.i.d.?

• Topic Starter Topic Starter
Gisteren MMA training gehad. Dit was een opwarming van +/- 15 minuten en daarna 75 minuten grapplen.

Doe je het rennen vooral voor de lol? Of ben je aan het voorbereiden voor een wedstrijd o.i.d.?

Ik ben momenteel in wedstrijdvoorbereiding, maar het rennen is voor de lol. Mijn vriendin wilde graag iets ivm sport doen.
Ik had haar aangeraden om met een programma voor beginners te starten, aldus dit :P.
Wanneer ik alleen ren, dan is het meestal rond de 5 minuten per km.

Daarnaast train ik 3x BJJ en 2x MMA per week.

Gisteren MMA training gehad. Dit was een opwarming van +/- 15 minuten en daarna 75 minuten grapplen.

Ik ben momenteel in wedstrijdvoorbereiding, maar het rennen is voor de lol. Mijn vriendin wilde graag iets ivm sport doen.
Ik had haar aangeraden om met een programma voor beginners te starten, aldus dit :P.
Wanneer ik alleen ren, dan is het meestal rond de 5 minuten per km.

Daarnaast train ik 3x BJJ en 2x MMA per week.

Altijd goed om ergens mee te beginnen...(Te)veel mensen verwaarlozen zichzelf door alleen maar rotzooi te eten, niet te bewegen, etc.

Wedstrijdvoorbereidingen voor MMA of BJJ?

Succes in ieder geval!!

Zaterdag een uurtje gedrild op half guard passes + een paar oplossingen voor wanneer je een triangle choke niet kan aanzetten. Daarna een uurtje sparren.

Zondag effe gelopen
5ceiqb.png

Gisteren weer BJJ gedaan.
Half guard pass naar back mount + afwerken met straight armbar OF biceps slicer.
+ veel sparren...

Morgen is het zover! Wish me good luck!

20jk1mp.png

Succes !

Het avontuur van de Limburg Open No-Gi 2015 zit er op.
Dit jaar -73,5kg advanced gevochten, vorig jaar nog -80kg bij de beginners.

1e wedstrijd:
Ik was goed begonnen tegen een zeer technische Duitse jongen. Het was redelijk gelijk opgaand. Takedown geblokkeerd, daarna heel de wedstrijd top controle gehad, maar niet gelukt om punten te scoren. Na 4 minuten dus scheidsrechter beslissing. Tot mijn verwondering verloren. Hij had blijkbaar meer actie ondernomen en 2x voor submission geprobeerd.

2e wedstrijd:
Ook weer goed begonnen en heel de wedstrijd goed kunnen rollen. Ik merkte wel dat die jongen meer ervaring had dan mij en uiteindelijk ook weer op beslissing verloren.

3e wedstrijd:
Dit keer tegen een Nederlandse jongen. Hij was van in het begin al zeer explosief en door de 2 verlies partijen was ik mentaal niet 100% meer. Al redelijk snel in een triangle choke beland die helemaal niet zat. Hij heeft meerdere malen verbetert maar zat nog niet, daarna greep hij naar mijn arm en heeft hij wel armbar kunnen doen.

4e wedstrijd:
Dit keer tegen een beer van een vent. Geen idee hoe die dat gewicht kan halen.
Deze wedstrijd ging eigenlijk het best van allemaal, een paar keer hem bijna kunnen neerhalen en passeren, zelfs bijna back mount gehaald, maar net niet. Ook verloren op punten.

Alle wedstrijden verloren dus helemaal geen goed resultaat maar ik krijg weer een nieuwe kans op het NK Grappling 2015 en hopelijk zit ik dan niet zo met mijn blessure in mijn hoofd.

Volgens mij zei Carlos Gracie Jr: Verliezen bestaat niet, je wint of je leert... ;) Maar ja alsnog zuur natuurlijk om te verliezen. Volgende keer beter.... Blijf je op 73KG of ga je weer hoger zitten?

