XXL Nutrition

Kracht ongelijk verdeeld en kan veel meer herhalingen maken..

Bezoekers in dit topic

botjesbuilder22

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
14 mrt 2008
Berichten
147
Waardering
0
Beste mensen,

Ik ben nu een aantal maanden aan het trainen en mijn lichaamsgewicht is al vermeerderd alleen ik zit met een heel vaag probleem.

Ik heb altijd het idee dat ik veel meer herhalingen met hetzelfde gewicht kan maken en wanneer ik dan zwaarder ga tillen doe ik de oefening in mijn ogen fout omdat een arm sneller groeit dan de andere.

Dus in mijn ogen is me kracht heel erg ongelijk verdeeld. Ik ben zo bang om scheef te gaan groeien dat ik uit wanhoop meer herhalingen blijf maken zodat ik de oefening in ieder geval goed uitvoer zonder dat ik scheef ga met de halter of dumbels.

Ik train overigens het liefste met dumbbells puur omdat je de techniek in mijn ogen meer gecontroleerd kunt uitvoeren.

Hoe kan ik dit oplossen? Ik vind voeding en techniek het meest belangrijke dat er bestaat en me voeding is inmiddels in orde.

Ik merk het vooral in me rechter bicep.

Groetjes Botjesbuilder,
 
Is normaal dat ene kant dominant is op de andere kant, vooral in het begin
(ervaring, stats?)

Niet te veel druk om maken en geen gekke dingen beginnen doen zoals ene kant zwaarder trainen met dumbbells ofzo.
 
Niet te veel druk om maken en geen gekke dingen beginnen doen zoals ene kant zwaarder trainen met dumbbells ofzo.


:o dat doe ik dus wel met mijn rechter bicep (want ik ben links) maar hij trekt wel netjes bij!!!! Uiteraard niet OVERbelasten, maar ik pak bijvoorbeeld met links 8 keer en met rechts 9 keer hetzelfde gewicht.
 
Mijn stats zijn 1.97 en inmiddels 80kg :D ik sta nog steeds gigantisch droog, ik heb gisteren in het voedingsforum 77kg geplaatst maar dit was me gewicht van 6 weken terug. HIJ GAAT GOED! Ik was nooit geen goede aankomer.

Het was heel grappig dat een bekende van me in de sportschool was en dat hij zichzelf ging wegen en nog geen kilo zwaarder was geworden en ik hem vantevoren had verteld dat ik 77kg woog. Ineens woog ik 80 en zag ik zijn ogen open gaan.

Maar ok dan ga ik meer gewicht pakken in de hoop dat het bijtrekt ik maak me gigantisch druk en hoe drukker ik me maak hoe meer ik thuis in de spiegel me biceps aan het vergelijken ben, ik wordt er gek van!

Ik ga nog meer op me oefening letten want ik wil het perfect uitvoeren en geen fouten maken zodat ik over een jaar inzie dat het me eigen schuld was.
 
Vooral doen... Train gewoon door met hetzelfde gewicht.. als het over een half jaar of jaar nog zo is dan kun je daar misschien aan gaan denken.

Je lichaam en spieren moete nog wennen hoor.. Je bent nog maar een paar maand bezig.
 
Back
Naar boven