AndroidHealthClinic

Koffie tijdens de cut toch niet goed?!

Hakunamatata

Cool Novice
Waardering
5
Lengte
Massa
160kg
Vetpercentage
Beste members DBB,

Ik zit nu in de cut, en omdat ik al bijna een jaar alleen maar water drink, zocht ik een leuk alternatief.
Koffie, leek mij 3x per dag leek me wel leuk tussendoor.
(Natuurlijk wel zwarte koffie)

Beetje research gedaan, en bleek dat het goed was voor je metabolisme.
Nu werd mij laatst verteld, dat caffeineook invloed heeft op je cortisol level. Het zou dit verhogen, waardoor je (minder?) vet verliest en zelfs een mogelijkheid bestaat je minder spieren opbouwt (of in dit geval afbreekt)

Ik heb dit opgezocht, en dit werd inderdaad door wat nieuwere artikelen op het internet bevestigt.
Echter staat hier niet bij om hoeveel koppen dit gaat (wat het maximale is aan caffeine) en dat niet elke persoon nadelen ondervind van koffie drinken.

Nou ben ik benieuwd wat zou de invloed zijn op het vetverlies, en de opbouw van de spieren.
Is het groot genoeg om de koffie te laten staan?

En laten jullie hiervoor de koffie staan?

Of dat het een uitzondering moet worden??

Thanks!

Laatst bewerkt:
Zou me hier niet te druk om maken als ik jou was. Ik neem zo'n 400-600mg caffeine (5-8 koppen koffie) per dag en ik heb nergens last van

zou me er niet druk om maken.

als je er toch zorgen om maakt, neem het dan alleen voor je training.

De "oh jee, doe ik het nu wel goed?!" stress welk je aanzette tot het schrijven van deze post.... doet ook je cortisol spiegels verhogen ;).

Dit soort onderzoeken moet je als leek eigenlijk volledig naast je neer slaan. Het is interessant als bijv. internist om in gedachten te nemen, of te gebruiken als verklarende factor binnen de interpretatie van andere studieresultaten, maar meer dan dat? Vrijwel irrelevant te noemen, maak je er vooral geen zorgen om.

• Topic Starter Topic Starter
De "oh jee, doe ik het nu wel goed?!" stress welk je aanzette tot het schrijven van deze post.... doet ook je cortisol spiegels verhogen ;).

Ik sta al redelijk droog. 9-10% en het gaat goed. Daar maak ik me niet echt zorgen om.
Was gewoon benieuwd naar hoe jullie dachten over deze beweringen en even kijken of er veel zijn die het helemaal weglaten vanwege deze beweringen.

Maar thanks voor jullie meningen!

Zou me hier niet te druk om maken als ik jou was. Ik neem zo'n 400-600mg caffeine (5-8 koppen koffie) per dag en ik heb nergens last van

Ik rook al jaren en heb ook nergens last van, dus zou je ook om roken niet druk om maken. (onderdrukt bovendien je eetlust)

Of slaan dergelijke redeneringen wellicht gewoon nergens op?

Ik rook al jaren en heb ook nergens last van, dus zou je ook om roken niet druk om maken. (onderdrukt bovendien je eetlust)

Of slaan dergelijke redeneringen wellicht gewoon nergens op?

Ik geloof dat OP vraagt om meningen/adviezen aangezien hij al allerlei onderzoeken heeft gevonden die aantonen dat cafeïne katabool is. En dat was mijn mening/advies.

Probeer de volgende keer iets inhoudelijks te posten aub

Ben altijd wel van mening dat alle kleine stapjes helpen.
Maargoed zo'n kleine hoeveelheid zal nagenoeg geen gevolgen hebben mbt spiergroei.
Het voornaamste zal nu nog zijn dat je jezelf kunt gaan mind ****en met katabool dit en katabool dat.

Blijft het feit dat koffie zéér ongezond is, kan op latere leeftijd leiden tot hartkwalen en is ook verantwoordelijk voor een gedeelte van de hersenbloedingen (net als cola trouwens). Enkele dosissen cafeïne in de vorm van koffie of cola, kunnen natuurlijk geen kwaad, maar zoals bij veel zaken: teveel is teveel.

Te veel is te veel uiteraard, maar tijdens de cut een kop of 2 drinken per dag zal volgens mij geen levensmerkbare verschillen geven

Doe eens normaal man... Catabolisme wordt hier veel gezien als een mechanisme dat onmiddellijk al je spiermassa begint aan te vreten.

"Oh nee het is al langer dan 3u geleden dat ik nog eiwitten heb gehad". Ja lap man daar gaat 2kg spiermassa...

Ik neem in de cut ECA en voldoende BCAA rondom de training (bovenop de rest van de obligate macro's). Maak me daar niet echt zorgen om.

Blijft het feit dat koffie zéér ongezond is, kan op latere leeftijd leiden tot hartkwalen en is ook verantwoordelijk voor een gedeelte van de hersenbloedingen (net als cola trouwens). Enkele dosissen cafeïne in de vorm van koffie of cola, kunnen natuurlijk geen kwaad, maar zoals bij veel zaken: teveel is teveel.

bullshit!
er is zelfs steeds meer wetenschappelijk onderzoek dat uitwijst dat een bescheiden hoeveelheid koffie per dag (2 tot 4 kopjes) bijdraagt bij het voorkomen van verschillende ziektes.

• Topic Starter Topic Starter
bullshit!
er is zelfs steeds meer wetenschappelijk onderzoek dat uitwijst dat een bescheiden hoeveelheid koffie per dag (2 tot 4 kopjes) bijdraagt bij het voorkomen van verschillende ziektes.

Klopt, er wordt echter ook gekeken na de nadelen van koffie met betrekking tot hartkwalen..
waarbij recente "high quality" studies voor A. dat koffie kan leiden tot "coronary heart disease" (vernauwing van aderen richting hart toch)?

en voor B. een lagere kans op hartkwalen door de antioxidanten in koffie! dit geld wel voor een gemiddelde koffiedrinker. maar ook meer kans op een hartaanval, onregelmatige hartslag, je zou er een hogere bloeddruk van krijgen.

Uit die "studies" blijken steeds meer GOEDE en NEGATIEVE dingen..

Dan zou ik me wel druk maken lol;)

---------- Post toegevoegd 24 April 2013 om 17:11 ----------

Te veel is te veel uiteraard, maar tijdens de cut een kop of 2 drinken per dag zal volgens mij geen levensmerkbare verschillen geven

wat een bs schrijf jij ow dus in de bulk moeten we 30 kopjes thee drinken cut of bulk hou het gwn clean

bullshit!

Ja enkele kopjes kan zeker geen kwaad, dat zeg ik ook nergens maar het gaat hem om overdaad, dan is het wel degelijk slecht voor het hart, er is onlangs ook een link aangetoond tussen koffie en hersenbloedingen, natuurlijk moet je alles met een korreltje zout nemen, de ene studie zegt dit en de andere weer iets anders. Het is ook zo dat als we met alles moeten rekening houden dat we dan eigenlijk bijna niets meer moeten eten of drinken en dan moeten we ook met een gasmasker buiten komen. Maar iemand die ik ken die drinkt zoveel koffie (echt liters) dat zijn handen er beginnen van te beven en hij zo zenuwachtig als een krab rondloopt, dat kan niet gezond zijn maar, toegegeven, dat is een extreem geval.

Terug
Naar boven