Fitness Seller

Kokosolie

• Topic Starter Topic Starter
€125,= excl. verzendkosten. 5 liter. Dit is dan wel het puurste wat je kan krijgen rechtstreeks uit Indonesië geïmporteerd :).

Zo, m'n moeder ff gevraagd en ze kwam met het volgende:

info@mayaherbs.com

110,00 euro voor een tankje van 10 liter organically grown virgin Balinese coconutoil (leverancier Balivco), 6% Btw à 6,60 euro en 8,50 euro voor de shipping, totaal 125,10 euro.

zie ook www.thevirgincoconutoil.com

Ik hoop dat je er wat mee kan! :)

Laatst bewerkt:
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die kokosolie gebruiken in hun dieet?
Het is namelijk een olie die zeer weinig calorieën bevat en het metabolisme bevordert. Dus je valt er sneller van af.
Heb het in 2008 (tijdje terug al) toen ik in Indonesie op vakantie was en nog dik en onbezonnen was, dagelijks een eetlepel van genomen. Ik ben toen een maand daar op vakantie geweest, en ik ben halverwege begonnen met het nemen van kokosolie. Toen ik thuis kwam was ik 5 kilo lichter..

Dus, kokosolie is een dikke vette fatburner..:D

Volgens mij levert 1 kg lichaamsvet rond de 7600 kcal. (weet exacte waarde zo niet) --> 7600 x 5 kg = 38.000 caloriën in 1 maand. --> Dit betekent dus dat je per dag 1.267 kcal. zou verbranden door 1 eetlepel kokosolie....

My guess: No way!!!!

Volgens mij levert 1 kg lichaamsvet rond de 7600 kcal. (weet exacte waarde zo niet) --> 7600 x 5 kg = 38.000 caloriën in 1 maand. --> Dit betekent dus dat je per dag 1.267 kcal. zou verbranden door 1 eetlepel kokosolie....

My guess: No way!!!!

Daarnaast eet je daar anders en zweet je 10x meer door alleen maar een rondje te lopen :).

Je koopt vele soorten in de natuurwinkel en bij www.kokos-olie.nl kan je het voordelig krijgen. Daar vind je trouwens ook veel goede info over kokosolie.

70 cent bij xenos

kokosolie is goed voor je huis en haar eigenlijk

2010 :)

Alleen is dit mij niet duidelijk
Kokosolie heeft een laag caloriegehalte
Kokosolie heeft een lager gehalte aan calorieën dan andere vetten. Wanneer je alle vetten die je normaal gesproken per dag gewend bent te gebruiken vervangt door kokosolie, dan heb je al het voordeel van een verminderde inname van calorieën. De vetten in kokosolie zijn van een middellange keten, waardoor ze gemakkelijker door het lichaam worden opgenomen.

Uitleg?

Cocos: Het Slanke Vet

° Verhoogt de weerstand
(anti-viraal, anti-bacterieel,
anti-schimmel en anti-protozoïsch)

° Gaat veroudering tegen,
verlaagt oxidatieve stress

° Verbetert calcium opname

° Beschermt maag & darmen

° Verbetert darmflora

° Geeft gerechten meer smaak
° Bestrijdt hongergevoel

Bak gezond!

Slechts 2% M.O.V.
meervoudig onverzadigd vet

0% Transvet
0% Geraffineerd
0% Ontgeurd

INGREDIËNTEN

100% extra vierge BIO kokosnootolie. Puur en verder niets. Amanprana verhoogt de voedingswaarde van je gerechten.
Een beetje gezonde vetten bij alle gerechten
verhogen de opname van de vitaminen A, D, E, K en vele levensnoodzakelijke voedingsstoffen.

Op brood proef je kokos. Bij verhitten krijgen uw gerechten een zachte smaak. Bij normaal frituurgebruik kan je deze olie 50 beurten gebruiken mits regelmatig filteren. Friteuse: eerst bokaal lichtjes opwarmen. Smeerbaar op kamertemperatuur, vloeibaar vanaf 20-30°C. Ook te gebruiken op het haar, lippen, huid, als massageolie en als drager van etherische olie. Biocontrole door BLIK . Verpakt in glas. Dat is beter voor het milieu, de smaak en je gezondheid.

PRODUCT INFO
+70 YANG - BOVIS 13 700 - GI 0

Voedingswaarde Cocos (per 100g): 3568 Joules, 858 cal., vet/olie 100g, 0g koolhydraten, 0g suiker, 0g eiwitten, 0g cholesterol, 0g vezels, 0g natrium, 0g transvetten.
Cocos is hypoallergisch: geen gluten, geen allergenen (EFSA 2003/89/EG). Verzadigde vetten, oliën: 92,1% waarvan SCT c-6.0 caprion 0,4%, MCT 60,5% (c-8.0 capryl 9,2%, c-10.0 caprine 6,3%, c-12.0 laurine 45%), LCT 30,8% (c-16 mysterine 10% e.a.). Enkelvoudig onverzadigde vetzuren 6,4% (omega-9). Meervoudig onverzadigde vetzuren 1,5% (oméga-6: 1,5%, oméga-3: 0%). Cocos is een niet-gestandaardiseerd natuurproduct, hoeveelheid varieert per verpakking

Zou het nou ook beter zijn om te bakken in kokosolie?

Yes, dat is zeker beter!

Sterker nog kokosolie is 1 van de weinige vetten die geschikt is om te verwarmen en perfect om gezond mee te bakken en braden. Ik gebruik alleen maar kokosvet in de pan :)

Mooi! Vind kokos ook wel lekker dus dat gaan we dan maar es proberen

Terug
Naar boven