MuscleMeat

kracht en massa verschil

3qdef

Cool Novice
Waardering
0
hey dbb'ers

hoe zit dat nu eigenlijk tussen en krachttraingin en massatraining?

hoe zit het nu met de reps en kg's moet je voor kracht minder reps doen en meer kg's nemen of hoe zit dat nu ineen?

ik wil vooral massa ( figuur ) trainen.

groetjes

Als je voor massa wil trainen blijf dan tussen de 5-15 reps. Eronder is meer voor kracht en erboven is meer voor uithoudingsvermogen.

ik vind 15 nog veel teveel. ik ga nooit hoger dan 12.

• Topic Starter Topic Starter
Als je voor massa wil trainen blijf dan tussen de 5-15 reps. Eronder is meer voor kracht en erboven is meer voor uithoudingsvermogen.

en hoeve kg dan?

niet telkens hoger gaan of telkens bij hetzelfde blijven en pas na een tijdje je kilo's verhogen of?

Varieren. Je wilt je lichaam zich laten aanpassen aan steeds zwaardere gewichten. Ik probeer zelf altijd op te bouwen zodat ik bij de 3e set piek in gewicht, en het 4e lager zodat ik hem goed af kan maken. Wat voor jou het beste werkt moet je zelf ondervinden.

Hou voor jezelf een bepaalde reprange aan. Als je bijvoorbeeld een range van 6-10 neemt. En je presst bijvoorbeeld 50 kilo 10 keer dan probeer je 60 kilo voor 6 keer.

12 reps.

Als je 12 reps kunt verhoog je het gewicht, als je 8 reps kunt blijf je op dat gewicht, kun je minder dan 8 reps, verlaag dan.

doe zowel lage als hoge reps waarbij je natuurlijk he gewicht varieert

Als je 12 reps kunt verhoog je het gewicht, als je 8 reps kunt blijf je op dat gewicht, kun je minder dan 8 reps, verlaag dan.

Wat een bs.
Waarom verlagen als je minder dan 8 kunt ?
Je doet dan 5 en die doe je net zo lang tot je er 8 van kunt maken met dit gewicht.
Spieren tellen geen reps

Wat is dan het beste om kracht te trainen?

Ik hoor elke keer wat anders, de een zegt 16 reps maar lichter, de ander zegt zwaarder maar 8 reps.

Wat is het nou, lichter en meer reps of zwaarder en weinig reps? Kunnen de kenners mij hiermee helpen?

Heb beiden geprobeerd en lichter met minder reps is wel moeilijker.

Kracht is subjectief. Heeft iemand die zich 500x kan opdrukken 'kracht' of heeft iemand die 200kg kan bankdrukken 'kracht'?

Werksets in de reprange waarin jij sterker wilt worden.. zo train je op kracht.

er is uitgewezen tot 10keer het beste is voor massa..dus geen 8 of 12..en daar je gewicht op aanpassen,dus niet je herhalingen aan het gewicht aanpassen..4sets vind ik het beste..4keer met hetzelfde gewicht.

er is uitgewezen tot 10keer het beste is voor massa..dus geen 8 of 12..en daar je gewicht op aanpassen,dus niet je herhalingen aan het gewicht aanpassen..4sets vind ik het beste..4keer met hetzelfde gewicht.
Kijk, dit vind ik dus echt niet kunnen.
Ok, het is een discussie forum en iedereen heeft zijn mening. Maar moet dat dan een vrijgeleide zijn om complete onzin als bewezen waarheid te gaan verkondigen.

Ik stel een ban voor.

hey gat is spelen mee uwe ban..is degelijk wel bewezen..zal t onderzoek is ff posten

Terug
Naar boven