Fitness Seller

Kokosolie

Kokosolie is toch veel verzadigde vetten? Verzadigde vetten zijn niet zo goed voor je cardiovasculair stelsel onder andere. Dus waarom zou je kokosolie dan gebruiken? Bij ons op de opleiding wordt het sterk afgeraden!

Kokosolie is toch veel verzadigde vetten? Verzadigde vetten zijn niet zo goed voor je cardiovasculair stelsel onder andere. Dus waarom zou je kokosolie dan gebruiken? Bij ons op de opleiding wordt het sterk afgeraden!

Omdat ze daar achter lopen.

Lees het boek Feiten over Vetten eens voor de gein.

is maar wat een prof van voedingswarenkennis ons heeft wijsgemaakt. Is het boek een echte aanrader of gwn allemaal herhaling :D

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb gister ook kokosolie gekocht naar aanleiding van dit topic, kwam het toevallig tegen in de reformwinkel toen ik Quinoa ging halen.

Ik betaalde voor 500gram 10 euro bij Erica natuurwinkel http://www.ericakruiderijen.nl/index.php/vestigingen/ voor biologische kokosolie, je hebt ook een geurloze versie, die was geloof ik 7 euro.

sinds kort gebruik ik het ook. Fijn spul heb wel de smakloze variant

ik gebruik het ook, lijkt goed te werken voor mij voor vetverbranding

worden verzadigde vetten afgeraden ?
Of specifiek kokosolie ?
en wat voor opleiding is dat ?

---------- Post toegevoegd Wed 16 Nov 2011 om 11:28 ----------

Volgens mij is het algemeen bekend dat kokosolie zo ongeveer het gezondste vet is wat er bestaat..

Niet overdrijven.

een klein beetje vet is gezond (verzadigd vet, omega 3, 9 en zelfs 6). Er is niet zoiets als gezond, gezonder, gezondst.

worden verzadigde vetten afgeraden ?
Of specifiek kokosolie ?
en wat voor opleiding is dat ?

Verzadigde vetten worden afgeraden, tot 10% Energie behoefte mag het. Maar ze raden kokosolie af omdat het zoveel verzadigde vetten bevat en dan kom je zo boven de 10% uit samen met andere voedingswaren. opleiding is voeding en dieetkunde.

Heb jij toevallig wat leuke bronnen om te lezen omtrend deze zaak. Tijdens de pauze kan ik dan vragen stellen en vind het altijd leuk om er meer over te weten.

Vorige keer toen ik vroeg waarom verzadigde vetten worden afgeraden ivm cardiovasculaire aandoeningen kreeg ik niet echt een antwoord. Hij zei " het is nog niet bewezen dat het geen effect heeft op hart en vaatziekten, dus houden we het bij het oude dat verzadigde vetten wel degelijk een effect spelen." Maar hij zei ook dat dit een groot discussiepunt is.

Terug
Naar boven