AndroidHealthClinic

Knie bandage verstandig ja/nee? (blessure/operatie)

kidmonster

Ripped Bodybuilder
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik heb een tijd geleden 3x een operatie gehad. Nu is het ongeveer compleet een jaar geleden voor laatste operatie.

Voor die operatie heb ik last gehad van een jumpers knie, wat daarna pijn aan de binnenkant van mijn knie(niet meniscus) veroorzaakte.
Knie stand correctie gehad(had "o-benen") en mijn benen zijn weer normaal.

Nu ben ik weer vollop de benen aan het trainen alleen begin ik nu wat pijntjes weer te vertonen. Ik heb het idee dat het jumpersknie gevoel terug komt met af en toe wat steken.

Is het verstandig om hiervoor een knie bandage aan te schaffen. Ik weet dat je beter naar de fysio kunt gaan of rust alleen vraag ik mij af of dit kan helpen. Niet als uitsteller voor de pijn maar puur als hulp. Zodat ik geen last krijg en na de training ook geen last.
Die bandage dus puur als bescherming.

Is dit slim of moet ik dit juist niet doen en een tijdje iets rustiger trainen bevoorbeeld?

b.v.d.

Misschien een tijdje rust en daarna weer gaan trainen, met in het begin een bandage voor de zekerheid.

Ga je uit van je knie dan is het verstandiger deze gewoon sterker te laten worden, dus geen bandages. Ga je uit van gewicht wat de spieren aan kunnen en nodig hebben om te groeien dan worden bandages een optie.

Zelf zou ik trouwens van m'n knie uit gaan.

Sowieso zou ik het dan weer heel rustig gaan opbouwen.
Van de knie uitgaan is wel het beste in dit geval ja.

• Topic Starter Topic Starter
oke dankjullie voor de info, ik ga inderdaad uit van knie dus nog geen bandage. Ik heb er vandaag tijdens training geen last van gehad alleen erna een beetje. Zolang dat goed gaat hou ik geen extra rust behalve als ik het erger ga merken. Binnekort weer vakantie dus dat komt goed uit

Zorg voor een goede warming-up. En ik weet niet hoe je beentraining eruit ziet, maar ik zou geen legextensions includeren. Rustig opbouwen op geleide van de klachten.

Zorg voor een goede warming-up. En ik weet niet hoe je beentraining eruit ziet, maar ik zou geen legextensions includeren. Rustig opbouwen op geleide van de klachten.
goede warming up moet ik ook aan beginnen, zal toe geven dat die nooit super is. leg extensions doe ik meestal 1x in de 2 weken als ik er geen last van krijg

squat
leg press
stdl
calv press

ik heb ook jumpers knee, loop er al bijna een jaar mee maar train gwn door. Ben je daar aan geopereerd?

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 01:06 ----------

Ik ben ondertussen trouwens bij 3 verschillende fysiotherapeuten onder behandeling geweest en allen hebben mij aangeraden GEEN bandage oid dergelijks te gebruiken.

ik heb ook jumpers knee, loop er al bijna een jaar mee maar train gwn door. Ben je daar aan geopereerd?

---------- Post toegevoegd Tue 25 Sep 2012 om 01:06 ----------

Ik ben ondertussen trouwens bij 3 verschillende fysiotherapeuten onder behandeling geweest en allen hebben mij aangeraden GEEN bandage oid dergelijks te gebruiken.

knie operatie kwam niet door jumpers knie, daar begon het mee. Wat uitliep tot vreselijke steken in de binnenkant van de knie. Dit kwam door dat ik een verkeerde stand in de benen had. Nu simpel gezegd is bot doorgezaagd en recht gezet en had nergens meer last van opzich.

Terug
Naar boven