MuscleMeat

Kwaliteit van eiwitrepen

Heb gisteren de Protein Block reep gekocht.. ga nu voor het eerst eens aan de repen aangezien die eeuwige bakken kwark ook uit mijn neus komen! Maar deze reep is zijn geld dus wel waard?

Heb gisteren de Protein Block reep gekocht.. ga nu voor het eerst eens aan de repen aangezien die eeuwige bakken kwark ook uit mijn neus komen! Maar deze reep is zijn geld dus wel waard?

ik vind van wel.. heb lang gezocht naar een reep met veel eiwitten die een goede prijs/kwaliteit verhouding heeft. En ik vind vooral de choco gewoon lekker.

Ik gebruik die best body protein bar als tussendoortje rond 10 uur. Er zijnmisschien betere alternatieven, maar daar moet je wel de gelegenheid voor hebben op je werk. Smiddags groenten met kip, rond 16 uur een shake met wat nootjes.....dan ook nog es een "echte maaltijd"om 10 uur is practisch niet mogelijk....
tips zijn altijd welkom natuurlijk.

Inderdaad als gewoon tussendoortje zijn ze goed. Ook al hebben ze geen blend van verschillende eiwitsoorten.

voor een reep is melkeiwit prima.. snelle opname heb je dan toch niets aan en zelfs met andere eiwitbronnen wordt het 1 geheel in je maag wat geleidelijk verteerd.. ik zal de andere gegevens eens opzoeken die heb ik zo niet hier.
Idd, wat is er trouwens mis met melkeiwit? (Overigens "melkeiwit" bestaat eigenlijk niet, je hebt casseïne en whey, wat de eiwitten in melk zijn). Casseïne is gedurende de dag en nacht als maaltijd juist beter dan whey, zeker voor jongere mensen heeft whey niet bijzonder veel voordelen als je het niet neemt voor de snelle opname.

Hoeveel suiker zit er in zo'n reep?

Ik ben wel te spreken over de VPX zero Impact bars. Daar zitten geen sugar alcohols in. Er zitten wel complexe koolhydraten in en goede vetten (o.a. CLA en sesamin). De eiwitten zijn afkomstig uit Miscellar Caseïne, melk proteine isolaat, whey proteine concentraat en whey proteine isolaat.

De eiwitten en koolhydraten worden dus langzaam opgenomen door de caseine en de complexe koolhydraten.

Voedingswaarde:

Box Of 12 Roasted Coconut
Supplement Facts
Serving Size:1Bar(100g [3.5 oz])
Serving Per Bar:1
Amount Per Serving
Calories 400
Calories From Fat 140
% Daily Value*
Total Fat 16g 25%
Saturated Fat 2.5g 13%
Trans Fat 0g 0%
Cholesterol 0mg 0%
Sodium 220mg 9%
Potassium 230mg 7%
Total Carbohydrates 35g 12%
Dietary Fiber 2g 18%
Sugars 9g
Protein 30g 59%

Idd, wat is er trouwens mis met melkeiwit? (Overigens "melkeiwit" bestaat eigenlijk niet, je hebt casseïne en whey, wat de eiwitten in melk zijn). Casseïne is gedurende de dag en nacht als maaltijd juist beter dan whey, zeker voor jongere mensen heeft whey niet bijzonder veel voordelen als je het niet neemt voor de snelle opname.

ja klopt is casseine de eiwitten in die repen en is denk ook het beste voor een reep. Snelle opname is nooit sprake van.. is 1 massa die reep op je maag.

Terug
Naar boven