MuscleMeat

Koppig vet?

ok man, deze link is wel handig voor mij. kzit in mijn eerste cut alles gaat heel goed maar heb al gans mijn leven een beetje buikvet.

dus ik denk dat dit van pas gaat komen, voor de moment gaat het nog goed zonder "voor het ontbijt- cardio"

daar zie ik wel wat tegen op, veel werken enzo...
als ik dan nog een uur moet wachten met ontbijt, dat is bijna onmogelijk voor mij om 2uur vroeger op te staan.

Je mag best wel direct ontbijten na de cardio. Het verschil is marginaal op zijn best. Het echte effect vind toch plaats TIJDENS de cardio.

Haha vriend ik ben erg benieuwd welke studie jij volg/hebt gevolgd waar jij een prof hebt gevonden die dat bazelde.
Dit ga je volgens mij in geen enkel fysiologie boek op aarde terug vinden (tenzij jij het zelf geschreven hebt).
Leer:
1. Wat is DNA
2. Wat is ons afweersysteem
3. Wat doet een virus bij het penetreren van een cel en de bijbehorende selectines

Overigens is DNA geen regulerend systeem. Daar heb je een fantastisch mooi, complex systeem voor genaamd je endocrinologische systeem.

Probeer niet te schrijven alsof je kennis hebt, dat blijkt namelijk niet uit de tekst die je hier schrijft. Graag verwijs ik je voor verdere info naar bijvoorbeeld Gregoire.

wie is gregoire?

Gregoire is auteur van een bekend boek over anatomie/fysiologie. Leidraad voor beginnende anatomie/fysiologie.

ok thanks voor de info wazzup...
kga zien als het zover is

Haha vriend ik ben erg benieuwd welke studie jij volg/hebt gevolgd waar jij een prof hebt gevonden die dat bazelde.
Dit ga je volgens mij in geen enkel fysiologie boek op aarde terug vinden (tenzij jij het zelf geschreven hebt).
Leer:
1. Wat is DNA
2. Wat is ons afweersysteem
3. Wat doet een virus bij het penetreren van een cel en de bijbehorende selectines

Overigens is DNA geen regulerend systeem. Daar heb je een fantastisch mooi, complex systeem voor genaamd je endocrinologische systeem.

Probeer niet te schrijven alsof je kennis hebt, dat blijkt namelijk niet uit de tekst die je hier schrijft. Graag verwijs ik je voor verdere info naar bijvoorbeeld Gregoire.

En waaruit is het endocrinologisch systeem ontstaan? Wat is de basis van het leven? Waarin staat de werking van elke cel beschreven?

Nou?

Vriend?

Harnekkig vet betekent dat het lichaam dit vet zo lang mogelijk wilt behouden. De mechanismes in het lichaam hebben als doel om te overleven, niet om een laag vetpercentage te krijgen.

Zelfs als het hardnekkig vet zou verdwijnen dan komt het daarna, bij een kcal overschot, snel weer terug op dezelfde plaats. Ook zal het weer als laatst op die plek verdwijnen en je lichaam zal het wederom zo lang mogelijk vasthouden (overlevingsmechanisme).
Hormonen bepalen grotendeels waar het vet wordt opgeslagen (testosteron zorgt vaak voor 'buikvet', oestrogeen voor vet op de benen) en het setpoint geeft aan op welk vetpercentage het lichaam wilt blijven (veilig om te overleven).

En waaruit is het endocrinologisch systeem ontstaan? Wat is de basis van het leven? Waarin staat de werking van elke cel beschreven?

Nou?

Vriend?

Lijkt me redelijk retorische vraag he.
En je loopt gewoon langs datgene wat ik jou vraag, niet retorisch.
DNA is inderdaad datgene wat aan de basis staat van ons functioneren. Echter is het geen zelfadaptief systeem dat binnen een organisme veranderingen zal brengen binnen een levensduur.
Waar de onderzoeken naar DNA tot op heden op wijzen is namelijk dat er door mutaties door omgevingsfactoren veranderingen in DNA ontstaan. Door het fuseren van het DNA bij je geboorte ontstaat een nieuwe DNA combinatie. Hierdoor is het mogelijk dat er evolutie ontstaat. Aan de basis hier van ligt het idee van survival of the fittest. Alle 'goede' combinaties van DNA met potentie blijven gehandhaafd en overleven. De 'slechte' combinaties overleven het niet en zo ontstaat er dus een zekere mate van filtratie.
Bij het ontstaan van een organisme bepaalt het vastgelegde DNA de ontwikkeling en het functioneren van het organisme. Dit blijft in principe onveranderd, tenzij er mutaties plaatsvinden, door bijvoorbeeld straling. Een goed voorbeeld hiervan is kanker. Door straling ontstaat een variatie in het DNA waardoor de cel in een ongewoon tempo deelt.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat DNA vastligt bij het ontstaan van jou als organisme, en in principe nooit meer veranderd.

Als je gelooft dat het DNA actief al onze processen aanstuurt adviseer ik je om de recente literatuur van de fysiologie van de afgelopen 60 jaar opnieuw in je op te nemen.

Dus je o zo mooie hypothese over het 'denkende' proces van het DNA lijkt mij gebaseerd op wat willekeurige kennis verzameld in je brein. Die overigens door het DNA in de loop van miljoenen jaren geëvolueerd is in dat brein dat nu in staat is om je een schijnwerkelijkheid voor te houden waarin vreemde retorische vragen fatsoenlijke argumenten zijn.
Misschien dat jij je DNA even aan kan sturen om je brein verder te evolueren zodat je met redelijke argumenten kan komen.

Terug
Naar boven