XXL Nutrition

Krachttraining + tennis of voetbal = slecht

avenged7fold

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m89
Massa
86kg
Vetpercentage
10%
Oke ik wist niet precies waar ik deze topic moest plaatsen.
Ik weet dat je na krachttraining moet rusten, maar is het erg als je op dezelfde dag eerst krachttraining doet, en 's avonds bijvoorbeeld een of twee uur gaat tennissen?

Zolang je goed eet en voldoende rust neemt op andere dagen, zalhet wel meevallen denk ik.

Het blijft lastig combineren. Andere sporten naast het halteren bedoel ik.
Ik doe zelf karate, judo, zwemmen en hardlopen en heb dit als volgt ingedeeld.
De week begint maandag met karate. Dit is anderhalf uur waarbij in de warming up ook zaken als opdrukken en "kikkeren" worden gedaan. Dinsdag = zwemmen. Omdat ik dan in het water lig maakt het niet zoveel uit dat ik de dag ervoor lowkicks op m'n dijbenen heb moeten "nemen". Woensdag = judo. Dit is een sport waar je wat minder beurs van wordt en ook hier weer in de warming up opdrukken en kikkeren. Donderdag = hardlopen. Dit kan omdat ik dan redelijk ben hersteld van maandag en woensdag niks heb "opgelopen".
Ik loop ook niet excessief veel, tussen de 3 en 5 kilometer ontspannen, met 17 -25 minuten ben ik wel klaar.
Vrijdag = full body. In max 75-90 minuten het hele lichaam in de gym.
Omdat ik maandag en woensdag ook als fysiek ben bezig geweest staat de full body workout niet op zich en de resultaten zijn er ook naar.
Wat ik wil zeggen is dat je e.e.a. goed moet plannen en op dezelfde dag twee sporten door elkaar doen gaat altijd ten kosten van een van de twee, zo niet van je herstel.

Terug
Naar boven