Volgens mij zei Carlos Gracie Jr: Verliezen bestaat niet, je wint of je leert... ;) Maar ja alsnog zuur natuurlijk om te verliezen. Volgende keer beter.... Blijf je op 73KG of ga je weer hoger zitten?

Ik heb zeker weer wat dingen bijgeleerd. Na wedstrijden gaat onze trainer altijd een keer over de fouten die we gemaakt hebben. 30 mei is de volgende dus hopelijk gaat het dan wat beter.

Ik vecht normaal gezien op 76kg, voelt voor mij beter. 73,5kg is eigenlijk net iets te weinig, maar als ik goed op tijd met cutten begin haal ik het wel zonder mij 'slecht' te voelen. Dit keer was dat niet het geval.

Ik heb zeker weer wat dingen bijgeleerd. Na wedstrijden gaat onze trainer altijd een keer over de fouten die we gemaakt hebben. 30 mei is de volgende dus hopelijk gaat het dan wat beter.

Ik vecht normaal gezien op 76kg, voelt voor mij beter. 73,5kg is eigenlijk net iets te weinig, maar als ik goed op tijd met cutten begin haal ik het wel zonder mij 'slecht' te voelen. Dit keer was dat niet het geval.

Flink wat wedstrijden dus, leuk. Ik deed bij taekwon-do ook wedstrijden op 76 kilo, alleen merkte dan wel altijd dat die gasten meestal een stuk groter dan ik waren, heb jij daar geen last van?

Flink wat wedstrijden dus, leuk. Ik deed bij taekwon-do ook wedstrijden op 76 kilo, alleen merkte dan wel altijd dat die gasten meestal een stuk groter dan ik waren, heb jij daar geen last van?

Op jaarbasis valt het eigenlijk allemaal wel mee, qua aantal wedstrijden.
Ongeveer 7 per jaar ofzo. Op 76kg heb ik wel vaker grotere/sterkere tegenstanders, inderdaad.
Om dat te voorkomen moet ik al naar -70kg gaan maar dat vind ik wat extreem.

Ik volg, beter laat dan nooit zal ik maar zeggen. Ik heb vorig jaar ook een grappling wedstrijd gedaan. Ben kort daarna gestopt met grappling mma en bjj. Ff kijken!

Op jaarbasis valt het eigenlijk allemaal wel mee, qua aantal wedstrijden.
Ongeveer 7 per jaar ofzo. Op 76kg heb ik wel vaker grotere/sterkere tegenstanders, inderdaad.
Om dat te voorkomen moet ik al naar -70kg gaan maar dat vind ik wat extreem.

Ja precies, dat is aardig werken die 10 kilo... Sprak met Thiago Tavares (UFC vechter) gisteren in de kleedkamer, die doet krachttraining bij onze gym en af en toe jiu jitsu mee (hoop dat ie een keer meedoet binnenkort, ik ga bijna weer weg uit Brazilië) , die zei dat ie nu op 76 kilo zat, en in 10 dagen op 66 kilo zat voor het wegen :| Dan ben je helemaal kapot volgens mij...

Ik volg, beter laat dan nooit zal ik maar zeggen. Ik heb vorig jaar ook een grappling wedstrijd gedaan. Ben kort daarna gestopt met grappling mma en bjj. Ff kijken!

Thanks! In dit topic staan ergens wel wat filmpjes van mijn wedstrijden, een paar pagina's terug...

Ja precies, dat is aardig werken die 10 kilo... Sprak met Thiago Tavares (UFC vechter) gisteren in de kleedkamer, die doet krachttraining bij onze gym en af en toe jiu jitsu mee (hoop dat ie een keer meedoet binnenkort, ik ga bijna weer weg uit Brazilië) , die zei dat ie nu op 76 kilo zat, en in 10 dagen op 66 kilo zat voor het wegen :| Dan ben je helemaal kapot volgens mij...

Ja die UFC atleten hebben natuurlijk wel zo'n professionele gast die hen helpt. Op wedstrijd dag zitten ze toch weer aan die 76kg. Niet normaal xD

Vrijdag 22-05
Vandaag geen BJJ training voor mij. Ik had mij een tijdje geleden ingeschreven voor een voetbaltoernooi (6 tegen 6).
Dit was wel een leuke ervaring. Ik voetbal maar 1x per jaar en dat dus voor dit toernooi.
Het ging op zich wel redelijk goed, voor niet-voetballers.
Wedstrijd 1: 4 - 2 verloren
Wedstrijd 2: 6 - 7 gewonnen
Wedstrijd 3: 3 - 0 verloren

Zaterdag 23-05
Ondanks ik overal pijn had van gisteren ben ik toch BJJ gaan doen.
Eerst een uurtje gedrild op een aantal guard passes en daarna een uurtje gespard.

Maandag 25-05
Ook weer geen BJJ door die feestdag. Maar we hadden iets anders op de planning, de jaarlijkse "foorloop". Foor is trouwens een Vlaams woord voor kermis. Onze club deed mee aan de 5km, we waren ongeveer met 20 personen en we hebben gelopen met onze trainingskledij. Ik dus met een MMA short en bokshandschoenen. Daarnaast hebben we ook in peleton gelopen met onze trainer als peleton aanvoerder. Er waren veel mensen die aan het staren waren naar ons :P. Maar ja, dat is goede reclame voor de club.
De bedoeling was om het tempo van de traagste te lopen dus erg snel ging het niet.

Heh voetbal! Mis 't soms nog wel eens, beetje trainen, wedstrijdjes spelen. Ontzettend goed voor de conditie, weet nog wel dat ik toen ik middenvelder stond zonder enige training 3100 meter liep op de coopertest, gaat nu niet meer lukken...

Gisteren en dinsdag les gehad over back-mount en submissions van back-mount.
Morgen NK Grappling (dag 2) in Wijk-bij-Duurstede.

Zaterdag heb ik gevochten op de 2e wedstrijddag van het Nederlands Kampioenschap Grappling 2015 in de -76kg voor gevorderden. Weer 1,5uur rijden naar Wijk bij Duurstede om met Brasa Belgium te gaan vechten.

Wedstrijd 1: Dit was een tegen een oude bekende van wedstrijddag 1, iemand waar ik toen snel tegen verloren was op armbar. Nu ging het iets beter, na even beland op grond en wat controle over hem proberen te krijgen, iets wat heel moeilijk was. Toen ben ik in een positie gekomen waar hij mijn been kon pakken en een heelhook kon aanzetten. Verloren op submissie

Wedstrijd 2: Heel de wedstrijd goed gecontroleerd en veel top positie kunnen houden. Gewonnen op punten.

Wedstrijd 3: Deze wedstrijd ging ook heel goed. Uiteindelijk had hij mij een keer neergehaald waardoor hij 1 punt gescoord had. Daarna veel posities bijna kunnen afwerken maar nooit helemaal en daardoor geen punten gehad. De laatste 20 seconden kwamen we in een positie uit waarbij we allebei een been vast hadden. Ik voelde dat ik mijn been redelijk goed bijgehouden had zodat hij die niet makkelijk kon pakken. In de laatste 5 seconden heb ik hem kunnen laten tikken met een straight footlock. Gewonnen op submissie.

Hierna dacht ik eigenlijk dat het gedaan was omdat de andere in mijn poule alle wedstrijden gewonnen had, maar blijkbaar mochten er 2 door van elke poule naar de kwartfinale. Uiteindelijk uitgekomen tegen iemand van ons eigen team (bruine band BJJ). Ik heb geprobeerd om wat klaar te krijgen maar deze wedstrijd was zo goed als kansloos :P
Toch wel tevreden van de wedstrijden. Daarna volgens traditie lekker gaan eten in de Burger King!

24obzt4.jpg

Burger King :lick:

Terug
Naar boven